  • 91. Data: 2017-01-31 13:24:36
    Temat: Re: Zawyżenie pit dla banku
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-01-31 o 13:12, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup

    > Ale bank nie wie kiedy bedzie splata, wiekszosc jest splacana w terminie
    > ... albo i pozniej :-)

    Rozmawiamy o spłacie kredytu przed terminem. I w takiej sytuacji
    prowizja jest istotnym hamulcem.

    --
    Pete

  • 92. Data: 2017-01-31 13:25:43
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-01-31 o 13:11, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup

    > Juz wiecej zadnego kredytu denominowanego nie udzielil :-)

    KNF zabronił

    > I podatek od nieuczciwego wzbogacenia bedzie placil do konca PISu, a
    > nawet dluzej :-)

    płacą nawet niewinni :P

    > I jeszcze mu kaza oddac wszystkie ukradzione nadwyzki z procentami ...
    > albo i nie :-)

    Pożyjemy, zobaczymy(*).

    (*)
    tu mi kaktus wyrośnie ;)
    --
    Pete

  • 93. Data: 2017-01-31 14:55:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-31 o 13:11, J.F. pisze:
    > I jeszcze mu kaza oddac wszystkie ukradzione nadwyzki z procentami ...
    > albo i nie :-)

    Ta twoja maniera wyrażania opinii w ten sposób ("coś-tam-coś-tam, albo i
    nie" - po ch. piszesz zdania informacyjnie obojętne?) jest bardzo irytująca.

    --
    Liwiusz

  • 94. Data: 2017-01-31 16:01:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ta twoja maniera wyrażania opinii w ten sposób ("coś-tam-coś-tam,
    >albo i nie" - po ch. piszesz zdania informacyjnie obojętne?) jest
    >bardzo irytująca.

    A czy ja sie Kaczynski nazywam, zebym wiedzial co bedzie ? :-)
    Sprawa jest - i to jest informacja.

    Mozesz napisac ze w/g prawa sie nie nalezy ... ale oni wyciagna
    ekspertyzy, ze sie nalezy, albo ustawe wprowadza, albo uniewaznia -
    mozliwosci jest duzo :-)

    Tym niemniej swoja pazerna polityka mbank sobie narobil ... ryzyka :-)
    I to jest irytujace ... ale dla banku i wlascicieli :-)

    J.

  • 95. Data: 2017-01-31 16:20:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup

    >Pożyjemy, zobaczymy(*).
    >(*)
    >tu mi kaktus wyrośnie ;)

    Akurat spready moga kazac oddac.
    Banki od tego nie upadna, a poparcie spoleczne jakies tam bedzie, choc
    oczywiscie u niektorych spadnie.

    A wtedy ten wredny mbank ucierpi najbardziej :-)

    J.

  • 96. Data: 2017-01-31 21:35:59
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2017-01-31 o 00:57, J.F. pisze:

    > Prowizja rozlozona na raty, wiec to wcale nie bedzie szybko.

    jak ktoś bierze kredyt na 90% LTV to prowizję musi zapłacić ze środków
    własnych

    > Zauwaz, ze te wysokie prowizje pojawily sie jak ograniczono odsetki -
    > banki lubia zarobic duzo, ograniczenie odsetek im to uniemozliwia,
    > wiec musza zarobic na prowizji.

    przy kredytach gotówkowych, w hipotekach prowizje nie wzrosły a głównie
    marże, jak ktoś chce to nadal znajdzie ofertę z prowizją 0%

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 97. Data: 2017-01-31 21:36:49
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2017-01-31 o 13:12, J.F. pisze:

    > Ale bank nie wie kiedy bedzie splata, wiekszosc jest splacana w terminie
    > ... albo i pozniej :-)
    >
    > J.

    kredyt hipo "żyje" w naszym kraju ok. 8-10 lat, a większość kredytów
    jest zaciągana na 20-30 lat

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 98. Data: 2017-01-31 21:44:19
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2017-01-31 o 01:16, J.F. pisze:

    > Hm, taki np
    > https://www.mbank.pl/pdf/regulamin-osobyfiz/kredyty/
    kredyt-samochodowy-online/regulamin-kredyt-samochodo
    wy-online-mbank.pdf

    > Obowiazki klienta sa, nie jest powiedziane co bedzie w razie
    > niewykonania, ale tez jasno powiedziane, ze obie strony moga
    > wypowiedziec umowe.
    > Nie podpisywac ? Dobry pomysl :-)

    par. 26?
    jeszcze powinien być punkt mówiący o sytuacjach kiedy bank może
    wypowiedzieć umowę kredytu, przy hipo takie zapisy są

    [cut]

    cały czas podajesz wzory dot. kredytów gotówkowych, a mnie w
    szczególności interesują hipoteczne

    > Ale nadal - na koszt prowizji patrzyles, nie na opinie znajomych o
    > banku :-)

    patrzyłem na wszystkie parametry, a w szczególności na ten, który był
    dla mnie najważniejszy

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 99. Data: 2017-01-31 22:28:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31-01-17 o 10:12, Pete pisze:

    > Masz przykład mBanku. Nabici w mBank narobili hałasu wokół kredytów
    > walutowych i....
    > szkody to mBankowi narobiło, że hoho.

    Jak to mamy stwierdzić? Jak zamierzasz stwierdzić, jakie ewentualnie
    zyski odniósł by mBank, gdyby owego hałasu nie było? I by uprzedzić -
    nie twierdzę, e stracili. Po prostu nie mam zielonego pojęcia, jak to
    ocenić.

  • 100. Data: 2017-02-01 01:49:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 31 Jan 2017 21:44:19 +0100, RobertS napisał(a):
> [...]
    > jeszcze powinien być punkt mówiący o sytuacjach kiedy bank może
    > wypowiedzieć umowę kredytu, przy hipo takie zapisy są

    Nie wiem czy powinien - wszak jeden zapis chyba wystarczy :-)
    W dodatku zobacz jak on pieknie jest symetryczny i obie strony maja
    takie samo prawo - czyli nikt sie nie moze przyczepic :-)

    Ale jest taki punkt w umowie, linki podalem.

    > cały czas podajesz wzory dot. kredytów gotówkowych, a mnie w
    > szczególności interesują hipoteczne

    Pierwszy lepszy wzialem.
    W hipotecznych tez pewnie znajdziesz.

    J.