  • 1. Data: 2015-10-08 19:24:12
    Temat: Zaufanie mBanku
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Aplikacją mobilną można lać bez SMS także na niezaufane numery.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2015-10-08 20:04:21
    Temat: Re: Zaufanie mBanku
    Od: <6...@8...200421.invalid> (Tom N)

    Eneuel Leszek Ciszewski w

    > Aplikacją mobilną można lać bez SMS także na niezaufane numery.

    Po co Ci matołku SMS na aparat z kartą SIM z którego wykonujesz operację?

    --
    'Tom N'

  • 3. Data: 2015-10-08 20:42:03
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 8 Oct 2015 20:04:21 +0200, <6...@8...200421.invalid> (Tom
    N) wrote:

    >Po co Ci matołku SMS na aparat z kartą SIM z którego wykonujesz operację?
    A skąd to założenie że aplikacje ma na tym samym urządzeniu co kartę
    SIM z numerem zgłoszonym do banku?

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 4. Data: 2015-10-08 20:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tom N <6...@8...200421.invalid> ...

    > Po co Ci matołku SMS na aparat z kartą SIM z którego wykonujesz
    > operację?

    A rzeczywiście tak jest, ze brak smsów jest tylko na telefonie z numerem
    telefonu zarejestrowanym w mbanku?

  • 5. Data: 2015-10-08 21:01:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "WAM" 5...@4...com

    > A skąd to założenie że aplikacje ma na tym samym
    > urządzeniu co kartę SIM z numerem zgłoszonym do banku?

    Zapewne stąd, że to on jest matołkiem. :)

    O wiele ciekawsze są przelewy do niezaufanych wykonywane
    via WWW w krótkim czasie -- ,,jeden za drugim''. Skoro mam
    dostęp do telefonu (co wykazuję przy pierwszym przelewie,
    licząc od logowania) można chyba uznać, że kolejne przelewy
    (do czasu wylogowania) nie muszą być potwierdzane.

    Tak (mniej więcej) postępował BPH.

    -=-

    Optima zezwala na lanie tylko na jedno konto, na dodatek dość
    rygorystycznie ustalone -- jednak żąda (moim zdaniem niepotrzebnie)
    SMSów i do logowania, i do lania. IMO SMSa warto żądać tylko do
    ustanawiania konta, na które można lać.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2015-10-08 21:02:38
    Od: <9...@3...210238.invalid> (Tom N)

    WAM w

    > A skąd to założenie że aplikacje ma na tym samym urządzeniu co kartę
    > SIM z numerem zgłoszonym do banku?

    Z doświadczeń z kontaktów czysto wirtualnych z autorem wątku.

    Poza tym znowu troll zapomniał napisać całej prawdy:

    <https://www.mbank.pl/pomoc/info/pytania-i-odpowiedz
    i/android-faq.html>
    lub
    <https://www.mbank.pl/pomoc/info/pytania-i-odpowiedz
    i/ios-faq.html>
    lub
    https://www.mbank.pl/pomoc/info/pytania-i-odpowiedzi
    /windows-phone-faq.html

    "Jak autoryzować przelewy w aplikacji mobilnej?
    W aplikacji przelewy wymagające autoryzacji zatwierdza się poprzez podanie
    PINu (tego samego, który służy do logowania do aplikacji). W starszych
    wersjach aplikacji, autoryzacja przelewu odbywa się przy pomocy hasła SMS."

    Być może zbytnio uprościłem pytanie i zbyt upraszczam poniżej ale:
    Białystok jak Rosja to stan umysłu...

    --
    'Tom N'

  • 7. Data: 2015-10-08 21:14:46
    Od: <9...@1...211446.invalid> (Tom N)

    Budzik w
    >:

    > Użytkownik Tom N <6...@8...200421.invalid> ...

    > A rzeczywiście tak jest, ze brak smsów jest tylko na telefonie z numerem
    > telefonu zarejestrowanym w mbanku?

    OIMW jest tak, że aplikację instaluje się potwierdzając kodem SMS wysłanym
    na telefon zarejestrowany, definiuje sie również pin do logowania do
    aplikacji.

    <https://www.mbank.pl/pomoc/info/pytania-i-odpowiedz
    i/windows-phone-faq.html>

[...]

    Cos mam (urządzenie zarejestrowane) i cos wiem (pin). Redundancja z SMS na
    ewentualne kolejne urządzenie jest IMHO niezbyt potrzebna dla "normalnych
    ludzi"...
    "Normalny" nie nosi dwóch urządzeń mobilnych: jedno do autoryzacji, drugie
    do operacji

    --
    'Tom N'

  • 8. Data: 2015-10-08 23:16:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > A rzeczywiście tak jest, ze brak smsów jest tylko na telefonie z numerem
    > telefonu zarejestrowanym w mbanku?

    Telefon/tablet mnożna pozbawić SIMek -- aplikacji to mnie wzrusza.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2015-10-08 23:59:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tom N" 1...@i...dyndns.org.invalid.15100
    8.invalid

> [...]

    > wersjach aplikacji, autoryzacja przelewu odbywa się przy pomocy hasła SMS."

    Mam najnowszą wersję. Niczym nie autoryzuję przelewu. Wchodząc do aplikacji
    podaję PIN, później leję bez weryfikacji do wszelkich odbiorców -- zaufanych
    i niezaufanych.

    > Cos mam (urządzenie zarejestrowane) i cos wiem (pin). Redundancja z SMS na
    > ewentualne kolejne urządzenie jest IMHO niezbyt potrzebna dla "normalnych
    > ludzi"...

    Dlaczego na kolejne?

    > "Normalny" nie nosi dwóch urządzeń mobilnych: jedno do autoryzacji,
    > drugie do operacji

    SMS może przyjść na to, na którym jest aplikacja mobilna.
    Tak właśnie jest w czasie instalacji aplikacji.

    Wg mnie normalni ludzie nie potrzebują wielokrotnego autoryzowania,
    gdy zlecają szereg przelewów (bez wylogowywania się) via WWW do
    niezaufanych odbiorców. Ale to kwestia norm. ;)

    Mille ma swoje normy -- wymaga podania PINu.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2015-10-09 10:12:43
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-10-08, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Użytkownik Tom N <6...@8...200421.invalid> ...

    > A rzeczywiście tak jest, ze brak smsów jest tylko na telefonie z numerem
    > telefonu zarejestrowanym w mbanku?

    Praktycznie we wszystkich aplikacjach mobilnych to tak działa.
    Telefon traktuje się jak rzecz osobistą, która z założenia nie będzie
    udostępniana, więc i zabezpieczenia są innego typu.

    A aplikacja nie ma dostępu do czegoś takiego jak "swój numer telefonu".
    Albo doprecyzuję: nie w kazdym systemie i nie jest to gwarantowane.
    Taka informacja nie musi być nawet na karcie SIM przechowywana.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl