  • 21. Data: 2017-01-25 21:10:24
    Temat: Re: Zawyżenie pit dla banku
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2017-01-24 o 18:35, pawełcz pisze:
    > Tak sobie myślę, chce kredyt, nie mam zdolności, troche brakuje, robie
    > wiec pit37 na 100 tys zł, wysyłam do US i daje do banku, kredyt mam ;)
    > Po paru dniach robie korekte pit37 z dochodem prawdziwym, powiedzmy 50
    > tys zł i wysyłam do US jako korekta, do banku juz oczywiście nie ;)
    > Przyjdzie taki myk?
    > Jakie możliwości wpadki?
    > Raczej ekstremalnie nikłe, a kredyt w kieszeni

    oprócz PIT bank będzie chciał KPiR za określony okres

    np. przez 11 m-cy będziesz miał 10kzł dochodu, a za 12 100kzł?

    może to wzbudzić wątpliwości analityka i poprosi on o:
    dokumenty dochodowe za wcześniejszy rok
    wyjaśnienie przyczyn takiego wzrostu dochodu w ostatnim miesiącu

    ale są przypadki kiedy takie tematy przechodzą i nie jest wcale żaden
    kant, są branże z silną działalnością sezonową

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 22. Data: 2017-01-25 21:17:31
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > To wszystko przez wysokie podatki i zusy, gdyby były o połowe niższe
    > takiego kombinowania by nie było. Ja zarabiam tyle ze bez problemu stac
    > mnie na ten kredyt, bedzie on stanowił jakieś 5-10% mojego wynagrodzenia.

    Kredyt bankowy na kwote dziesieciokrotnie mniejsza niz wynagrodzenie?
    Nawet jesli bedzie on stanowil "zaledwie" 2/5 legalnego wynagrodzenia, to
    bank raczej nie bedzie wymagal zeznania podatkowego...

  • 23. Data: 2017-01-25 21:25:41
    Temat: Re: Zawy?enie pit dla banku
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2017-01-25 o 21:17, brum pisze:

    > Kredyt bankowy na kwote dziesieciokrotnie mniejsza niz wynagrodzenie?
    > Nawet jesli bedzie on stanowil "zaledwie" 2/5 legalnego wynagrodzenia, to
    > bank raczej nie bedzie wymagal zeznania podatkowego...

    przy DG PIT jest wymagany z automatu

    dla banku nie ma czegoś takiego jak legalne lub nie wynagrodzenie,
    istnieje jedynie to oficjalnie wypłacane

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 24. Data: 2017-01-25 21:29:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-01-17 o 21:00, 007 pisze:

    > Nooo, ale może też więcej na takie np. wyskoki przeznaczyć...
    >
    > I pomimo swojego wieku ciągle nie rozumiesz, że w obecnym systemie to zdrowi
    > sponsorują chorą służbę zdrowia oraz darmozjadów z NFZ

    Rozumiem o wiele więcej, niż sądzisz. Przede wszystkim system jest
    nieszczelny i wyciekają z niego miliony na normalne oszustwa.

  • 25. Data: 2017-01-25 21:31:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-01-17 o 21:25, RobertS pisze:

    > dla banku nie ma czegoś takiego jak legalne lub nie wynagrodzenie,
    > istnieje jedynie to oficjalnie wypłacane

    Tak sądzisz? To dowiedz się, na jakich zasadach oceniają wiarygodność
    lekarzy i prawników :-)

  • 26. Data: 2017-01-25 21:53:35
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Tak sądzisz? To dowiedz się, na jakich zasadach oceniają wiarygodność
    > lekarzy i prawników :-)

    nie muszę się dowiadywać, ja się tym zajmuję zawodowo ;-)

    tzw. wolne zawody mogą mieć oszacowany dochód na podstawie estymacji, im
    dłużej posiadają uprawnienia i prowadzona DG tym wyższy dochód, ale
    zdecydowana większość banków jednak wymaga PIT

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 27. Data: 2017-01-25 22:00:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-01-17 o 21:53, RobertS pisze:

> [...]
    > dłużej posiadają uprawnienia i prowadzona DG tym wyższy dochód, ale
    > zdecydowana większość banków jednak wymaga PIT

    No widzisz. Zatem po prostu nie byłbym aż tak kategoryczny i tyle.

  • 28. Data: 2017-01-25 22:10:40
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > No widzisz. Zatem po prostu nie byłbym aż tak kategoryczny i tyle.

    ale estymacja nie ma nic do legalnego lub nie wynagrodzenia, zwyczajnie
    po jakimś czasie bank (w zasadzie jeden kojarzę) przyjmuje, że ktoś
    będąc prawnikiem ma dochód nie mniejszy niż i tyle

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 29. Data: 2017-01-25 22:16:17
    Temat: [ORT]
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    RobertS w

    > (w zasadzie jeden kojarzę)

    I oczy wypadli interlokutorom i wygrałeś ;P

    FUT: poster
    --
    'Tom N'

  • 30. Data: 2017-01-25 22:36:23
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > przy DG PIT jest wymagany z automatu

    A dzialalnosc skad sobie dopisales do watku? Autor wyraznie napisal, ze jest
    zatrudniony.

    > dla banku nie ma czegoś takiego jak legalne lub nie wynagrodzenie,
    > istnieje jedynie to oficjalnie wypłacane

    Co z tego?
    Wyrazilem zdziwienie, ze autor chce brac kredyt na 1/10 wynagrodzenia (ktore
    dostaje do reki).
    A skoro oficjalnie zarabia czterokrotnie mniej, to potrzebna mu kwota
    stanowi 2/5 jego oficjalnego wynagrodzenia (ktore bedzie sie liczylo dla
    banku).
    Tak czy inaczej kwota kredytu w stosunku do wynagrodzenia raczej nie jest
    szokujaco wysoka, wiec skoro sie tym zajmujesz zawodowo, to zapewne wiesz,
    ile bankow bedzie wymagac zeznania podatkowego do kredytu, ktory stanowi 2/5
    jednomiesiecznego wynagrodzenia.