  • 1. Data: 2002-02-18 17:13:59
    Temat: Inteligo oszukuje !!!
    Od: <r...@p...onet.pl>

    Postanowilem sprawdzic troszke Inteligo i przezylem szok !!!

    srodki dostepne na rachunku: 4069,11 PLN
    stan odsetek naliczonych na wczoraj: 10,62 PLN
    stan odsetek naliczonych na dzisiaj: 11,45 PLN

    przyrost odsetek: 0,83 PLN (czyli jak latwo policzyc wedlug stopy nominalnej
    7,50%)

    a od tej kwoty (powyzej 4000 PLN) powinno być liczone wg stopy nominalnej 8,28%
    (czyli przyrost odsetek powinnien wyniesc 0,923 PLN)

    Albo ktos sie myli (chyba nie ja jednak), albo ja pie.dole ten bank !!!!

    Robcio

    Ps. Sprawdzcie prosze jak to jest u Was !!!!

  • 2. Data: 2002-02-18 17:19:57
    Temat: Re: Inteligo oszukuje !!!
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    8,28%
    > (czyli przyrost odsetek powinnien wyniesc 0,923 PLN)

    A łyżka na to niemożliwe.

    Poczytaj jeszcze raz informacje z www.inteligo.pl. Tak to jest, jak ludzie
    nie czytają, a potem psioczą...

    > Albo ktos sie myli (chyba nie ja jednak), albo ja pie.dole ten bank !!!!

    Ależ p*.* go, będzie miał jednego klienta mniej, którzy bez sprawdzenia o co
    biega od razu rzuca hasła "OKRADLI MNIE"...

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 3. Data: 2002-02-18 17:24:26
    Od: "Mariusz Marchewka" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > srodki dostepne na rachunku: 4069,11 PLN

    Czyli 3999,99zł liczymy za niższe oprocentowanie + reszta x wyższe
    oprocentowanie....

    MM

  • 4. Data: 2002-02-18 17:33:09
    Od: <r...@p...onet.pl>

    > A łyżka na to niemożliwe.
    >
    > Poczytaj jeszcze raz informacje z www.inteligo.pl. Tak to jest, jak ludzie
    > nie czytają, a potem psioczą...

    Chcesz powiedziec, ze 3999,99 PLN sa oprocentowane w/g stawki 7,50%, a reszta
    tzn 69,12 PLN w/g stawki 8,28% ??? Zaraz policzymy...

    A gdzie to jest napisane to (1), a (2) to jezeli tak jest naprawde, to widze
    pierwszy raz taki sposob odsetkowania... ale w przypadku Inteligo rzeczywiscie
    juz nic nie powinno dziwic... ktos sie musial mocno w glowe udezyc...

    Ja mialem zawsze doczynienia z bankami, gdzie po przekroczeniu progu cale saldo
    bylo oprocentowane w/g wyzszej stawki odpowiedniej dla danego progu.

    > Ależ p*.* go, będzie miał jednego klienta mniej, którzy bez sprawdzenia o co
    > biega od razu rzuca hasła "OKRADLI MNIE"...

    Wybacz, ale sprawdzilem raczej dosc dokladnie. Masz racje, po ostatnich
    doswiadczeniach z Inteligo i ich zamilowaniem do ukrywania gleboko waznych
    informacji, powinniem sprawdzic caly kod ich strony znaczek po znaczku...

    Jak dla mnie jest to o jeden wybryk za duzo w ostatnim czasie, chyba miarka sie
    przebrala, cierpliwosc sie skonczyla, przelew sie zdefiniowal...

    Robcio

  • 5. Data: 2002-02-18 17:41:03
    Od: <r...@p...onet.pl>

    > Czyli 3999,99zł liczymy za niższe oprocentowanie + reszta x wyższe
    > oprocentowanie....::

    Juz sie domyslilem...

    Ale wez na to wpadnij czytajac:

    "środki w przedziale od 4 000,00 zł do 49 999,99 zł będą oprocentowane na 8,60%
    efektywnie [lub 8,28% nominalnie w skali roku]"

    a mozna by napisac:

    [czesc srodkow powyzej 4000 PLN ..... bedzie oprocentowana na 8,28%]

    lub zamiescic uwage

    [ze oprocentowanie progresywne nie jest stosowane do calosci salda]

    Typowa (jak widac ostatnio) dezinformacja tego banku.
    Ciekawe ilu ludzikow sie na to nabralo tak jak ja... i jaki by byl wypad
    klientow, gdyby napisane to zostalo otwarcie ???

    Robcio

  • 6. Data: 2002-02-18 17:42:29
    Od: "Bogdan" <b...@h...pl>

    tutaj: http://www.inteligo.pl/nowosci/news-one.php?id=59

    > a (2) to jezeli tak jest naprawde, to widze
    > pierwszy raz taki sposob odsetkowania...

    A ja drugi. Millenium ze swoim kontem oprocentowanym "progresywnie" na 7.5%
    było pierwsze.

    > Ja mialem zawsze doczynienia z bankami, gdzie po przekroczeniu progu cale
    saldo
    > bylo oprocentowane w/g wyzszej stawki odpowiedniej dla danego progu.

