  • 141. Data: 2017-02-05 00:15:09
    Temat: Re: Zawyżenie pit dla banku
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 5 lutego 2017 00:02:17 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

    > czasem klienci wykorzystują zmiany w TOiP

    A częściej banki bo klient "pod ścianą"

  • 142. Data: 2017-02-05 14:28:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-02-17 o 22:51, RobertS pisze:

    > w każdym zawodzie trafiają się nieuczciwe osoby...

    Oczywiście! Co więcej, często banki wydają się nie dostrzegać zagrożenia
    i płacą tym pracownikom "pierwszej linii" śmieszne pieniądze nie
    dostrzegając, że stają się potencjalnymi celami grup przestępczych, czy
    też z przyczyn ekonomicznych mogą szukać relatywnie taniego zarobku.

  • 143. Data: 2017-02-05 22:44:57
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2017-02-05 o 00:11, Kris pisze:

    > Nie pomyliłeś z ubezpieczeniami albo formularzem informacyjnym?

    nie, ale właściwa nazwa to formularz informacyjny

    późno było jak pisałem ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 144. Data: 2017-02-05 22:45:56
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2017-02-05 o 00:15, Kris pisze:

    > A częściej banki bo klient "pod ścianą"

    bank zawsze ma łatwiej niż klient, ale to nie znaczy, że klienci nie
    potrafią tak wykorzystać bankowych regulaminów, aby działały na ich korzyść

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 145. Data: 2017-02-05 22:54:39
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2017-02-05 o 00:04, Kris pisze:

    > Trochę inaczej to działa: Doracda klientowi do podpisu wypełniony wniosek w którym
    takich "herezji" nie będzie.
    > Klient żadnego wniosku sam nie wypełnia bo jeszcze nieopatrznie wpisze że ma 7
    dzieci i koszty utrzymania 4000zł.
    > Doradca wypełni wniosek za klienta i zadba zeby dzieci było max 2 a koszty poniżej
    1000zł
    > Klient chce kredyt to podpisze.
    > Myślę że 98% klientów nie czyta co podpisuje

    w niektórych bankach występują aktywne formularze, o wszystkie się
    klienta trzeba zapytać, następnie drukuje a on tylko podpisuje

    są też wnioski wypełniane ręcznie, to klient oświadcza jak wygląda jego
    sytuacja i następnie się pod wnioskiem podpisuje, a doradca podpisuje
    się, że widział jak klient się podpisał

    doradca o wszystko musi klienta zapytać, nie ma 100% pewności, że klient
    nie naściemnia...

    co do kosztów utrzymania to można wpisywać praktycznie dowolne kwoty,
    bank i tak przyjmie min. koszty wg GUS czyli ok. 900 zł na jedną osobę w
    gosp. domowym

    problemem jest (największym), że klienci nie czytają umów kredytowych! a
    muszą oświadczyć, że przeczytali i ZROZUMIELI!

    u mnie zasada jest prosta: klient dostaje draft umowy kilka dni przed
    jej podpisaniem w banku, jak czegoś nie wie to ma dopytać, ale jakieś
    40% nie ma żadnych pytań i wtedy praktycznie jest praktycznie pewne, że
    nawet się z dokumentami nie zapoznali...chociaż podpisują zobowiązania
    na 20-30 lat

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 146. Data: 2017-02-05 22:57:17
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2017-02-04 o 23:56, Kris pisze:

    > Na wizytówce masz" doradca" a jesteś "sprzedawca"
    > I w dupie masz dobro klienta. I o to chodzi w "sprzedaży"
    >
    > I nie żebym się czepiał czy krytykował, fakty tylko stwierdzam
    > Z czegoś żyć trzeba

    sprzedawców to masz w banku, klient przyjdzie i ma tam wziąć kredyt
    (przecież go nie wyślą do konkurencji, która ma taniej)

    gdybym tak robił jak piszesz to dawno bym z biznesu wyleciał...na
    dłuższą metę to się zupełnie nie opłaca

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 147. Data: 2017-02-06 07:19:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 5 lutego 2017 22:54:40 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

    > co do kosztów utrzymania to można wpisywać praktycznie dowolne kwoty,
    > bank i tak przyjmie min. koszty wg GUS czyli ok. 900 zł na jedną osobę w
    > gosp. domowym

    Chyba że klient wpisze koszty utrzymania 2500zł Wtedy bank takie przyjmie.

