  • 81. Data: 2019-03-09 21:06:38
    Temat: Re: całkowita spłata kredytu hipotecznego
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2019-03-09 o 14:20, ń pisze:
    > Lub na statku morskim tzw. hipoteka morska, jacht (wpisany do
    > odpowiedniego rejestru) jest takim statkiem.
    > Można kupować mieszkanie/lokal pod wynajem, można kupować jacht/statek
    > pod czarter.

    nie słyszałem o czymś takim

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 82. Data: 2019-03-09 21:08:38
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2019-03-09 o 11:58, Piotr Gałka pisze:

    > Wypełniłem, za jakiś czas dostałem info, że dostanę te 0,99%.
    > Potem jeszcze było trochę zamieszania ale w sumie wziąłem kredyt 0%
    > prowizji i 0,99% marży.

    ale i tam masz bdb warunki, obecnie banki nie udzielają takich kredytów...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 83. Data: 2019-03-11 10:46:56
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-03-09 o 21:08, RobertS pisze:

    > ale i tam masz bdb warunki, obecnie banki nie udzielają takich kredytów...

    Wiem, ale dyskusja dotyczy całkowitego spłacania nie obecnie zaciąganego
    kredytu, tylko jakiegoś zaciągniętego dawniej.
    Odezwałem się dlatego, że napisałeś, że 10 lat temu marże były tylko
    nieco niższe.
    Nie mam rozeznania jakie są obecnie, wrzuciłem tylko info o marży KH
    zaciągniętego w 2011r. A ocenę czy to jest tylko nieco niżej zostawiam
    tym co wiedzą jakie są warunki obecnie.
    Nie mam kasy, aby go nadpłacać, ale jakbym miał to wcale nie wiem czy
    bym nadpłacał. Na jakichś lokatach/KO wyciągnąłbym pewnie nieco mniej
    niż odsetki od KH. Musiałbym podjąć decyzję, czy pozostała różnica
    (strzelam, że rzędu 0,4%) jest akceptowalną ceną, za posiadanie bufora
    na wszelki przypadek.
    P.G.

  • 84. Data: 2019-03-11 12:17:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >P.T. Barnum dostał kredyt pod taki rejestr.
    >Bank nie wiedział, że wszystkie te statki leżą na dnie Morza
    >Południowochińskiego... ;>

    No ale to juz nieruchomosc :-)

    J.

  • 85. Data: 2019-03-11 14:58:50
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-03-08 o 20:52, RobertS pisze:
    > teraz najniższa marża to 1,39%, kredyt bez prowizji, ale na tym się
    > dobre informacje kończą...

    A jaki to bank?

    --
    Pete

  • 86. Data: 2019-03-11 15:08:30
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 11 marca 2019 14:58:49 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > A jaki to bank?

    Też miałem zapytać - oraz jakie są pozostałe złe informacje?

    Ogólnie to łobuzeria, że kredyt hipo ma marże 1-2%, a pożyczka koło 4%.
    Czym się niby taka sytuacja różni?
    Zapewne tylko tym, że na rynku kredytów jest konkurencja, a pożyczki to nisza.
    Hmmm, może sprzedać mieszkanie samemu sobie? Ale i tak 2% PCCP będzie, więc tak czy
    siak marnie.

  • 87. Data: 2019-03-11 15:56:32
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Też miałem zapytać - oraz jakie są pozostałe złe informacje?

    Raiffeisen Polbank w obecnej promocji (do 31.03), bez prowizji, ale
    trzeba wykupić UnŻ oraz ub. od utraty pracy...

    same składki to miesięcznie 240 zł przy racie miesięcznej ok. 1680 zł
    (300kzł na 20 lat, LTV 75%)

    > Ogólnie to łobuzeria, że kredyt hipo ma marże 1-2%, a pożyczka koło 4%.
    > Czym się niby taka sytuacja różni?

    kredyt hipo ma cel mieszkaniowy czyli kasę musisz wydać na zakup,
    budowę, modernizację itp...bank musi dokładnie wiedzieć na co pieniądze
    wydasz + zostaniesz z tego rozliczony

    a w przypadku pożyczki: kasa na konto i nikt nie pyta co dalej...

    > Zapewne tylko tym, że na rynku kredytów jest konkurencja, a pożyczki to nisza.
    > Hmmm, może sprzedać mieszkanie samemu sobie? Ale i tak 2% PCCP będzie, więc tak czy
    siak marnie.

    prawie wszystkie (nie kojarzę, który nie) banki, które oferują kredyt
    hipo mają też w ofercie pożyczkę

    róznica to cena i LTV, cały proces wygląda dokładnie tak samo

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 88. Data: 2019-03-11 19:06:14
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 11.03.2019 o 15:56, RobertS pisze:
> [...]
    > trzeba wykupić UnŻ oraz ub. od utraty pracy...
    >
    > same składki to miesięcznie 240 zł przy racie miesięcznej ok. 1680 zł

    Czyli - licząc na oko - to samo w sensie miesięcznych opłat, co kredyt z
    marżą 2,20-2,30% bez takich ubezpieczeń.

    --
    Alf/red/

  • 89. Data: 2019-03-11 20:42:18
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2019-03-11 o 19:06, Alf/red/ pisze:

    > Czyli - licząc na oko - to samo w sensie miesięcznych opłat, co kredyt z
    > marżą 2,20-2,30% bez takich ubezpieczeń.

    dokładnie, ale bank to nazywa promocją marcową i b.niską marżą i bez
    prowizji ;-)

    czy przekaz promocyjny jest prawdziwy? tak, ale trzeba doczytać, że
    obligatoryjne są ww. ubezpieczenia

    i teraz wyobraźcie sobie np. emeryta (niektórzy są dość młodzi), w
    jakiej sytuacji zadziała u niego ubezpieczenie od utraty pracy?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 90. Data: 2019-03-12 07:50:24