  • 1. Data: 2004-01-15 01:23:50
    Temat: Ostrzezenie przed oszustami - fundacja "cieply kat"
    Od: MiKo <m...@n...wp.pl>

    Witam,
    dostalem dosc wredny spam, wysylam na liste zeby z jednej strony
    przestrzec innych, a z drugiej poinformowac pracownikow mBanku i policji
    - co prawda wyslalem zgloszenie przez formularz mBanku, ale nie wiem
    jaki maja tam czas reakcji. Czy ktokolwiek zna jakis adres mBanku typu
    abuse?
    Nie mam co prawda dowodow ze to oszustwo, ale doswiadczenie i cale
    mnostwo poszlak powoduja, ze moge postawic duze pieniadze o to, ze jest
    to oszustwo (strony www "w budowie", zadnych informacji oprocz numeru
    konta, socjotechnika rodem z "lancuszkow").

    Date: Wed, 14 Jan 2004 21:47:41 +0100
    From: "Agnieszka" <a...@p...jaworowska.pl>
    To: xxx
    Subject: bożonarodzeniowy płomyk

    Drodzy Państwo!

    Nazywam się Agnieszka. Mieszkam razem z moimi trzema siostrami i dwoma
    braćmi w jednopokojowym mieszkaniu z kuchnią.
    Nasz tata odszedł kiedy byłam jeszcze mała. Mama straciła pracę wiosną
    zeszłego roku.
    Dziś na śniadanie ledwo wystarczyło chleba i masła dla Pawełka,
    młodszego z braci. Bo reszta z nas już nie czuje głodu.
    Zeszłej zimy dwukrotnie wyłączono nam ogrzewanie, przez co mój mały
    braciszek o mało co nie umarł na zapalenie płuc.
    Tegoroczna zima dopiero się zaczęła...

    Nie pragnę się skarżyć. Nie będę też płakać. Proszę tylko o pomoc - o
    niewielką pomoc finansową. Trochę ciepła na zimę.
    Dziękujemy za okazanie dobroci.

    ---
    Takich rodzin jest w Polsce dużo, dużo więcej.
    Jeśli bożonarodzeniowy płomyk dobroci nie zgasł jeszcze w Twoim sercu -
    pomóż im.
    Za zebrane pieniądze zostaną zakupione ciepłe ubrania na zimę, żywność
    oraz surowiec opałowy.

    FUNDACJA CIEPŁY KĄT
    BRE Bank SA - mBank
    89 11402004 0000 320214195033
    z dopiskiem 'Agnieszka'

    ---
    Twój adres został znaleziony w Internecie. Jeśli chcesz, aby został
    usunięty przez nas, prosimy o informację.

  • 2. Data: 2004-01-15 01:59:23
    Od: MiKo <m...@n...wp.pl>

    MiKo wrote:
    > Witam,
    > dostalem dosc wredny spam, wysylam na liste zeby z jednej strony

    Ops, widze ze juz jest w watku "Ciekawy spam do mnie przyszedl."

  • 3. Data: 2004-01-15 08:59:56
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Thu, 15 Jan 2004 02:23:50 +0100, MiKo <m...@n...wp.pl> wrote:

> [...]
    > - co prawda wyslalem zgloszenie przez formularz mBanku, ale nie wiem
    >jaki maja tam czas reakcji. Czy ktokolwiek zna jakis adres mBanku typu

    mBank nic do tego nie ma. Wal do prokuratury, to jest próba
    wyłudzenia.

    --
    ___________ (R)

  • 4. Data: 2004-01-15 10:37:25
    Od: MiKo <m...@n...pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > mBank nic do tego nie ma. Wal do prokuratury, to jest próba
    > wyłudzenia.

    Wyslalem do KGP. Ponizej zamieszczam odpowiedz mBanku (widac ze wklejaja
    z automatu albo nie czytaja uwaznie maili - a zapewne jedno i drugie -
    bo nie prosilem o przeslanie mi jakichkolwiek danych osobowych). Polecam
    zwlaszcza ostatnie zdanie:

    Szanowny Panie

    Dziękujemy za przekazane informacje, jednakże mBank nie ma podstaw
    prawnych do udzielenia Panu informacji o właścicielu
    rachunku/transakcjach na rachunku (którego nie jest Pan posiadaczem ani
    pełnomocnikiem), obliguje nas do tego tajemnica bankowa. Niemniej
    jednak, mając na względzie regulacje kodeksu postępowania karnego
    (art.60 oraz 303 i 304) przypominamy o przysługującym uprawnieniu
    zgłoszenia zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa na
    policję lub do prokuratury. Zapewniamy, że po otrzymaniu stosownych
    żądań organów uprawnionych będziemy współpracować i udzielać wszystkich
    możliwych informacji tym instytucjom tak, aby przyczynić się do
    wyjaśnienia sprawy w jak najkrótszym czasie.

