  • 71. Data: 2019-03-08 22:08:43
    Temat: Re: całkowita spłata kredytu hipotecznego
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2019-03-08 o 21:17, ń pisze:
    > + Libor czy + Wibor?
    >

    > -----
    >> marża 4,1 i 3,7%

    wibor oczywiście

    kredyty walutowe to obecnie (bieżąca oferta) rzadkość

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 72. Data: 2019-03-08 22:37:19
    Od: ń <k...@t...sie>

    W 2008 było to (pożyczki hipoteczne w BPH BH) 1,5%-1,6% marży + Libor.
    A udzielają gdzieś w polskim banku pożyczki pod hipotekę jachtu morskiego?

    -----

  • 73. Data: 2019-03-08 22:40:25
    Od: ń <k...@t...sie>

    Może banki za nimi jakąś ochronę ślą, szczególnie w piątki po południu?
    To byłoby lepsze, niż NFZ ;-)

    -----

  • 74. Data: 2019-03-09 09:28:08
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    > Nie. Już spłaciłem. Ale długo sie zastanawiałem nad
    > rozwiązaniem "zostawiam kredyt, a na rachunku bilansującym trzymam
    > tyle, ile saldo kredytu + ?".

    Co masz na myśli pod tą sigmą(?)?

  • 75. Data: 2019-03-09 09:42:04
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Co masz na myśli pod tą sigmą(?)?

    To miał być epsilon :)
    Nigdy się nie spotkałeś ze sformułowaniem
    "coś tam, coś tam + epsilon" ?

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Keyboard error press F1 continue

  • 76. Data: 2019-03-09 10:22:02
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2019-03-08 o 22:37, ń pisze:
    > W 2008 było to (pożyczki hipoteczne w BPH BH) 1,5%-1,6% marży + Libor.
    > A udzielają gdzieś w polskim banku pożyczki pod hipotekę jachtu morskiego?

    hipoteka jest zabezpieczeniem na nieruchomości

    a czym jest jacht?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 77. Data: 2019-03-09 11:58:35
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-03-08 o 20:52, RobertS pisze:

    > a jaką miałeś prowizję za przyznanie tego kredytu?
    > jakie usługi dodatkowe?
    >
    > marża to nie wszystko...

    Ogólnie tak, ale jak się mówi o starym kredycie, gdy prowizja już
    zapłacona to dla decyzji spłacać/nie spłacać liczy się tylko marża i
    ewentualne opłaty za nadpłacanie.

    > kojarzę oferty nawet z marżą 0,8% ale na starcie prowizja 5%...

    Już tu kilka razy pisałem.
    Przed wzięciem kredytu zrobiłem rozpoznanie (spacer od banku do banku) i
    wpisałem oferty kilkunastu banków do spreadsheeta. Wyszło mi, że banki
    mogę podzielić na te z wyższą marżą i mniejszą prowizją i te co mają
    odwrotnie. Żaden nie miał jednocześnie marży i prowizji w przedziale
    zakwalifikowanym przeze mnie jako niższe.
    BZWBK miał 0,99% marży i wysoką prowizję (chyba 3,5%).
    Wybrałem się na targi mieszkaniowe. BZWBK miał akurat taką promocję, że
    jak się wypełni ankietę na targach i w ciągu miesiąca weźmie kredyt to
    prowizja 0% (ale ta marża 0,99 to jakoś była uznaniowo - większość
    dostanie, ale bez gwarancji).
    Wypełniłem, za jakiś czas dostałem info, że dostanę te 0,99%.
    Potem jeszcze było trochę zamieszania ale w sumie wziąłem kredyt 0%
    prowizji i 0,99% marży.

    Ta marża jest trochę oszukana (już też dokładnie tu kiedyś wyliczałem) i
    w zasadzie obecnie można uznać, że do porównania z innymi ofertami
    trzeba przyjąć że jest 1%, a może 1,01%. Ale jak się zmieni WIBOR to
    wpłynie to też minimalnie na marżę (nie nominalną bo ta pozostanie
    0,99%, ale faktyczną - do porównania z innymi bankami).
    P.G.

  • 78. Data: 2019-03-09 14:17:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 9 marca 2019 09:49:03 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > To miał być epsilon :)
    > Nigdy się nie spotkałeś ze sformułowaniem
    > "coś tam, coś tam + epsilon" ?

    Z wiki najbardziej pasuje dowolnie mała liczba dodatnia (choć nie pamiętam tego z
    żadnego dowodu).
    Bo raczej nie string (też pierwsze słyszę).

  • 79. Data: 2019-03-09 14:20:03
    Od: ń <k...@t...sie>

    Lub na statku morskim tzw. hipoteka morska, jacht (wpisany do odpowiedniego rejestru)
    jest takim statkiem.
    Można kupować mieszkanie/lokal pod wynajem, można kupować jacht/statek pod czarter.

    -----

  • 80. Data: 2019-03-09 18:49:12
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    P.T. Barnum dostał kredyt pod taki rejestr.
    Bank nie wiedział, że wszystkie te statki leżą na dnie Morza Południowochińskiego...
    ;>