  • 11. Data: 2002-02-18 20:34:35
    Temat: Re: bezpieczenstwo kart...
    Od: "Marek J" <m...@i...pl>

    Użytkownik "mops" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:a4rkn0$989$1@news.tpi.pl...

    > Moze mnie wylegitymowac kasjerka?
    > Na pewno nie...

    Owszem, może - patrz paragraf 3 punkt 10 regulaminu:
    http://www.bzwbk.pl/_itemserver/doc/x_reg_karty_kre_
    VC_VG.pdf

    Wszystkie znane mi regulaminy kart zaierają podobny zapis. W razie
    nieokazania dokumentu tożsamości kasjer ma prawo odmówić transakcji.

    --
    Marek
    /- Ekonomia Gnomów Gaciowych:

  • 12. Data: 2002-02-18 20:47:23
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Mon, Feb 18, 2002 at 09:29:49PM +0100, mops wrote:

    > Nie wiem co o tym myslec ale wychodzi na to ze transakcje dokonywane
    > kartami sa chyba jednymi z najbardziej niebezpiecznych. Moze jednak po
    > prostu nie nosic kart na zakupy tylko pare baniej w portfelu...
    > Tak sobie mysle ze zwykle papierowe pieniadze sa o wiele lepiej
    > zabezpieczone niz karta platnicza. Szmal przynajmniej sobie po UV
    > wsadza a na karcie podpisu moze nie byc a i tak akceptuja.

    Ja tam uzywam kart gdzie moge spokojnie reklamowac transakcje,
    zastrzegac karte na 48h przed zdarzeniem etc. Grunt to dobre karty.

    --

    --w

  • 13. Data: 2002-02-18 20:48:31
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Mon, Feb 18, 2002 at 09:31:00PM +0100, mops wrote:

    > Ale tylko odmowic... Wiec pieklac sie ide z reala do tesco i tam
    > proboje ponownie... Wcale mnie to nie pociesza...

    Ale jesli wchodzisz w online a karte masz zastrzezona to i tak
    transakcji nie zrobi.

    --

    --w

  • 14. Data: 2002-02-18 21:18:09
    Od: "calcium300mg" <c...@p...onet.pl>

    A moze powinno byc tak, aby klient odbierajac karte musial zlozyc na niej
    podpis?
    A kazda transakcja powinna byc potwierdzana i pinen i podpisem...
    Ewentualnie... Przenosne czytniki siatkówki ludzkiego oka obok kazdej kasy
    :)

  • 15. Data: 2002-02-18 22:29:59
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a m...@v...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Duzo sie tu mowi i mowilo o bezpieczenstwie kart platniczych. Tak sobie
    > sledzilem te dyskusje i zrobilem maly experyment. Po odebraniu na
    > poczatku stycznia tego roku karty wypuklej WBK i electron WBK (obie
    > VISA) nie podpisywalem iich na odwrocie.
    > Sa czyste i dziewicze.
    > Wykonalem juz tymi kartami ze 30 operacji ktore byly potwierdzane moim
    > podpisem i jak na razie NIC! Zero reakcji kasjerek. Nie ma podpisu
    > mojego na odwrocie a kasjerki to totalnie wali.

    Hmmm, ja po otrzymaniu VE z BZWBK przy pierwszym płaceniu zostałem
    przyłapany na braku podpisu.

    > BTW co bedzie jak ktos sie w konu kapnie ze nie ma podpisu na karcie?
    > zatrzyma karte?

    Wg Polcardu powinni poprosić o podpisanie, sprawdzić tożsamość z dowodem
    tożsamości, ewentualnie skontaktować się z polcardem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."
    Henry Louis Mencken

  • 16. Data: 2002-02-19 05:52:56
    Od: "Marek J" <m...@i...pl>

    A przy okazji chciałbym zwrócić uwagę na jeszcze inną powszechną u nas
    praktykę - kasjer przesuwa kartę przez szczelinę czytnika, wpisuje kwotę,
    jeśli trzeba to czeka na autoryzację - drukuje mu się pokwitowanie. W tym
    momencie powinien dać je do podpisania klientowi i po stwierdzeniu zgodności
    podpisu nacisnąć bodajże "1" żeby zatwierdzić transakcję i wydrukować drugie
    pokwitowanie (dla klienta).
    Tymczasem często wygląda to tak, że po wydrukowaniu pierwszego kwitka kasjer
    od razu naciska "1" i drukuje drugi kwitek a dopiero potem daje klientowi do
    podpisu. W ten sposób kasjer zatwierdza transakcję i potwierdza zgodność
    podpisu zanim klient podpis złoży!
    Jak wytłumaczyła mi pewna pani kasjerka "tak jest szybciej, bo nie muszę dwa
    razy podchodzić do POSu". Ręce opadają.

    --
    Marek
    /- Ekonomia Gnomów Gaciowych:

  • 17. Data: 2002-02-19 07:45:34
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Marek J wrote:

> [...]
    > podpisu. W ten sposób kasjer zatwierdza transakcję i potwierdza zgodność

    W takich przypadkach, jeśli mam chwilę czasu, podpisuję się
    humorystocznie, po czym trzymając kartę w zasięgu wzroku i poza
    zasięgiem rąk kasjerki pytam się jej czy te podpisy są podobne:-)))

    pzdr

    Tomek

  • 18. Data: 2002-02-19 08:57:05
    Od: "Grzegorz Janoszka" <g...@p...onet.pl>

    "mops" <m...@v...pl> wrote in message news:a4rive$q0b$1@news.tpi.pl...
    > Chyba z wypuklych calkiem zrezygnuje (bede trzymal je w domu) a
    > elektronami bede placil (tylko w razie kradziezy ktos mi konto wyczysci
    > i debetu nie zrobi... tylko).

    Hehe, za granica MUSISZ miec wypukla.

    > BTW co bedzie jak ktos sie w konu kapnie ze nie ma podpisu na karcie?
    > zatrzyma karte?

    Kaze Ci sie podpisac.

    --
    GJ

  • 19. Data: 2002-02-19 09:50:48
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    mops <m...@v...pl> wrote:

    > Moze mnie wylegitymowac kasjerka?
    > Na pewno nie...

    Może poprosić o wylegitymowanie się.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 20. Data: 2002-02-19 09:54:03
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Marek J <m...@i...pl> wrote:
    > Jak wytłumaczyła mi pewna pani kasjerka "tak jest szybciej, bo nie muszę dwa
    > razy podchodzić do POSu". Ręce opadają.

    Akurat nie wpływa to w żaden sposób na bezpieczeństwo. Ważne jest, żeby
    kasjerka SPRAWDZIŁA podpis. jeżeli podpis się nie zgadza, to zawsze może
    dana transakcję anulować. Takie postępowanie (czyli '1' przed
    podpisaniem) co najwyżej kasjerce może kłopotów narobić.

    --
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313