    Art. 304. § 1. Każdy dowiedziawszy się o popełnieniu przestępstwa
    ściganego z urzędu ma społeczny obowiązek zawiadomić o tym prokuratora
    lub Policję. Przepis art. 191 § 3 stosuje się odpowiednio.
    § 2. Instytucje państwowe i samorządowe, które w związku ze swą
    działalnością dowiedziały się o popełnieniu przestępstwa ściganego z
    urzędu, są obowiązane niezwłocznie zawiadomić o tym prokuratora lub
    Policję oraz przedsięwziąć niezbędne czynności do czasu przybycia organu
    powołanego do ścigania przestępstw lub do czasu wydania przez ten organ
    stosownego zarządzenia, aby nie dopuścić do zatarcia śladów i dowodów
    przestępstwa.
    § 3. Zawiadomienie o przestępstwie, co do którego prowadzenie śledztwa
    jest obowiązkowe, lub własne dane świadczące o popełnieniu takiego
    przestępstwa Policja przekazuje wraz z zebranymi materiałami
    niezwłocznie prokuratorowi.

    Jednoczesnie informuje iz na dzien dzisiejszy w mBanku nie sa
    prowadzone rachunki dla Fundacji ani Stowarzyszen ( nie posiadamy takich
    rachunkow w ofercie).

  • 5. Data: 2004-01-15 13:24:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Skorzystaj ze strony:

    http://www.kgp.gov.pl/kontakt

  • 6. Data: 2004-01-16 01:44:54
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    MiKo <m...@n...wp.pl> wrote:
> [...]
    > - co prawda wyslalem zgloszenie przez formularz mBanku, ale nie wiem
    > jaki maja tam czas reakcji. Czy ktokolwiek zna jakis adres mBanku typu

    A ja sie tak zastanawiam, gdzie wy tu widzicie oszustwo? Nie twierdze ze
    Agnieszka rzeczywiscie mieszka w zimnym pokoju z kuchnia, ale jak nie
    wierzycie to nie wplacajcie, a nie od razu prokuratura. Czy goscia ktory
    usiadzie na rogu ulicy z odwrocona czapka polozona przed nim, i kartka
    "zbieram na operacje/chleb/piwo/komorke/wille/whatever" tez od razu
    podajecie do prokuratury?

    A jak ja napisze maila:

    FUNDUSZ "ZIMNY KAT"

    Nazywam sie Zdzislaw, i mieszkam w Afryce razem z 15 siostrami i 20
    bracmi na jednohektarowej pustyni. Zepsula nam sie klimatyzacja, w lecie
    temperatura osiaga 60 stopni, az nie mozna wytrzymac. Wydatki zwiazane z
    koniecznoscia placenia podatku od piasku, paszy dla stada 350 wielbladow
    i rachunku za telefon satelitarny nie pozawalaja nam pokryc
    gigantycznych kosztow zainstalowania nowej klimatyzacji.

    Nie bede plakac, prosze tylko o wielka pomoc finansowa. Za zebrane
    pieniadze zostanie wybudowana elektrownia jadrowa do zasilania
    klimatyzacji.

    First Nigerian Bank SA
    31 2398 3332 4196 6365 5542 4145
    z dopiskiem "Zdzislaw"

    to tez mnie podacie do prokuratury?
    Zwykle zebractwo i spam i tyle. Cancel/killfile i tyle.

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl

  • 7. Data: 2004-01-16 06:02:39
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Miernik" <m...@c...pl> napisał w wiadomości

    > A ja sie tak zastanawiam, gdzie wy tu widzicie oszustwo?

    [...]

    > A jak ja napisze maila:

    > FUNDUSZ "ZIMNY KAT"

    W tym miejscu inkryminowany zebrak nazwal sie fundacja czyli podszyl sie pod
    instytucje pozytku publicznego. Mozna go zatem podejrzewac o oszustwo. Ty (a
    wlasciwie Zdzislaw) tego bledu tego bledu nie popelniles.

> [...]
    > Nie bede plakac, prosze tylko o wielka pomoc finansowa. Za zebrane
    > pieniadze zostanie wybudowana elektrownia jadrowa do zasilania
    [...]
    > to tez mnie podacie do prokuratury?
    > Zwykle zebractwo i spam i tyle. Cancel/killfile i tyle.

    U ciebie tylko zebractwo, u "Agnieszki" zebractwo i oszustwo.
    Zebractwo nie jest zabronione.

    --
    Pozdrowienia

  • 8. Data: 2004-01-16 08:07:42
    Temat: Re: Ostrzezenie przed oszustami - fundacja
    Od: "Franz " <f...@g...pl>

    Slawek Kos <s...@p...com> napisał(a):

    > U ciebie tylko zebractwo, u "Agnieszki" zebractwo i oszustwo.
    > Zebractwo nie jest zabronione.

