  • 1. Data: 2017-01-24 18:35:33
    Temat: Zawyżenie pit dla banku
    Od: pawełcz <e...@w...pl>

    Tak sobie myślę, chce kredyt, nie mam zdolności, troche brakuje, robie wiec
    pit37 na 100 tys zł, wysyłam do US i daje do banku, kredyt mam ;) Po paru
    dniach robie korekte pit37 z dochodem prawdziwym, powiedzmy 50 tys zł i
    wysyłam do US jako korekta, do banku juz oczywiście nie ;)
    Przyjdzie taki myk?
    Jakie możliwości wpadki?
    Raczej ekstremalnie nikłe, a kredyt w kieszeni

  • 2. Data: 2017-01-24 18:41:47
    Temat: Re: Zawyżenie pit dla banku
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-24 o 18:35, pawełcz pisze:
> [...]
    > Przyjdzie taki myk?
    > Jakie możliwości wpadki?
    > Raczej ekstremalnie nikłe, a kredyt w kieszeni

    Od 3 miesięcy do 5 lat pozbawienia wolności.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2017-01-24 18:43:59
    Od: pawełcz <e...@w...pl>

  • 4. Data: 2017-01-24 18:47:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-24 o 18:43, pawełcz pisze:

> [...]

    To nie będzie pomyłka.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2017-01-24 18:54:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >To nie będzie pomyłka.

    Przy odpowiednich liczbach ... moze byc trudno wykazac, ze nie
    pomylka, za to latwo wykazac, jak do niej doszlo :-)

    J.

  • 6. Data: 2017-01-24 18:57:04
    Od: pawełcz <e...@w...pl>

    Ja jestem za płochy, raczej nie skorzystam, ale taki pomysł wpadł mi do
    głowy pochylając sie nad swoim zeznaniem

  • 7. Data: 2017-01-24 19:12:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pawełcz" napisał w wiadomości grup
    >Ja jestem za płochy, raczej nie skorzystam, ale taki pomysł wpadł mi
    >do głowy pochylając sie nad swoim zeznaniem

    Innym tez juz wpadl, i Liwiusz dobrze mowi - powstal na to art w KK.

    Art. 297.
    § 1. Kto, w celu uzyskania dla siebie lub kogo innego, od banku lub
    jednostki organizacyjnej prowadzącej podobną działalność gospodarczą
    na podstawie ustawy albo od organu lub instytucji dysponujących
    środkami publicznymi - kredytu, pożyczki pieniężnej, poręczenia,
    gwarancji, akredytywy, dotacji, subwencji, potwierdzenia przez bank
    zobowiązania wynikającego z poręczenia lub z gwarancji lub podobnego
    świadczenia pieniężnego na określony cel gospodarczy, instrumentu
    płatniczego lub zamówienia publicznego,
    przedkłada podrobiony, przerobiony, poświadczający nieprawdę albo
    nierzetelny dokument albo nierzetelne, pisemne oświadczenie dotyczące
    okoliczności o istotnym znaczeniu dla uzyskania wymienionego wsparcia
    finansowego, instrumentu płatniczego lub zamówienia,

    § 3. Nie podlega karze, kto przed wszczęciem postępowania karnego
    dobrowolnie zapobiegł wykorzystaniu wsparcia finansowego lub
    instrumentu płatniczego, określonych w § 1, zrezygnował z dotacji lub
    zamówienia publicznego albo zaspokoił roszczenia pokrzywdzonego

    I tak tylko gwoli scislosci ... na podstawie jakiej ustawy dziala
    Provident itp ?

    Pare ustaw by sie znalazlo, ale czy one sa wlasciwe w rozumieniu par
    1?

    J.

  • 8. Data: 2017-01-24 19:19:01
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    BTW jakiemu przedawnieniu podlegają te czyny i od kiedy liczonemu?

    -----

  • 9. Data: 2017-01-24 20:11:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup

    No masz par 3 - wystarczy, ze splacisz kredyt.

    J.

    -----

    A: bo zakloca naturalna kolejnosc czytania.

    Q: dlaczego?

    A: odpowiadanie nad cytatami.

    Q: co jest najbardziej denerwujace w usenecie?

    -------

  • 10. Data: 2017-01-24 20:25:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-01-17 o 18:35, pawełcz pisze:
> [...]
    > Po paru dniach robie korekte pit37 z dochodem prawdziwym, powiedzmy 50
    > tys zł i wysyłam do US jako korekta, do banku juz oczywiście nie ;)

    Technicznie oczywiście tak.

    > Jakie możliwości wpadki?

    Cały szereg. Począwszy od sprawdzenia przez bank obrotów na rachunku
    bankowym, poprzez przelewy zaliczek na podatek dochodowy.

    > Raczej ekstremalnie nikłe, a kredyt w kieszeni

    Spore. Pytanie,czy bank tylko odmówi kredytu, czy złoży zawiadomienie o
    przestępstwie.