  • 1. Data: 2013-06-19 10:24:08
    Temat: Zblizeniówka w ING, to się w pale nie mieści.
    Od: wiatrak <w...@y...pl>

    W skrócie chodzi o to, ze klient będzie już zawsze płacił za transakcje
    ukradzioną kartą. Nawet te, które złodziej zrobi po zastrzeżeniu karty?

    http://samcik.blox.pl/2013/06/Ona-w-banku-tanczy-dla
    -mnie-czyli-jak-zamknac.html#ListaKomentarzy

    " pewien klient banku ING i posiadacz karty Visa paywave, kilka tygodni
    temu postanowił z tej karty zrezygnować. "Była to któraś z kolei karta w
    moim portfelu, o której trzeba było pamiętać, żeby dokonać miesięcznie
    transakcji za określoną kwotę, aby za darmo z niej korzystać. Tak więc
    bez sentymentu udałem się do jednego z oddziałów banku, aby kartę
    zamknąć" - opowiada czytelnik. Czy może być coś prostszego? Okazuje się
    jednak, że rozstanie z kartą zbliżeniową może być trudniejsze, niż
    przewiduje ustawa. Klient, owszem, kartę oddał, ale - co go zdziwiło -
    nie została ona przecięta, ani zabrana przez bank. "Pracownica zapewniła
    mnie, że karta będzie natychmiast zdezaktywowana i nie będzie można nią
    już wykonywać żadnych operacji, więc mogę ją zatrzymać na pamiątkę" -
    zeznaje klient.

    O karcie zapomniał, w systemie bankowości elektronicznej już jej nie
    widać. Ale ostatnio w historii transakcji na rachunku czytelnik zauważył
    obciążenia rachunku z tytułu płatności kartą. Tą kartą. Tą, która
    podobno jest już nieaktywna. Klient złożył w banku formalną reklamację,
    a odpowiedź, którą otrzymał, spowodowała, że opadły mu majtki. "Zgodnie
    z podpisaną Dyspozycją zamknięcia karty płatniczej do rachunku posiadacz
    rachunku odpowiada za transakcje dokonane niezwróconą kartą również po
    zamknięciu karty przez bank. Pragnę wyjaśniać, iż , kwestionowana
    transakcja jest transakcją zbliżeniową , dokonaną bezstykowo. Transakcje
    zbliżeniowe są transakcjami niewymagającymi przesyłania zapytania
    autoryzacyjnego z terminala do banku. W takich przypadkach terminal
    odczytuje tylko informacje zapisane na karcie. Jeżeli przed dokonaniem
    takiej transakcji karta zostanie zastrzeżona, system bankowy nie jest w
    stanie przekazać takiej informacji do terminala. Bank nie posiada
    żadnych informacji nt. szczegółów transakcji do czasu obciążenia
    rachunku kwotą transakcji. Jest mi niezmiernie przykro z powodu
    zaistniałej sytuacji, jednak mając na uwadze powyższe, nie mogę
    przychylić się do Pana oczekiwań. Postępowanie w sprawie ujęcia sprawcy
    kradzieży karty pozostaje w gestii Policji". Czyli jest tak: bank
    zdezaktywował kartę - co powinno działać tak samo, jak zastrzeżenie
    plastiku - ale nie zabrał klientowi karty, ani jej nie zniszczył. A
    teraz twierdzi, że kartą można nadal dokonywać transakcji zbliżeniowych."

  • 2. Data: 2013-06-19 11:38:06
    Temat: Re: Zblizeniówka w ING, to się w pale nie mieści.
    Od: "Serwis" <s...@i...com.pl>

    Pewnie sam nia placil a teraz udaje zdziwionego albo chcial bank naciagnac.
    No nie sadze ze wyrzucil ja na smietnik i ktos ja znalazl no chyba ze tak to
    wcale sie nie dziwie debilizm wszechobecny.

