  • 1. Data: 2019-03-02 22:33:47
    Temat: jak wyciągać PLN z Alior Kantor
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Jak pożegnam PKO pasowałoby mi mieć "kartę do bankomatu" bo chyba nie
    chciałbym mieć kolejnego konta w Polsce (nawet darmowego). Ale chyba
    się nie da dla niewalut?

    I tak mnie naszło ostatnio, że tak sobie że nie można kupować np euro
    za funty. Kantor i haracz musi być ;)

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 2. Data: 2019-03-03 10:06:52
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Jeśli oddychasz powietrzem za 1k zł rocznie (czyli mieszkasz w PL), to możesz sobie
    PLN kupione w IKA za funty wypłacić za darmo w oddziale aliora, który ma kasę (ale to
    coraz większa rzadkość).
    Kartą IKA do konta w funtach możesz wypłacić PLN za darmo w każdym bankomacie w PL -
    tzn. za darmo bankomat, na kursie orżną 7,5%.
    Darmowe konto z darmową kartą i wszystkimi bankomatami w PL możesz mieć w nest (o ile
    nie urodziłeś się w Samarkandzie), idei+getoucie.
    J.w., tyle że bankomaty tylko planet cash - bnp paribas (z promocją).
    Bez karty, ale wszystkue bankomaty z blik - mBąk, santander(chyba).

    Zaś w IKA możesz wymienić funty bezpośrednio na euro, musisz sobie tylko włączyć taki
    typ transakcji.
    Wypłata debetówką w bankomacie w strefie euro (albo w kasie aliora).
    Oczywiście NIE WOLNO "wypłacać euro" w bankomacie euronet w PL - chyba że ktoś chce
    za to zapłacić 20% (dwadzieścia!).
    Polecam też N26 - konto (w euro), karta i bankomaty w strefie euro za darmo,
    płatności poza strefą euro (więc i w PL) po kursie MC (0,2%), bankomaty poza strefą
    euro 1,7%(+0,2% kursu MC).
    Mój kod polecający dawidr0508 - jak zalożysz z polecenia to dostaniemy po 15 euro.

  • 3. Data: 2019-03-03 10:49:02
    Temat: Re: jak wyciągać PLN z Alior Kantor
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Dawid Rutkowski" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    >Mój kod polecający dawidr0508 - jak zalożysz z polecenia to dostaniemy po
    >15 euro.

    howno prawda.

    --
    marfi

  • 4. Data: 2019-03-03 11:56:53
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Dawid Rutkowski pisze tak:

    > eśli oddychasz powietrzem za 1k zł rocznie (czyli mieszkasz w PL),
    > to możesz sobie PLN kupione w IKA za funty wypłacić za darmo w
    > oddziale aliora, który ma kasę (ale to coraz większa rzadkość).

    Na dziś mam takiego pomysła, że będę robił przelew siostrze i
    pojedziemy do bankomatu wyplacić PLN.

    Nie lubię gotowki ale coż.

  • 5. Data: 2019-03-03 14:44:31
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Niby czemu?
    Skończyli promo? U mnie się wciąż pokazuje.
    No dobra, jest jeden warunek - polecony musi 15 euro kartą wydać, i to chyba w jednej
    transakcji.
    Ale to można i w biedronce zalatwić, koszt 0,2%, czyli 12 groszy, tylko na DCC trzeba
    uważać.
    Ja już od nich 10 euro za cierpliwość dostałem.

  • 6. Data: 2019-03-03 14:46:41
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Depozyt nieprawidłowy, może się US czepić - i chcieć 2% od pożyczki, albo jeszcze
    więcej od darowizny - dobrze, że siostra, można się wykpić składając SD-Z2.
    A czemu kategorycznie nie chcesz konta, nawet z bonusem?

  • 7. Data: 2019-03-03 16:48:21
    Od: ń <k...@t...sie>

    A tak swoją drogą czy depozyt nieprawidłowy to wykroczenie/czyn
    niedozwolony/przestępstwo?
    Spółka kapitałowa nie ma własnego rachunku (m.in. komornik podczas egzekucji p-ko
    spółce nie znalazł jakiegokolwiek rachunku w
    systemie ognivo), natomiast do płatności (przykładowo do opłat sądowych) spółka
    posługuje się rachunkiem którejś ze spółek
    powiązanych z nią osobowo/kapitałowo.

    -----

  • 8. Data: 2019-03-03 17:20:36
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Dawid Rutkowski pisze tak:

> [...]
    > pożyczki, albo jeszcze więcej od darowizny - dobrze, że siostra,
    > można się wykpić składając SD-Z2. A czemu kategorycznie nie chcesz

    Po co mi to konto? Przecież mam ror w PKO. To wystarczy nie likwidować
    go. Ale płacić 9.90zł miesięcznie i 39zł za kartę bankomatową to oprócz
    komiczności też jakiś obowiązek do pamiętania.

    Jak ktoś raz spróbowal wygody zagranicą to potem trudno ciągnąć taki
    cyrk. Odkąd mam konto w Lloyds w 2007r nikt ode mnie nic nie chciał
    żadnych opłat.

    Teraz kiedy sie oswoiłem z TransferWise to nawet Alior Kantor traci na
    urodzie.

  • 9. Data: 2019-03-03 17:45:02
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Przecież proponuję rachunki bez żadnych opłat.
    Skarbonkę zamykaj, tylko debil (90% Polaków) płaci za usługi bankowe.

  • 10. Data: 2019-03-03 17:46:30
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Hmm, za Rydzyka chyba ktoś kiedyś grzywnę zapłacił - i sam jeszcze za to zapłacił
    drugą.
    Sprawa do prokuratora.