    Ja też. Ale czego to ludzie i banki nie zrobią dla pieniędzy.

    Bogdan

  • 7. Data: 2002-02-18 17:46:29
    Od: <r...@p...onet.pl>

    > A ja drugi. Millenium ze swoim kontem oprocentowanym "progresywnie" na 7.5%
    > było pierwsze.

    Nie wiem jak to jest w przypadku konta progresywnego w Millennium, ale
    standardowe Unikonto w tym banku bylo oprocentowane tak, ze po przekroczeniu
    progu wyzsze oprocentowanie bylo stosowane do _calosci_ salda [i bylo to
    _wyraznie_ zaznaczone w TPiO]

    Robcio

  • 8. Data: 2002-02-18 17:48:09
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    > Chcesz powiedziec, ze 3999,99 PLN sa oprocentowane w/g stawki 7,50%, a
    reszta
    > tzn 69,12 PLN w/g stawki 8,28% ??? Zaraz policzymy...

    Tak.

> [...]
    rzeczywiscie
    > juz nic nie powinno dziwic... ktos sie musial mocno w glowe udezyc...

    1. Kalkulator inteligo
    2. http://www.inteligo.pl/nowosci/news-one.php?id=59

    > Ja mialem zawsze doczynienia z bankami, gdzie po przekroczeniu progu cale
    saldo
    > bylo oprocentowane w/g wyzszej stawki odpowiedniej dla danego progu.

    Nie znam się dokładnie, ale czy właśnie na tym nie polega oprocentowanie
    progresywne [tzn. jak w inteligo]?

> [...]
    > informacji, powinniem sprawdzic caly kod ich strony znaczek po znaczku...

    Nie, wystarczy poczytać właśnie tam, gdzie o tym piszą. Oto cytat:

    Dla przykładu załóżmy, że chcemy zainwestować 65 000 złotych. Dla takiej
    kwoty kapitału odsetki będą naliczane w następujący sposób:

    :: środki do 3 999, 99 zł będą oprocentowane na 7,76% efektywnie [lub 7,5%
    nominalnie w skali roku]

    :: środki w przedziale od 4 000,00 zł do 49 999,99 zł będą oprocentowane na
    8,60% efektywnie [lub 8,28% nominalnie w skali roku]

    :: środki powyżej 50 000,00 zł będą efektywnie zarabiać aż 9,00% [8,65%
    nominalnie w skali 1 roku].

    > Jak dla mnie jest to o jeden wybryk za duzo w ostatnim czasie, chyba
    miarka sie
    > przebrala, cierpliwosc sie skonczyla, przelew sie zdefiniowal...

    :))) "Przelew się zdefiniował". Zarąbiste hasło!!! :))))))))))))

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 9. Data: 2002-02-18 17:55:13
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Bogdan"

    > A ja drugi. Millenium ze swoim kontem oprocentowanym "progresywnie" na
    7.5%
    > było pierwsze.

    chyba RaiffeisenBank tak ma i jeszcze obilo mi sie o uszy ze VW i LG maja
    odsetki przedzialami. Coraz wiecej bankow z tego kapitalistycznego
    wynalazku korzysta bo to po prostu dziala jak widac na zalaczonym
    przykladzie ;-)))
    *** blad ***

  • 10. Data: 2002-02-18 17:55:21
    Od: "BAH" <b...@k...chip.pl>

    <r...@p...onet.pl> wrote in message

    > Chcesz powiedziec, ze 3999,99 PLN sa oprocentowane w/g stawki 7,50%, a
    reszta
    > tzn 69,12 PLN w/g stawki 8,28% ??? Zaraz policzymy...

    Nie chce ale musi :-))

> [...]
    rzeczywiscie
    > juz nic nie powinno dziwic... ktos sie musial mocno w glowe udezyc...

    Podobny system oprocentowania wprowadził ponad rok temu
    Raiffeisen Bank.
    Wież mi Ci to dopiero "ukryli", praktycznie dowiadywałeś
    się w momencie podpisywania (dostarczenia) umowy.

    Inteligo w tym przypadku zachowało sie jak należy.
    Wyrażnie opisało sposób i metodę liczenia.

    Np. jak będziesz miał 3 rachunki a na nich po 3500
    razem 10 500, to i tak bedziesz dostawał oprocentowanie wg najniższej
    stawki.

    Może się nam to niepodobać ale w porównaniu z wcześniejszymi "wybrykami"
    Inteligo poprawiło sposób podawania informacji.

    > Ja mialem zawsze doczynienia z bankami, gdzie po przekroczeniu progu cale
    saldo
    > bylo oprocentowane w/g wyzszej stawki odpowiedniej dla danego progu.

    To jest nowa sztuczka marketingowa :-((
    W prasie dajesz reklame, że oprocentowanie 11%
    a małym druczkiem, ze to dla częsci depozytu powyżej 100...00 PLN

    > Jak dla mnie jest to o jeden wybryk za duzo w ostatnim czasie, chyba
    miarka sie
    > przebrala, cierpliwosc sie skonczyla, przelew sie zdefiniowal...

    Nie ma się co unosić.
    Masz jedno doświadczenie więcej.
    ( i jedno konto mniej).

    BAH