  • 11. Data: 2021-08-18 19:38:30
    Temat: Re: Zyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 18 Aug 2021 19:30:32 +0200, _Master_ wrote:
    > Mało przekonujące tłumaczenie.
    > Jaki jest procent ZŁYCH kredytów w Niemczech? Też 13%?

    A w Polsce jest tyle?

    Obecnie, czy 2 lata temu?

    Bo przez ten Covid, to wiele kredytow jest zagrozonych, w obu
    panstwach.

    J.

  • 12. Data: 2021-08-18 20:05:01
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 18 Aug 2021 13:13:35 +0200, w <1...@4...net>,
    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> napisał(-a):

    > Przecież to przedsiębiorstwa Skarbu Państwa. Co zarobią, wszystko idzie
    > na ciebie (i innych oczywiście) w postaci obrony, ochrony, szkolnictwa,
    > dotacji wszelkiego rodzaju itd.

    :D

  • 13. Data: 2021-08-18 20:06:07
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 18 Aug 2021 08:05:32 +0200, w <611ca33a$0$525$65785112@news.neostrada.pl>,
    "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Elo
    >
    > Oczywiście przedsiębiorstw nazywanych inaczej bankami. Zysk, czyli
    > na czysto ponad 5mld za pół roku w 8 bankach. Z czego 3 banki 3,5mld.
    > Dobrze się żyje przedsiębiorcom w Polsce. Przedsiębiorcom?
    > Przepraszam - banksterom.
    > https://biznes.interia.pl/gieldy/aktualnosci/news-wi
    ceminister-map-trzy-banki-z-domeny-skarbu-panstwa-wy
    genero,nId,5427742

    Bankom nie musisz dawać zarabiać.
    Zainteresuj się raczej zyskiem Orlenu.

  • 14. Data: 2021-08-18 20:06:26
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-18-sierpnia-2021 o 19:38, J.F pisze:

    > Obecnie, czy 2 lata temu?

    Przed pandemią kiedy niemieckie banki były gorsiejsze ;-) polscy
    banksterzy zasłaniali się 13% ZŁYCH długów i dlatego lokaty takie
    beznadziejne bo muszą to zbilansować ;-)

    Takie tłumaczenia chyba nawet tutaj czytałem ;-)

  • 15. Data: 2021-08-19 11:33:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 18 Aug 2021 20:06:26 +0200, _Master_ wrote:

> [...]
    > beznadziejne bo muszą to zbilansować ;-)
    >
    > Takie tłumaczenia chyba nawet tutaj czytałem ;-)

    IMO - na odsetki najbardziej wplywa rynek i polityka panstwa/NBP/RPP.
    2 lata temu NBP praktycznie nie rozdawal pieniedzy, a wrecz usuwal je
    z rynku.
    No i jakos tak wyszlo, ze kredyty moga byc oprocentowane srednio lub
    wysoko, a lokaty moga byc nisko.

    A teraz banki mowia, ze maja olbrzymi nadmiar pieniedzy, wiec po co
    maja byc jakies odsetki na lokatach.

    J.

  • 16. Data: 2021-08-19 13:59:46
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-19-sierpnia-2021 o 11:33, J.F pisze:
> [...]
    > wysoko, a lokaty moga byc nisko.
    >
    > A teraz banki mowia, ze maja olbrzymi nadmiar pieniedzy, wiec po co

    To gdzieś się zapodziała służebna dla społeczeństwa/gospodarki rola
    systemu bankowego. ;-)
    A tyle wydajemy pieniędzy na opiekę na tymi "firemkami"
    A to zwykłe SPEKULANTY są ;-)

  • 17. Data: 2021-08-19 22:00:28
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 18.08.2021 o 20:06, _Master_ pisze:

> [...]
    > beznadziejne bo muszą to zbilansować ;-)
    >
    > Takie tłumaczenia chyba nawet tutaj czytałem ;-)

    Jeżeli bank dał "zły" kredyt, to znaczy że źle wykonał swoją pracę.
    Błędnie oszacował perspektywę spłacalności analizując wniosek kredytowy.
    Ja rozumiem, że może być 1-2% kredytów, które nie są spłacane, bo
    wystąpiły okoliczności tak mało prawdopodobne, że nawet postępując tak
    ostrożnie, jak się postępuje pożyczając nieznajomemu pieniądze nie dało
    się przewidzieć - uderzenie pioruna, powódź na terenie wyżynnym itp. Ale
    13% złych kredytów to wygląda nieprofesjonalnie.

  • 18. Data: 2021-08-20 06:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    ceminister-map
    7742

    > Zapewne byś wolał by polskie banki bankrutowały zamiast wykazywać
    > zysk?

    Nastepny co sie cieszy ze go wala w dupe ;-DDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

  • 19. Data: 2021-08-20 08:50:05
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 20 Aug 2021 04:59:50 GMT, Budzik napisał(a):

    > Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > Nastepny co sie cieszy ze go wala w dupe ;-DDD

    Widzę że trafiłem na specjalistę ekonomii. Wytłumacz mi, proszę, czemu
    to źle gdy bank zarabia.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 20. Data: 2021-08-20 09:31:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 19 Aug 2021 22:00:28 +0200, Poldek wrote:

> [...]
    > się przewidzieć - uderzenie pioruna, powódź na terenie wyżynnym itp. Ale
    > 13% złych kredytów to wygląda nieprofesjonalnie.

    A potem przyszla pandemia :-)

    Albo zwykly dobrobyt, jak to w 2008r, choc tu masz racje - banki
    zamienily profesjonalizm na pazernosc i skonczylo sie jak skonczylo
    :-)

    J.