  • 148. Data: 2017-02-06 08:37:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 3 Feb 2017 19:26:18 +0100, RobertS napisał(a):

    > jak jest dobra promocja to się samemu do swoich klientów dzwoni i
    > proponuje, i jak ktoś nie ma w perspektywie całkowitej spłaty to
    > matematycznie można pokazać, że się opłaca

    Jesli mozna tak pokazac, to swietnie ... ale odkopujecie starych
    klientow, czy dzwonicie do calkiem swiezych z bazy, ktorym niedawno
    zalatwiliscie kredyt ?

    J.

  • 149. Data: 2017-02-08 01:58:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <n...@p...pl> 3...@g...co

    : Każdy zapewne słyszał o deklaracjach Beaty Szydło

    Czy ona też może składać korekty swych deklaracji? ;)

  • 150. Data: 2017-02-08 02:27:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RobertS" o75jvd$a1c$...@s...man.poznan.pl

    > tylko nie pytajcie mnie czy (i jak) bank może sprawdzić
    > czy korekta nie została zrobiona...nie mam pojęcia

    Ja przed laty coś skorektowałem -- stukano się w czoło...
    Po jakimś czasie miałem kontrolę urzędniczą -- wówczas
    zyskałem w oczach tych, którzy wcześniej stukali się w czoło. :)

    -=-

    Banki mnie karmią -- nie zamierzam ich oszukiwać.
    A że pracują jak Janosik [głupim zabierają i dają biednym/głodującym] to inna
    sprawa...

    -=-

    BTW Janosika -- ponoć płynni mogą liczyć na zniżki OC...
    Dla mnie teraz trochę za późno, ale za jakiś czas zapewne przyda
    się, albowiem jeżdżę płynnie, powoli, spokojnie... [jak nie ja]
    To efekty złomotanego kręgosłupa... Teraz stale ćwiczę, aby
    w ogóle funkcjonować... Ciekawe, co wtedy, gdy zirytuję ludzi
    swoim krętactwem -- stale muszę kręcić prawą stopą, aby móc
    na tej stopie oprzeć ciężar ;) mego jestestwa...

    Poza oczami i kolanami -- prawą stronę mam gorszą...
    Prawa stopa sypie się, prawe biodro -- tak samo...
    Prawa noga drętwieje, prawa ręka -- tak samo...
    Prawe ucho było latami głuche, teraz słyszy ludzką mowę...
    Lewe ucho przeżyło uraz akustyczny, po którym zgłasza poważne problemy...
    Lewe oko nie nadaje się do czytania -- co najwyżej raportuje o ruchu,
    choć (po stosownej korekcie okularowej) widzi (przez parę sekund)
    całkiem nieźle... Prawe oko też jest słabe, ale zezwala na czytanie...

    Gdy jestem zmęczony (niewyspany -- wczoraj chociażby) czasami tracę równowagę...
    (może błędniki w uszach, może coś innego... może kręgosłup... może nawet braki
    tlenu...)

    Kolana oba są w podobnym (złym) stanie...
    Lekarz rodzinny przed 10 laty sugerował podmiankę na sztuczne...
    Ortopeda odradził...

> [...]
    | haku bezczynności... (odebrały prawo wykonywaniazawodu lekarza)
    | Ortopeda uznał, że źle czynię, biorąc go publicznie w obronę...
    |

    | Dziś zapewne ma nieco ;) inne zdanie. :)
    | Oby ZZiobro w szaleństwie swym :) posmakował rozkoszy...
    | [jak nie posmakuje -- niech pomyśli o Berezynie
    | Smoleńskiej -- MO wówczas smak powróci na miejsce swe]
    |
    | Lubię ludzi (firmy, instytucje, anioły...) którzy mnie wspierają...
    | [bez względu na: płeć; rasę, kolor skóry; kolor włosów na głowie
    | i nie tylko tam;,narodowość; religię, światopogląd, wykształcenie...]

    Wszystko powyższe pretenduje mnie do miana stuprocentowo zdrowego!
    [ale czy człowieka?...]

    Polskie państwo nie dało mi nawet lekkiego stopnia niepełnosprawności...

    Bankom zawdzięczam życie.
    Bankom i hipermarketom. :)
    Gdyby ortopeda uznał potrzebę wymiany kolana -- nie wymieniałbym...
    Przez miesiąc ani zgiąć, ani wyprostować nie mogłem spuchniętego
    kolana, ale bywało gorzej...

    Z biodrami też bywało źle -- po wyjściu z samochodu musiałem
    przytrzymywać się przez kilkanaście sekund dachu i drzwi tegoż
    samochodu... Zwłaszcza w dni mokre i wilgotne...