  • 1. Data: 2019-03-01 11:03:52
    Temat: US zwraca nadpłatę
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Przesłałem PIT-37 18 lutego przez Twój e-PIT.
    Dzisiaj się zalogowałem do banku i mam zwrot nadpłaty z datą 27.02.2019; co
    ciekawe przelali o 6 zł więcej niż wynika z rozliczenia.
    Chyba pierwszy raz przyznaję, że zmiana jest dobra.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2019-03-01 11:12:04
    Temat: Re: US zwraca nadpłatę
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    A w poprzednich latach też tak wcześnie wysyłałeś?
    Ja zwykle odkładam to na koniec kwietnia, w zeszłym roku miałem zwrot na początku
    lipca, w tym muszę dopłacić, więc czekam i tak ;>
    Jak składasz wtedy, gdy mają mało PITów, to i zwroty robią wcześniej, żeby się nie
    kumulowało, bo potem przez 3 miesiące od końca kwietnia roboty mają multum.
    Może i na mój się przyglądają, bo jest PIT-36 z dochodami z najmu.
    A najfajniej mi kiedyś to przetrzepali jak składałem wniosek o zwrot VATu na
    materiały budowlane, sprawdzili dokładnie PITy z ostatnich 3 lat, pytali o każde
    100zł i kazali (no, może poprosili) przynieść umowę do wglądu, dobrze, że do US mam
    spacerkiem.

    Ale te 6zł to zła wróżba - sądzę, że będziesz miał z tym korowody.

  • 3. Data: 2019-03-01 11:30:19
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 1 Mar 2019 02:12:04 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > A w poprzednich latach też tak wcześnie wysyłałeś?

    Sprawdziłem i dwóch poprzednich latach było to 17.02.2017 i 15.02.2018,
    tyle że wtedy nie miałem żadnej nadpłaty podatku.
    W tym roku były jaja z 50% uzyskania przychodu i stąd nadwyżka.
    Ostatnie nadpłaty miałem ponad 10 lat temu - kiedy jeszcze rozliczałem się
    "papierowo" - na ulgę budowlaną, więc trudno to porównywać.

    > Ale te 6zł to zła wróżba - sądzę, że będziesz miał z tym korowody.

    Jestem przygotowany i trzymam tę sumę w zaskórniakach, żeby w razie czego
    zwrócić.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 4. Data: 2019-03-01 11:50:55
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 1 marca 2019 11:30:19 UTC+1 użytkownik Olin napisał:

    > Sprawdziłem i dwóch poprzednich latach było to 17.02.2017 i 15.02.2018,
    > tyle że wtedy nie miałem żadnej nadpłaty podatku.

    Eeee, no to jaka "zmiana", skoro nie masz z czym porównać?
    Chyba że "dobre" ma być to, że jeszcze nie udało im się tego popsuć :(

    > Jestem przygotowany i trzymam tę sumę w zaskórniakach, żeby w razie czego zwrócić.

    Lepiej oddaj samemu.
    Ale nie łudź się, że na przelewie się skończy, o nie nie...
    Tak to piszę, żeby mieć disclaimer w razie jakby chcieli mnie oskarżyć o współudział
    w tym przestępstwie karno-skarbowym ;> W usenecie nie zginie.

  • 5. Data: 2019-03-01 12:00:44
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 1 Mar 2019 02:50:55 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Eeee, no to jaka "zmiana", skoro nie masz z czym porównać?

    No tak, pospieszyłem się. Trzeba pytać osób, które miały nadpłaty, kiedy
    już działały e-Deklaracje.

    > Lepiej oddaj samemu.
    > Ale nie łudź się, że na przelewie się skończy, o nie nie...

    W weekend się jeszcze wyluzuję, a w poniedziałek sam na siebie doniosę.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 6. Data: 2019-03-01 12:17:38
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-03-01 o 11:03, Olin pisze:
> [...]
    > ciekawe przelali o 6 zł więcej niż wynika z rozliczenia.
    > Chyba pierwszy raz przyznaję, że zmiana jest dobra.

    Nie cieszyłbym się za bardzo

    Rozliczyłem się pomyślnie i mam nadpłatę.
    Grzecznie podałem swój numer konta bankowego. I to był mój błąd bo
    wcześniej tylko poczta.
    Teraz US wzywa mnie do złożenia ZAP-3. OSOBIŚCIE
    Podałem numer konta wspólnego z małżonką. i wspaniały system nei chce
    tego przyjąć.

