  • 81. Data: 2015-10-13 19:31:34
    Temat: Re: Zaufanie mBanku
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Dostałes.

    Nie widzę. Pytajnik mówi -- że pytam.

    > Nie rozumiem

    A cokolwiek rozumiesz, czy raczej niczego nie rozumiesz?

    > po co prosisz o jej ponowne potwierdzenie.
    > Ile razy mam powtorzyc abys był zadowolony?

    Zero. Wystarczy raz opisać procedury. Czy jest jakaś ogólna,
    czy każdy operator ma swoją? Jeśli ogólna -- może jest jakaś
    odgórna regulacja... Czy jest jeden numer, pod którym można
    (choćby zacząć zastrzeganie) zastrzec SIMkę dowolnego
    operatora...

    Na razie tak piszesz, aby ,,w razie czego'' ,,wyjaśnić'',
    że pisałeś coś innego... ;)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 82. Data: 2015-10-13 21:00:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console ...

    > Nie widzę. Pytajnik mówi -- że pytam.

    Odpowiadając w Twoim impertynenckim tonie kilku ostatnich postów: a
    cokolwiek widzisz?

> [...]
    > operatora...
    >
    > Na razie tak piszesz, aby ,,w razie czego'' ,,wyjaśnić'',

    To było pytac o procedure a nie powątpiewająco odnosić się do mojej
    wypowiedzi.

    Odpowiadając - wiem ze cie to zaskoczy ale zeby zablokwoać należy zadzwonić
    do BOK swojej sieci, zidentyfikowac się i zablokować.
    Nie wiem jakie sa dokładne procedury - z Twoich postów mozna wywnioskować
    ze nie masz co robić w zyciu wiec kazda pierdołe rozpisujesz na 100 zdań.
    Ja takiego luksusu wolnego czasu nie mam.

    U mojego operatora dzwonie, podaje ustalone hasło i blokuje.

  • 83. Data: 2015-10-13 21:15:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-10-12, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A potem mierzysz się z PINem aplikacji jeszcze.
    >Serio, jak ktoś kogoś na takim poziomie inwigiluje, to znajdzie
    >łatwiejsze metody.

    Nie musi "inwigilowac". odchodzisz od biurka ... a wspolpracownicy
    niekoniecznie musza cie lubic ...

    PIN aplikacji jest sporym zabezpieczeniem. A SMS zadnym :-)

    >Większość iPhonowców ma i jest poinformowana. Z androidem, to
    >faktycznie
    >nie wiem. A czasu jest spokojnie dużo.

    Taa - jak jestes np w Egipcie, i to jeszcze z dala od hotelu, na
    wycieczce do piramid ...

    >Tylko żeby w opcjach ustawić, to trzeba wstukać pin dostępu do
    >aplikacji.

    No powiedzmy ze mam ustawione, skoro tak mi zycie ulatwiaja, to chyba
    trzeba skorzystac ? :-)

    >A sama transakcja BLIK jest potwierdzana PINem po tym jak wpiszesz
    >kod do bankomatu i wybierzesz kwotę. Wówczas na telefonie pojawia się
    >informacja z kwotą, prośbą o potwierdzenie i wpisanie PINu.

    >"podtrzymywał sesję" i "biegł" się ze sobą kłóci. To nie desktop,
    >sesja
    >gaśnia w minutę najczęściej.

    Pobiegnij minute. Jesli nie jestes wytrenowany, to szybciej staniesz
    :-)

    >Przypadkiem naciśnie przycisk blokady i też dupa.

    Chyba nie zawsze, jesli blokada malo blokujaca jest.

    > Przypadkiem ktoś zadzwoni i też dupa.

