  • 11. Data: 2017-01-24 20:51:30
    Temat: Re: Zawyżenie pit dla banku
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > Przyjdzie taki myk?
    > Jakie możliwości wpadki?
    > Raczej ekstremalnie nikłe, a kredyt w kieszeni

    W wielu dziedzinach zycia da sie w taki sposob osiagnac zamierzony efekt.
    Niestety, placimy dlugoterminowo za to wszyscy, poprzez "uszczelnienie"
    przepisow, ktore godzic ma w przestepcow, ale zwykle utrudnia tez zycie
    uczciwym.

  • 12. Data: 2017-01-24 20:52:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 24-01-17 o 18:35, pawełcz pisze:

    >Cały szereg. Począwszy od sprawdzenia przez bank obrotów na rachunku
    >bankowym, poprzez przelewy zaliczek na podatek dochodowy.

    Eeee - a kto by to robil we "wlasnym" banku ... zreszta zaliczki moga
    odbiegac od koncowej kwoty.

    >Spore. Pytanie,czy bank tylko odmówi kredytu, czy złoży zawiadomienie
    >przestępstwie.

    Zeby zlozyc, to by chyba wypadalo miec jakis dowod ...

    A tak swoja droga - grzebanie w koncie klienta celem analizy
    kredytowej ... czy to samo w sobie nie jest karalne, i nie wypadaloby
    wczesniej uzyskac zgody klienta ?

    A tak w szczegolnosci - wniosek skladam teraz w styczniu, pierwszy pit
    jest ze stycznia, ale termin platnosci podatku dopiero w kwietniu.
    Udzieliwszy kredytu bank ma prawo w maju sprawdzac szczegolowo obroty
    na koncie klienta ?

    J.

  • 13. Data: 2017-01-24 21:29:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-01-17 o 20:52, J.F. pisze:

    > Eeee - a kto by to robil we "wlasnym" banku ... zreszta zaliczki moga
    > odbiegac od koncowej kwoty.

    Zakładam, że to ma być większy kredyt, a banki mogą sobie wzajemnie
    udzielać informacji bankowych.

> [...]
    >
    > A tak swoja droga - grzebanie w koncie klienta celem analizy kredytowej
    > ... czy to samo w sobie nie jest karalne, i nie wypadaloby wczesniej

    Nie. Co więcej bank ma nie tylko do tego prawo, ale nawet obowiązek.
    Prześledź Ustawę Prawo Bankowe w okolicach art. 104 oraz Ustawę o
    przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy (...)

> [...]
    > jest ze stycznia, ale termin platnosci podatku dopiero w kwietniu.
    > Udzieliwszy kredytu bank ma prawo w maju sprawdzac szczegolowo obroty na

    Ja na ich miejscu analizował bym poprzedni rok :-)

  • 14. Data: 2017-01-24 22:38:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał
    W dniu 24-01-17 o 20:52, J.F. pisze:

    >Zakładam, że to ma być większy kredyt, a banki mogą sobie wzajemnie
    >udzielać informacji bankowych.

    Az takich, zeby szczegolowo operacje na koncie sobie podawac ?

    art 105 chyba tu pasuje ... ale czy chodzilo az do tego stopnia ?

    >Ja na ich miejscu analizował bym poprzedni rok :-)

    No to nie wykryjesz :-)

    W sumie, to bank moglby to robic w ramach jakiegos sprawdzenia
    zdolnosci kredytowej juz w czasie splacania kredytu, i moze by sie
    nawet znalazl jakis "obowiazek" banku.

    No i jak czytam art 74, to bank moglby zazadac potwierdzen przelewow
    tego deklarowanego podatku.

    J.

  • 15. Data: 2017-01-25 12:23:48
    Od: pawełcz <e...@w...pl>

    To wszystko przez wysokie podatki i zusy, gdyby były o połowe niższe takiego
    kombinowania by nie było. Ja zarabiam tyle ze bez problemu stac mnie na ten
    kredyt, bedzie on stanowił jakieś 5-10% mojego wynagrodzenia. Tyle że mój
    pracodawca nie wykazuje całosci mojego wynagrodzenia bo by utonał w zusach i
    podatkach (ja go rozumie) i mam oficjalnie 4 krotnie mniej, stąd całe te
    kombinacje

    Kredyt biorąc uczciwie czy tez nie mam oczywiście zamiar sumiennie i to
    grubo przed czasem spłacić.