    Aby kogos skazac za oszustwo trzeba bedzie wskazac oszukanych, nieprawdaz?

    --
    Franz

  • 9. Data: 2004-01-16 10:44:35
    Od: MiKo <m...@n...pl>

    Miernik wrote:

    > A ja sie tak zastanawiam, gdzie wy tu widzicie oszustwo? Nie twierdze ze

    To proste: podawanie sie za nieistniejaca fundacje, ktora jakoby byla
    wlascicielem tego konta w mBanku.

    Ja zglosilem do mBanku nie tylko dlatego ze jest to oszustwo lub proba
    oszustwa (w tym celu zglosilem do KGP), ale rowniez aby byla w mBanku
    swiadomosc takich naduzyc, i zeby mBank zastanowil sie czy mozna temu
    jakos przeciwdzialac (np. edukujac klientow itp). Jesli wielu klientow
    zglosiloby to jako problem, to jestem przekonany ze mBank dbajac o swoj
    wizerunek moze zrobic cos wiecej niz odpisac ze wg prawa go to nie dotyczy.

> [...]
    > usiadzie na rogu ulicy z odwrocona czapka polozona przed nim, i kartka
    > "zbieram na operacje/chleb/piwo/komorke/wille/whatever" tez od razu

    Nie, bo wiem ze ten gosc to "zebrak" a nie fundacja.

    > A jak ja napisze maila:

    > FUNDUSZ "ZIMNY KAT"
    [...]

    > to tez mnie podacie do prokuratury?

    Tak. Za spamowanie.

    > Zwykle zebractwo i spam i tyle. Cancel/killfile i tyle.

    Jeszcze jedno wazne sprostowanie dostalem od mBanku (mysle ze to duzo
    wyjasnia - przynajmniej w temacie fundacji w mBanku):

    W zwiazku z moja odpowiedzia na mail Pana z dnia 15-01-2004 uprzejmie
    informuje iz uzywajac sformułowania:

    "Jednoczesnie informuje iz na dzien dzisiejszy w mBanku nie sa
    prowadzone rachunki dla Fundacji ani Stowarzyszen (nie posiadamy takich
    rachunkow w ofercie)" brałam pod uwage oferte mBanku, w ktorej nie ma
    rachunkow dla podmiotów posiadajacych osobowsc prawna.

    W ramach sprostowania poprzedniej wiadomosci informuje iz mBank
    prowadzi program charytatywny mKlienci potrzebującym.

    W ramach tej akcji zostały założone specjalne konta współpracującym z
    nami Fundacjom/ Stowarzyszeniom.
    Współpracujemy z określonymi Fundacjami, które są zamieszczone na stronie:

    http://www.cafe.mbank.com.pl/GWIAZDKA/

    W ramach zbiórki pieniędzy prowadzonej pod hasłem "Gwiazdka-Marzenia się
    spełniają", Klienci mBanku mają możliwość:
    - udzielenia pomocy Małym Pacjentom oddziału onkologicznego IV
    Szpitala Klinicznego w Łodzi, znajdujących się pod opieką Fundacji GAJUSZ
    - przekazania środków na zajęcia pozalekcyjne rozwijające uczniów
    i ich wiarę w siebie oraz wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów szkół
    z małych miast, w ramach Akcji Szkoła z Klasą
    - pomocy opuszczonym i osieroconym dzieciom należącym do
    Światowego Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce.
    - wsparcia budowy Centrum Szkoleniowo-Rehabilitacyjnego z Domem
    Mieszkalnym i Hostelem dla Osób Niepełnosprawnych, realizowaną przez
    Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w
    Zgierzu.

    Umacnianie i poszerzanie relacji z Klientami, którzy tworzą mSpołeczność
    pierwszego wirtualnego banku w Polsce to jeden z najważniejszych
    elementów strategii funkcjonowania mBanku.

    Wpłata na Fundacje z ktorymi wspolpracujemy nastepuje poprzez usługe
    mTransfer. Czyli po wizycie na stronie
    http://www.cafe.mbank.com.pl/GWIAZDKA/ , nalezy wybrac odpowiedni link (
    Fundacje ktora Klient chce wesprzec), pojawi sie okno z informacja : "
    Po kliknięciu w "Dalej" zobaczysz formatkę logowania do usługi mTRANSFER
    w mBanku (...)".

  • 10. Data: 2004-01-16 13:35:22
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Franz " <f...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Aby kogos skazac za oszustwo trzeba bedzie wskazac oszukanych, nieprawdaz?

    Nie jestem pewny, czy prawdaz...;-)
    Jesli zaloze firme o nazwie "Bank SK" i od nikogo nie przyjme piniedzy w
    depozyt to tez oszukanych nie bedze, a czyn zabroniony jest...

    --
    Pozdrowienia
    ---