    Tak czesto do Ciebie dzwonia ? Przypadek to bedzie jak zadzwonia w
    pare minut po kradziezy ... chyba, zeby tak samemu zadzwonic z
    drugiego telefonu :-)

    >Może od razu rozpiszmy scenariusz jak w Mission: Impossible, co? :)

    Ale to wlasnie calkiem possible. Placisz w sklepie blikiem, wyciagasz
    telefon, wpisujesz pin, pakujesz potem zakupy, a obok sie jakis
    kieszonkowiec kreci ...

    >Podynda sobie na linie, przejdzie zabezpieczenia laserowe, właściciel
    >telefonu regularnie jak co każdy czwartek ogląda aplikację bankową
    >PRZED pójściem do kibla, a następnie NIE blokuje telefonu. I wtedy
    >sprytny złodziej, wykorzystuje te 30 sekund które mu zostało i niczym
    >ninja, wślizguje się między biurka, porywa telefon i pędem z rozwianą
    >kitaną zaiwania do bankomatu.

    No, zdarzaja sie tacy, co zachodza do pokoju, o cos tam pytaja,
    wychodza ... a telefon, portfel czy torebka znika ...

    >Po prostu nie korzystają z WAP. :)

    To by tlumaczylo, ale czy starsze telefony nie lubialy bardziej http ?
    Tzn takie nie calkiem stare, ostatnia generacja przedsmartfonowa ...

    >Jak łączysz po WIFI to też? Czy tylko jak 3g/4g? ;)

    Po wifi oczywiscie nie. Co tylko dowodzi, ze skojarzony jakos jest z
    SIM przez ktory sie laczy, a nie z identyfikatorem telefonu ...

    J.

  • 84. Data: 2015-10-13 23:45:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Odpowiadając w Twoim impertynenckim tonie
    > kilku ostatnich postów: a cokolwiek widzisz?

    Tak, ale nawet w tym poście brak odpowiedzi?
    Na pytanie o blokowanie SIMki -- brak, ale
    widać wyraźnie odpowiedź na inne pytanie. :)

    > To było pytac o procedure a nie powątpiewająco odnosić się do mojej wypowiedzi.

    > Odpowiadając - wiem ze cie to zaskoczy ale zeby zablokwoać należy zadzwonić
    > do BOK swojej sieci, zidentyfikowac się i zablokować.

    I tu problem. Czy wiesz, ile BOKów (ilu operatorów) jest w Polsce?
    Sprawdziłeś każdego, czy paru, bądź jednego? (akurat Virgin Mobile
    nie ma BOKu, gdyż ma CMOK -- i naprawdę to M)

    > Nie wiem jakie sa dokładne procedury

    Czyli nic nie wiesz. Dużo liter -- zero treści.

    > - z Twoich postów mozna wywnioskować
    > ze nie masz co robić w zyciu wiec kazda pierdołe rozpisujesz na 100 zdań.
    > Ja takiego luksusu wolnego czasu nie mam.

    > U mojego operatora dzwonie, podaje ustalone hasło i blokuje.

    I na tej podstawie twierdzisz, że tak
    samo jest u każdego (z masy) operatorów.

    -=-

    Weźmy przykład... Zgubiłem telefon z SIMką Virgin Mobile...
    Dzwonię do Virgin... Ale pod jaki numer i z czego, jeśli
    zgubiłem telefon... Mam kilka telefonów? -- ale lękasz
    się ;) tego, że jestem odosobniony... Ja mam z czego, bo
    mam wiele telefonów, ale inni ,,niekoniecznie'' mają.
    Każdy gdzieś wyszpera zużyty telefon -- ale bez karty...

    Co gorsza -- nawet ktoś, kto ma wiele telefonów, może
    akurat zgubić gdzieś na przechadzce w parku, gdzie nie
    będzie miał pod ręką innych telefonów... Proste -- wraca
    do domu, szpera i dzwoni... Albo idzie do znajomego?...
    Czas ucieka, złodziej nie zwleka... ;)

    Ciekawe, ile osób jest przygotowanych na okoliczność zgubienia telefonu.
    Ty -- nie musisz, bo (co wykazałeś, co widzę wyraźnie) niekoniecznie
    korzystasz telefonu do autoryzowania operacji ,,strategicznych''...

