  • 11. Data: 2013-06-19 18:13:21
    Temat: Re: Zblizeniówka w ING, to si? w pale nie mie?ci.
    Od: Piona <e...@w...pl>

    W dniu 2013-06-19 17:29, zgred pisze:

    > A co do samej karty, zamiast analizować te regulaminy, to wolę zrobić
    > dziurkę.

    Mam pytanie a propos takiego rozwiązania. Przy płatnościach nie robią ci
    problemu że karta uszkodzona? Pytam o obsługę w sklepach, punktach itp...
    piona

  • 12. Data: 2013-06-19 18:39:18
    Od: zgred <z...@e...com>

    W dniu 2013-06-19 18:13, Piona pisze:

    > Mam pytanie a propos takiego rozwiązania. Przy płatnościach nie robią ci
    > problemu że karta uszkodzona? Pytam o obsługę w sklepach, punktach itp...
    > piona

    Nie widzą tego. Zamiast "machać" kartą nad czytnikiem, to wkładam ją do
    PIN-padu. Jakby się pani zapytała "a dlaczego nie zbliżeniowo", to
    odpowiem, że wyłączyłem. Gdzieniegdzie się da.

    Ktoś tu pisał, że któryś bank uparcie unieważniał karty z przeciętą
    anteną i przysyłał nowe. Ale w takim wypadku możemy sprawdzać komu
    wcześniej się znudzi.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Zgred.

  • 13. Data: 2013-06-19 18:56:44
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2013-06-19 18:39, zgred pisze:

    > Ktoś tu pisał, że któryś bank uparcie unieważniał karty z przeciętą
    > anteną i przysyłał nowe. Ale w takim wypadku możemy sprawdzać komu
    > wcześniej się znudzi.

    Jestem ciekaw jak bank to sprawdzał. Czyżby terminal z włożoną kartą
    jednocześnie nasłuchiwał transmisji RFID? Bo jak inaczej terminal mógłby
    zgłosić do banku uszkodzenie anteny.

    Przy okazji pochwalę ING bo dostałem kartę z uszkodzonym chipem. W dwóch
    różnych terminalach by błąd odczytu i komunikat: użyj paska. Jutro
    przetestuję paywave ale wg wszelkich znaków na niebie i ziemi do
    przeprowadzenia transakcji bezstykowej potrzebna jest jedna chipowa co z
    dużym prawdopodobieństwem oznacza, że paywave nie zadziała :)

  • 14. Data: 2013-06-19 22:16:52
    Od: sas <n...@e...com>

    W dniu 19.06.2013 o 17:29 zgred <z...@e...com> pisze:

    > A co do samej karty, zamiast analizować te regulaminy, to wolę zrobić
    > dziurkę.

    Dokładnie tak :)
    A 'poza konkursem': czy po spełnieniu warunku do wypłaty premii 200 zł
    (suma trans. na > 1000 zł) warto trzymać kartę ING? Czy poza punktami w
    bankujesz-kupujesz są jeszcze jakieś profity związane z używaniem tej
    karty? Ja nie znalazłem, ale może zbyt słabo szukałem.

    sas

  • 15. Data: 2013-06-20 01:14:30
    Temat: Re: Zblizeniówka w ING, to się w pale nie mieści.
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "lolekanabolek" 51c189f2$0$1268$6...@n...neostrada.pl

    > tym akurat bym się nie przejawiał, ja swojej daje jeszcze maksymalnie miesiąc życia
    i zostaje zastrzeżona

    IMO warto czasami ;) czytać to, na co udziela się odp.
    Wątkotwórca pisze wyraźnie -- zastrzeżenie niewiele daje.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2013-06-20 01:18:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Gałka" kps468$73u$...@s...invalid...

    ważności. Do czerwca 2018.

    > Pozostaje pytanie, czy w przypadku transakcji offline termin ważności sprawdza
    terminal czy może dopiero bank.
    > Wiem, co wynika z logiki, ale już dawno przestałem zakładać, że ona w przypadku
    banków i kart obowiązuje.

    A może warto zastanowić się nad odwrotną sytuacją -- bank obciąża
    konto nieistniejącą transakcją i odrzuca reklamację, zrzucając
    winę na zbliżenia? Kto zgłosi policji czy prokuraturze takie
    zdarzenie, gdy bank ukradnie raptem 5 plnów?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2013-06-20 03:05:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "zgred" 51c1deac$0$1230$6...@n...neostrada.pl

    > Nie widzą tego. Zamiast "machać" kartą nad czytnikiem, to wkładam ją do PIN-padu.
    Jakby się pani zapytała "a dlaczego nie
    > zbliżeniowo", to odpowiem, że wyłączyłem. Gdzieniegdzie się da.

    Mnie za każdym razem pytają, czy zgadzam się na zbliżenie.
    Jeśli niewyraźnie kiwnę głową -- pojawia się prośba
    o jednoznaczniejszą zgodę lub o odmowę.

    Własnoręczne wkładanie? Gdy proponuję -- słyszę coś na
    kształt ulgi, jakbym za kasjerkę wykonał ciężką pracę. :)

    -=-

    IMO to nie te czasy, gdy karta była dokładnie oglądaną, gdy
    sprawdzano datę ważności, podpis itd... Na Litwie człowiek
    przyjął ode mnie slipka bez podpisu.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2013-06-20 08:11:12
    Od: lolekanabolek <l...@g...com>

    > "lolekanabolek" 51c189f2$0$1268$6...@n...neostrada.pl

    > IMO warto czasami ;) czytać to, na co udziela się odp.
    > Wątkotwórca pisze wyraźnie -- zastrzeżenie niewiele daje.

    no ale ja swojej nie zamierzam do banku oddawać

    --
    pozdrawiam
    Marcin

  • 19. Data: 2013-06-20 14:01:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "lolekanabolek" 51c29d00$0$1208$6...@n...neostrada.pl

    > no ale ja swojej nie zamierzam do banku oddawać

    On też nie oddał -- i dlatego ma problemy.
    Gdyby oddał i wziął pokwitowanie, byłoby zapewne OK.

    "wiatrak" kprprc$v8i$...@n...news.atman.pl

    Klient, owszem, kartę oddał, ale - co go zdziwiło -
    nie została ona przecięta, ani zabrana przez bank. "Pracownica zapewniła
    mnie, że karta będzie natychmiast zdezaktywowana i nie będzie można nią
    już wykonywać żadnych operacji, więc mogę ją zatrzymać na pamiątkę" -
    zeznaje klient.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2013-06-20 20:59:40
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

> [...]
    > bankujesz-kupujesz są jeszcze jakieś profity związane z używaniem tej
    > karty? Ja nie znalazłem, ale może zbyt słabo szukałem.

    Nie warto. I samego konta też nie warto trzymać. Z-z-z - Zainkasować,
    zamknąć, zapomnieć.

    --
    Grzexs