    Co robić? jechać i tracić czas i pieniadze czy olać i będą musieli
    przesłać pocztą bo wszak zap-3 nie złożone

    Trzecia możliwość system się zawiesi i cała Polska ucierpi przezemnie ;-)

    PS. Czy numer konta do US musi być mój na moje nazwisko?
    PS. 2 Czy to konto może mieć współwłaścicieli?
    PS. 3. W druku zap-3 nei ma rubryk do umieszczanie współwaścicieli czego
    podobno paniusia wymaga
    Co robi? Co robić? :-)

  • 7. Data: 2019-03-01 12:25:37
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Olin <k...@a...w.stopce> writes:

    > No tak, pospieszyłem się. Trzeba pytać osób, które miały nadpłaty, kiedy
    > już działały e-Deklaracje.

    Ja dostałem wczoraj. Po tygodniu od złożenia. (Pit e-deklaracji, nie z
    e-pita)

    W poprzednich latach:
    25.01.2018 2018-04-13
    13.03.2017 2017-03-20 (też tydzień? aż dziwne, że nie pamiętałem)
    10.03.2016 2016-04-29
    05.03.2015 2015-04-21
    25.04.2014 2014-06-05

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Beauty:

  • 8. Data: 2019-03-01 12:40:56
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-03-01 o 12:17, z pisze:
    > PS. 2 Czy to konto może mieć współwłaścicieli?

    Mi i żonie zwracają (nie pamiętam od kiedy) na nasze wspólne konto.
    P.G.

  • 9. Data: 2019-03-01 12:53:31
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Heh, wiedziałem, że z tym umieszczeniem numeru konta w PIT-37 to był pomysł jakiegoś
    debila (pozdrowienia, jeśli to czyta ;P ).
    Ale też masz nauczkę, że zechciało Ci się pocztę z tej opłaty okraść, toż to operator
    narodowy!
    A może to 6zł, co dostał Olin, to taki bonus?
    Bo ZTCP to US sobie opłatę za zwrot pocztą potrącał z nadpłaty ;>
    A może to zapłata za branie udziału w wielkim narodowym (oczywiście) programie
    testowania ePitów? ;>

    Co do pytań - od wstąpienia w związek małżeński zwroty mamy na wspólne konto,
    specjalnie spacerkowaliśmy do US (wtedy jeszcze mieszkaliśmy jakieś 2km dalej, ale
    była wiosna i nic jeszcze jeść nie wołało) i składaliśmy ZAP-3 - a może to jeszcze
    był nawet NIP-3 (2011)?
    I jak dziś pamiętam, że pani kazała wpisać oba nazwiska w rubrykę "właściciel", jako
    że konto wspólne.
    Hmmm, piszesz że nie ma takiej rubryki? Wtedy jeszcze na pewno była.

    Pięknie pięknie US, zapisy kodeksu rodzinnego i opiekuńczego macie w d4?

  • 10. Data: 2019-03-01 13:09:26
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 1 Mar 2019 12:17:38 +0100, z napisał(a):

    > Rozliczyłem się pomyślnie i mam nadpłatę.
    > Grzecznie podałem swój numer konta bankowego. I to był mój błąd bo
    > wcześniej tylko poczta.
    > Teraz US wzywa mnie do złożenia ZAP-3. OSOBIŚCIE

    Internety powiadają, że taka jest, niestety, procedura:
    https://www.pitax.pl/wiedza/informacje-podatkowe/co-
    to-jest-zap-3/

    Ten cały ZAP-3 to chyba składałem tak dawno, że już nie pamiętam, jak było,
    ale konto mam to samo w Intelżygo od ~2000 r. i opatrzność uchroniła mnie
    przed kombinowaniem, mimo że na przestrzeni dziejów jako podstawowego konta
    używałem VW i Eurobank, a nawet LG.

    Z nudów sprawdziłem, kiedy był zwrot nadpłaty, ale oczywiście już nie
    dojdę, kiedy składałem PIT.

    2003-03-25
    2004-04-08
    2005-04-05
    2006-03-15
    2007-03-13
    2008-04-11
    2009-03-06
    2010-02-10

    Czyli nie było tak źle, jak zapamiętałem, i to wczasach papierowych
    formularzy. Szczególnie 20 lutego 2010 robi wrażenie, a i marzec wcale nie
    należał do rzadkości.