    Gdy mnie w banku (może w BIZ) spytano o to, czy mam SMS sprzed
    paru dni, miałem ochotę na śmiech. Ja tak dużo odbieram SMSów,
    że gdybym nie kasował śmieci, straciłbym orientację mimo tego,
    że znaczna część SMSów jest zaopatrzona w ikonki...

    -=-

    Być może nie znasz nawet połowy operatorów polskich.
    Ale wiesz, że u jednego jakoś jest, więc twierdzisz, że tak jest!

    -=-

    IMO rozsądnie by było, gdyby takie zastrzeganie zgłaszane
    było pod 112, z którego byłoby przekierowanie pod właściwy
    ,,adres''.

    Na szczęście -- (; rzadko ;) gubię telefony. :)
    (karty i dokumenty nieco częściej, ale też rzadko)
    Podobnie jak z frankami -- jak na razie, nie
    dotyczy mnie ten akurat problem.

    -=-

    Reasumpcja:

    -- Budzik dużo pisze o zastrzeganiu SIMek
    -- ale wie niewiele na ten temat

    Budzika wiedza w tym temacie ogranicza się do procedur u jednego z masy operatorów.

    Budzik---> U mojego operatora dzwonie, podaje ustalone hasło i blokuje.

    Budzik (na wszelki wypadek?) nie podaje nazwy operatora, aby ułatwić weryfikację jego
    wiedzy...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 85. Data: 2015-10-15 19:15:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojciech Bancer" s...@p...org

    > "podtrzymywał sesję" i "biegł" się ze sobą kłóci. To nie desktop, sesja
    > gaśnia w minutę najczęściej. Przypadkiem naciśnie przycisk blokady
    > i też dupa. Przypadkiem ktoś zadzwoni i też dupa.

    + i też pupa. Przypadkiem ktoś zadzwoni i też pupa.

    ;)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 86. Data: 2015-10-22 19:22:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" mvhdaf$e7u$...@n...news.atman.pl

    > To też prawda.

    > - Nie widzę potrzeby wysyłania aż dwóch SMSów.

    IMO Biz podobnie. Pierwszy SMS umożliwia ustawienie
    czegoś na kształt hasła telefonicznego, które pozwala
    na weryfikowanie się via telefon. Ale akurat to coś
    nie zostało wzięte pod uwagę tym razem -- SMS wstępny
    (z hasłem telefonicznym) przybył, hasło (telefoniczne)
    ustanowiłem i zapamiętałem, ale nie było ono użyte przy
    okazji wysyłki tymczasowego hasła do interfejsu WWW.

    > - Nie widzę potrzeby szczegółowego wyjaśniania
    > aż dwóm osobom celu rozmowy telefonicznej.

    > - Nie widzę potrzeby zmiany hasła tymczasowego
    > na inne, niż było tuż przed blokadą. (skoro
    > ktoś zablokował dostęp,podając 3 razy pod
    > rząd złe hasło, prawdopodobnie nie zna dobrego;
    > skoro to stare jest aż tak dobre, po co je
    > zmieniać na inne?)

    I najwyraźniej można po prostu odblokować dostęp
    bez wysyłania hasła tymczasowego do interfejsu WWW.
    (tak pojąłem -- najpierw jest odblokowanie, następnie
    wysłanie hasła tymczasowego do WWW)

    > BTW -- w trakcie zamiany hasła tymczasowego podałem
    > poprawnie stare hasło, skoro dowiedziałem się, że

    Tym razem tak samo -- z pamięci białkowej.
    Tym razem także podałem bez pudła.
    Nie mam snapa, bo nie wiem, jak zrobic na Kiciusiu,
    ale mam ,,snap'' (ukazujący komunikat) pstryknięty
    komórką.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'