  • 3. Data: 2013-06-19 12:06:23
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu środa, 19 czerwca 2013 11:38:06 UTC+2 użytkownik Serwis napisał:
    > Pewnie sam nia placil a teraz udaje zdziwionego albo chcial bank naciagnac.
    > No nie sadze ze wyrzucil ja na smietnik i ktos ja znalazl no chyba ze tak to
    > wcale sie nie dziwie debilizm wszechobecny.

    powinni ustawowo zakazac kart zblizeniowych albo dokladnie opisac obowiazki banku.

  • 4. Data: 2013-06-19 12:20:56
    Temat: Re: Zblizeniówka w ING, to si? w pale nie mie?ci.
    Od: wiatrak <w...@y...pl>

    W dniu 2013-06-19 12:06, Krzysiek pisze:

    > powinni ustawowo zakazac kart zblizeniowych albo dokladnie opisac obowiazki banku.

    Aż strach się bać :) Ta którą dziś przysłał mi ING (promocja 200 zł) ma
    aż 5 lat ważności. Do czerwca 2018.

  • 5. Data: 2013-06-19 12:37:39
    Od: lolekanabolek <l...@g...com>

    W dniu 2013-06-19 12:20, wiatrak pisze:

    > Aż strach się bać :) Ta którą dziś przysłał mi ING (promocja 200 zł) ma
    > aż 5 lat ważności. Do czerwca 2018.

    tym akurat bym się nie przejawiał, ja swojej daje jeszcze maksymalnie
    miesiąc życia i zostaje zastrzeżona

    --
    pozdrawiam
    Marcin

  • 6. Data: 2013-06-19 13:20:41
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "wiatrak" <w...@y...pl> napisał w wiadomości

    > Aż strach się bać :) Ta którą dziś przysłał mi ING (promocja 200 zł) ma aż
    > 5 lat ważności. Do czerwca 2018.

    Pozostaje pytanie, czy w przypadku transakcji offline termin ważności
    sprawdza terminal czy może dopiero bank.
    Wiem, co wynika z logiki, ale już dawno przestałem zakładać, że ona w
    przypadku banków i kart obowiązuje.
    P.G.

  • 7. Data: 2013-06-19 13:26:10
    Od: lolekanabolek <l...@g...com>

    W dniu 2013-06-19 12:37, lolekanabolek pisze:

    > tym akurat bym się nie przejawiał, ja swojej daje jeszcze maksymalnie
    > miesiąc życia i zostaje zastrzeżona

    errata:
    było: przejawiał
    powinno być: przejmował

    --
    pozdrawiam
    Marcin

  • 8. Data: 2013-06-19 13:55:53
    Od: wiatrak <w...@y...pl>

    > tym akurat bym się nie przejawiał, ja swojej daje jeszcze maksymalnie
    > miesiąc życia i zostaje zastrzeżona

    CYTAT:

  • 9. Data: 2013-06-19 17:29:05
    Od: zgred <z...@e...com>

    > Aż strach się bać :) Ta którą dziś przysłał mi ING (promocja 200 zł) ma
    > aż 5 lat ważności. Do czerwca 2018.

    Patrząc na poprzednie odpowiedzi, ich dojrzały i merytoryczny poziom
    zastanawiam się jak je zinterpretować. 20 lat temu powiedziałbym
    "komputer za świadectwo", 15 lat temu - komunia.

    A co do samej karty, zamiast analizować te regulaminy, to wolę zrobić
    dziurkę.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Zgred.

  • 10. Data: 2013-06-19 17:29:20
    Od: zgred <z...@e...com>

    W dniu 2013-06-19 13:55, wiatrak pisze:

> [...]
    > nie jest w stanie przekazać takiej informacji do terminala. Bank nie
    > posiada żadnych informacji nt. szczegółów transakcji do czasu obciążenia

    No to jak bank na siłę wciska zbliżeniówki, to powinien wziąć na klatę
    fraudy.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Zgred.