eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZblizeniówka w ING, to się w pale nie mieści. › Zblizeniówka w ING, to się w pale nie mieści.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: wiatrak <w...@y...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Zblizeniówka w ING, to się w pale nie mieści.
    Date: Wed, 19 Jun 2013 10:24:08 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 40
    Message-ID: <kprprc$v8i$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 87-206-64-9.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1371630252 32018 87.206.64.9 (19 Jun 2013 08:24:12 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 19 Jun 2013 08:24:12 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:17.0) Gecko/20130509 Thunderbird/17.0.6
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:592874
    [ ukryj nagłówki ]

    W skrócie chodzi o to, ze klient będzie już zawsze płacił za transakcje
    ukradzioną kartą. Nawet te, które złodziej zrobi po zastrzeżeniu karty?

    http://samcik.blox.pl/2013/06/Ona-w-banku-tanczy-dla
    -mnie-czyli-jak-zamknac.html#ListaKomentarzy

    " pewien klient banku ING i posiadacz karty Visa paywave, kilka tygodni
    temu postanowił z tej karty zrezygnować. "Była to któraś z kolei karta w
    moim portfelu, o której trzeba było pamiętać, żeby dokonać miesięcznie
    transakcji za określoną kwotę, aby za darmo z niej korzystać. Tak więc
    bez sentymentu udałem się do jednego z oddziałów banku, aby kartę
    zamknąć" - opowiada czytelnik. Czy może być coś prostszego? Okazuje się
    jednak, że rozstanie z kartą zbliżeniową może być trudniejsze, niż
    przewiduje ustawa. Klient, owszem, kartę oddał, ale - co go zdziwiło -
    nie została ona przecięta, ani zabrana przez bank. "Pracownica zapewniła
    mnie, że karta będzie natychmiast zdezaktywowana i nie będzie można nią
    już wykonywać żadnych operacji, więc mogę ją zatrzymać na pamiątkę" -
    zeznaje klient.

    O karcie zapomniał, w systemie bankowości elektronicznej już jej nie
    widać. Ale ostatnio w historii transakcji na rachunku czytelnik zauważył
    obciążenia rachunku z tytułu płatności kartą. Tą kartą. Tą, która
    podobno jest już nieaktywna. Klient złożył w banku formalną reklamację,
    a odpowiedź, którą otrzymał, spowodowała, że opadły mu majtki. "Zgodnie
    z podpisaną Dyspozycją zamknięcia karty płatniczej do rachunku posiadacz
    rachunku odpowiada za transakcje dokonane niezwróconą kartą również po
    zamknięciu karty przez bank. Pragnę wyjaśniać, iż , kwestionowana
    transakcja jest transakcją zbliżeniową , dokonaną bezstykowo. Transakcje
    zbliżeniowe są transakcjami niewymagającymi przesyłania zapytania
    autoryzacyjnego z terminala do banku. W takich przypadkach terminal
    odczytuje tylko informacje zapisane na karcie. Jeżeli przed dokonaniem
    takiej transakcji karta zostanie zastrzeżona, system bankowy nie jest w
    stanie przekazać takiej informacji do terminala. Bank nie posiada
    żadnych informacji nt. szczegółów transakcji do czasu obciążenia
    rachunku kwotą transakcji. Jest mi niezmiernie przykro z powodu
    zaistniałej sytuacji, jednak mając na uwadze powyższe, nie mogę
    przychylić się do Pana oczekiwań. Postępowanie w sprawie ujęcia sprawcy
    kradzieży karty pozostaje w gestii Policji". Czyli jest tak: bank
    zdezaktywował kartę - co powinno działać tak samo, jak zastrzeżenie
    plastiku - ale nie zabrał klientowi karty, ani jej nie zniszczył. A
    teraz twierdzi, że kartą można nadal dokonywać transakcji zbliżeniowych."

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1