  • 41. Data: 2004-01-21 12:48:04
    Temat: Re: Zwrot za wadliwy towar płacony kartą
    Od: "Joanna Kostrom" <j...@i...pl>

    > trzeba było poprosić o odmowę na piśmie. Tak to by się chyba nie
    > podłożyli.
    > --
    > Jarek Andrzejewski

    Na to nie wpadłam - super pomysł następnym razem tak zrobie :-))
    Dzieki!

  • 42. Data: 2004-01-21 12:55:56
    Od: "Joanna Kostrom" <j...@i...pl>

    > Moze byc ;), ale w Polsce nie ma (obowiązku zwrotu pieniędzy za wadliwy
    > towar).
    > Wg. mojej wiedzy, konsument może w trybie reklamacji zażądać odstąpienia
    od
    > umowy, ale sprzedawca nie musi tego żądania spełnić, o ile dokona
    > niezwłocznej naprawy towaru lub wymiany na wolny od wad. Przy czym sądy
    > "niezwłocznej" interpretują jako okres rzędu tygodni.
    >
    > Jeśli się mylę, to mnie popraw, ale konkretnie napisz, z czego taki
> [...]

    W regulaminie maja zapis ze w ciagu 7 dni wymieniaja sprzet na sprawny, a
    jesli nie ma w asortymencie takiego samego (czego zreszta bardzo
    zalowalam) to zobowiazuja sie zwrocic kase !!!
    Zeby wyjasnic dokladnie - to byl aparat fotograficzny, ktory dokladnie
    moglismy sprawdzic po wlozeniu filmu.

  • 43. Data: 2004-01-21 14:36:26
    Od: "KK" <n...@n...com>

    Media-Markt jest znane z łamania przepisów prawa, więc to chyba niewiele
    pomoże.
    Ostatnio kierownik w ich sklepie przekonywał mnie, że "oni są tylko
    pośrednikiem pomiędzy mną i producentem słuchawek" i nie wiedzą dlaczego po
    upływie >3 tyg. reklamowanego sprzętu dalej nie ma...
    ===

    A to faktycznie nagminne. Dlatego zawsze wszystko reklamuje się z
    odpowiednim pisemkiem potwierdzając odbiór kopii. Jeden prosty zapis
    powołujący się na ustawę o sprzedaży konsumenckiej otwiera serca wielu
    kierowników Media Markt :)))

    Pzdr
    KK

  • 44. Data: 2004-01-21 19:27:13
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Radosław Popławski <r...@a...net.pl> writes:

> [...]
    > Ostatnio kierownik w ich sklepie przekonywał mnie, że "oni są tylko
    > pośrednikiem pomiędzy mną i producentem słuchawek"

    Kazdy sklep jest chyba czyms takim?

    > i nie wiedzą dlaczego po
    > upływie >3 tyg. reklamowanego sprzętu dalej nie ma...

    To akurat moze nie byc niezgodne z prawem, w koncu ten sprzet nie
    byl elementem oferty chyba? Nie stal na polce, a ulotki maja
    zastrzezenia, ze nie sa ofertami?
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 45. Data: 2004-01-22 13:20:40
    Od: Krystek <k...@p...e-space.pl_>

    Joanna Kostrom napisał:

    > na

    > Na to nie wpadłam - super pomysł następnym razem tak zrobie :-))
    > Dzieki!

    Lepiej żeby nie było tego "następnego razu" :-)

    Pozdrawiam,

    Krystian

  • 46. Data: 2004-01-23 10:32:21
    Od: "KK" <n...@n...com>

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message
    > Kazdy sklep jest chyba czyms takim?

    Niby tak, ale ustawa o sprzedaży konsumenckiej nakłada na _sprzedawcę_
    bardzo konkretne obowiązki.

    Pozdrawiam
    KK

  • 47. Data: 2004-01-23 22:37:10
    Temat: Re: Zwrot za wadliwy towar płacony kartš
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 21 Jan 2004 11:36:16 +0100, "RobertS"
    <u...@o...pl> wrote:

    >t...@4...com,

    >Moze byc ;), ale w Polsce nie ma (obowiązku zwrotu pieniędzy za wadliwy
    >towar).

    Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy
    odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od
    umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą
    na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to
    nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę
    lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne.

> [...]
    >niezwłocznej naprawy towaru lub wymiany na wolny od wad. Przy czym sądy
    >"niezwłocznej" interpretują jako okres rzędu tygodni.

    tylko za pierwszym razem "chyba że wady są nieistotne"
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 48. Data: 2004-01-24 15:33:26
    Temat: Re: Zwrot za wadliwy towar płacony kart?
    Od: "KK" <n...@n...com>

    "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> wrote in message
> [...]
    > nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę
    > lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne.

    Hihi - szkoda tylko, że nie wiesz, że ten przepis nie obowiązuje już przy
    sprzedaży rzeczy ruchomych konsumentom. Cóż dopiero wymagać, żeby znudzony
    sprzedawca za 800 zł to wiedział.

    Hint: art. 4 ustawy o sprzedaży konsumenckiej
    (http://prawo.hoga.pl/poradnik/nowa_ustawa_o_sprzeda
    zy_konsumenckiej.asp)

    Pzdr
    KK

  • 49. Data: 2004-01-24 15:55:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "KK" <n...@n...com> writes:

    > Niby tak, ale ustawa o sprzedaży konsumenckiej nakłada na _sprzedawcę_
    > bardzo konkretne obowiązki.

    Podkreslilbym to raczej tak: ... na sprzedawce _bardzo_konkretne_
    warunki.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 50. Data: 2004-01-24 16:53:30
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 24 Jan 2004 16:33:26 +0100, "KK" <n...@n...com> wrote:

> [...]
    >sprzedaży rzeczy ruchomych konsumentom. Cóż dopiero wymagać, żeby znudzony

    O, faktycznie. Ja dotarłem do rozporządzenia (chyba obowiązywało zanim
    weszła w życie ustawa) i tam na początku było, że zastosowanie mają
    przepisy o rękojmi.

    --
    Jarek Andrzejewski