  • 16. Data: 2017-01-25 13:07:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 25 stycznia 2017 12:23:52 UTC+1 użytkownik pawełcz napisał:

    > kredyt, bedzie on stanowił jakieś 5-10% mojego wynagrodzenia.
    Jeśli rata kredytu stanowi 5-10 procent twoich nieoficjalnych zarobków to jak
    oficjalne są 4razy mniejsze to i tak powinienes miec zdolnośc kredytową i kredyt
    otrzymac

> [...]
    > podatkach (ja go rozumie) i mam oficjalnie 4 krotnie mniej, >stąd całe te

    Znaczy oszukuje Ciebie, ZUS, US...

    > Kredyt biorąc uczciwie czy tez nie mam oczywiście zamiar >sumiennie i to grubo
    przed czasem spłacić.

    To weź uczciwie. Jeśli teraz zarabiasz 6tys a rata kredytu to 500zł to przy
    oficjalnych dochodach 1500zŁ powinieneś mieć raczej zdolność na rate 500zł.

  • 17. Data: 2017-01-25 13:10:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 25 stycznia 2017 13:07:07 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > To weź uczciwie. Jeśli teraz zarabiasz 6tys a rata kredytu to >500zł to przy
    oficjalnych dochodach 1500zŁ powinieneś mieć raczej >zdolność na rate 500zł.

    Pomijam już to że bank poprosi raczej o PIT11 a nie PIT37 więc to zawyżenie dochodów
    może się Tobie nie udać

  • 18. Data: 2017-01-25 13:15:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >Znaczy oszukuje Ciebie, ZUS, US...

    Niekoniecznie.
    Moze mu przedstawil dwie opcje i pracownik wybral lepsza, nawet jesli
    nielegalna :-)

    ZUS mozna by rzec, ze oszukuje, ale US znow prawie wcale, bo wzrasta
    jemu podatek PIT.

  • 19. Data: 2017-01-25 20:51:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-01-17 o 12:23, pawełcz pisze:
> [...]
    > wynagrodzenia bo by utonał w zusach i podatkach (ja go rozumie) i mam
    > oficjalnie 4 krotnie mniej, stąd całe te kombinacje

    Uważam, że stawka ubezpieczenia zdrowotnego nie powinna zależeć o
    wynagrodzenia, bowiem nie widzę szczególnego związku prawdopodobieństwa
    zachorowania z wynagrodzeniem, a jak już, to raczej odwrotnie
    proporcjonalny, bowiem osoba więcej zarabiająca może przeznaczyć więcej
    na zachowanie zdrowia.

    Pomysł z filarami był również słuszny i należało od każdego pobierać
    stawkę ubezpieczenia do najniższej emerytury, a resztę, nich sobie każdy
    sam wykupuje wg upodobania. Przy czym, by to miało sens to minimum
    powinno być tak ustawione, by nie było później problemu i konieczności
    dopłacania z opieki społecznej.

    Gdyby ubezpieczenie było stałe, to nie byłoby już takiego sensu
    kombinowania z wynagrodzeniem, bo tego, co zapłaciły pod stołem nie ma w
    kosztach firmy.

  • 20. Data: 2017-01-25 21:00:31
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Robert Tomasik w

> [...]
    > zachorowania z wynagrodzeniem, a jak już, to raczej odwrotnie
    > proporcjonalny, bowiem osoba więcej zarabiająca może przeznaczyć więcej

    Nooo, ale może też więcej na takie np. wyskoki przeznaczyć...

    I pomimo swojego wieku ciągle nie rozumiesz, że w obecnym systemie to zdrowi
    sponsorują chorą służbę zdrowia oraz darmozjadów z NFZ

    --
    'Tom N'