  • 51. Data: 2004-01-24 17:01:21
    Temat: Re: Zwrot za wadliwy towar płacony kart?
    Od: "KK" <n...@n...com>

    "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> wrote in message
    news:d885101l3s4cftuvnfpio6f4ilqcfj29j7@4ax.com...
    > O, faktycznie. Ja dotarłem do rozporządzenia (chyba obowiązywało zanim
    > weszła w życie ustawa) i tam na początku było, że zastosowanie mają
    > przepisy o rękojmi.

    Ustawa weszła na początku 2003 i daje dużo lepsze warunki niż poprzednie.
    Przede wszystkim nie wyklucza gwarancji, po drugie mówi wprost, że
    reklamacja nie rozpatrzona w ciągu 14 dni staje się _automatycznie_
    rozpatrzona na korzyść klienta. To jest w końcu mocne narzędzie w walce ze
    sklepami, które się tłumaczą "bo producent jeszcze nie odpowiedział na
    reklamację". Teraz nie ma to już najmniejszego znaczenia.

    Pozdrawiam
    KK

  • 52. Data: 2004-02-04 09:23:45
    Od: sebol <l...@s...pl>

    KK wrote:

    > Hihi - szkoda tylko, że nie wiesz, że ten przepis nie obowiązuje już przy
    > sprzedaży rzeczy ruchomych konsumentom. Cóż dopiero wymagać, żeby znudzony
    > sprzedawca za 800 zł to wiedział.

    Art. 1. 1. Ustawę stosuje się do dokonywanej w zakresie działalności
    przedsiębiorstwa sprzedaży rzeczy ruchomej osobie fizycznej, która
    nabywa tę rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub
    gospodarczą (towar konsumpcyjny).

    --
    l...@s...pl