  • 71. Data: 2015-10-12 23:51:48
    Temat: Re: Zaufanie mBanku
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > A mogłbys to najpierw sprawdzic zanim napiszesz?

    Nie gubię telefonów.
    [znajduję cudze]
    Napisałem 'chyba'.
    Jeśli można 24/7 -- w jaki sposób?

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 72. Data: 2015-10-12 23:54:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Nie rozumiesz.
    > Zabezpieczenie smsem ktory przychodzi na komórkę,
    > ktorej uzywa np. złodziej to zadne zabezpieczenie
    > bo on tego smsa odbierze...

    0. Numer mam na jednym urządzeniu, aplikację -- na wielu.
    1. Nie tylko SMSem można zabezpieczyć.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 73. Data: 2015-10-12 23:56:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Sprawdz jeżeli powatpiewasz w moją wypowiedz.

    Zadałem Tobie pytanie -- nie dostałem odpowiedzi.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 74. Data: 2015-10-13 00:47:39
    Temat: ORe: Zaufanie mBanku
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tom N" 1...@i...dyndns.org.invalid.15101
    2.invalid

    > Ten typ będzie twierdził inaczej niż jest w rzeczywistości

    Wg Ciebie rzeczywistość odbiega od rzeczywistości,
    co pokazałeś **rzekomymi** cytatami.

    > -- wg niego najnowsza aplikacja mBanku nie zachowuje
    > sie tak jak mBank w FAQ opisuje. Na pokazane screeny,
    > że sie zgodnie z FAQ zachowuje ma jeden argument --
    > "fałszywki", swoich nie pokaże (bo nie).

    Mogę pokazać innym osobom.

    > Nie będzie sprawdzał jak szybko sim
    > blokują bo nie ma potrzeby,

    Jestem użytkownikiem telefonu komórkowego niemal
    od samego początku GSM w Polsce -- ale telefonu
    do tej pory nie zgubiłem. Nigdy też nie zablokowałem
    SIMki, choć do niedawna zabezpieczałem telefony
    PINem karty.

    To taki stan umysłu. ;)

    Znajdowałem cudze telefony i znam ludzi, którym kradziono
    telefony. Znam też tych, którzy blokowali SIMki, podając
    zły PIN.

    > 1600 to dla niego 16kPLN,

    Mam słaby wzrok a czasu nie miałem dużo.
    Skupiłem się na innych rzeczach a samą
    kwotę widziałem już z dużej odległości.
    Nie jestem zainteresowany pożyczkami. :)

    > dostęp mu blokują bo mu klawiatura nie działa...

    Mam konta w wielu bankach od wielu lat -- w tym banku
    konto zablokowane zostało drugi raz w ciągu paru tygodni.
    Identyczne wymogi są w Smart Banku (i BIZ, i Smart -- to FM)
    lecz konta w Smart nie blokuję. Oba konta założone zostały
    tego samego dnia, z tym, że konto w Smart uruchomiło się
    bezproblemowo, zaś z BIZ od samego początku są problemy.

    > "Hasło jest łatwe_inaczej"

    To prawda.

    > "Odblokowanie jest proste_inaczej"

    To też prawda.

    - Nie widzę potrzeby wysyłania aż dwóch SMSów.
    - Nie widzę potrzeby szczegółowego wyjaśniania
    aż dwóm osobom celu rozmowy telefonicznej.
    - Nie widzę potrzeby zmiany hasła tymczasowego
    na inne, niż było tuż przed blokadą. (skoro
    ktoś zablokował dostęp,podając 3 razy pod
    rząd złe hasło, prawdopodobnie nie zna dobrego;
    skoro to stare jest aż tak dobre, po co je
    zmieniać na inne?)

    BTW -- w trakcie zamiany hasła tymczasowego podałem
    poprawnie stare hasło, skoro dowiedziałem się, że
    nowe nie może być takie same, jak było tuż przed
    blokadą. Teraz też spróbuję zmienić tymczasowe na stare.
    (pamiętam i obecne, i wcześniejsze; zapominam tymczasowe)

    Nie zablokowałem ani razu dostępu do aplikacji mobilnej
    BIZ banku. Czasami loguję się tam za pomocą głosu, czasami
    (nocą i wówczas, gdy dookoła jest głośno -- można rzecz:
    'zwykle') za pomocą kodu cyfrowego złożonego z 8 cyfr.
    Nie zablokowałem od lat żadnej karty -- w ogóle rzadko
    blokuję. Pamiętam masę haseł do (swoich i cudzych) kont
    m@ilowych (na Gm@ilu i nie tylko tam) czy do Facebooku
    oraz innych kont... Hasła te są często zupełnie różne;
    coś na kształt -- tu 'Serweta21', tam 'Geno12wefa';
    unikam ujednolicania haseł z oczywistego powodu.

    > Jak ma zabezpieczenia to marudzi, jak nie ma tez marudzi...

    Obie skrajności są złe.

    Nie narzekam na zabezpieczenia Facebooka czy Gm@ila.
    Hasła do konta e...@g...com nie zmieniałem chyba wcale.
    Chyba podobnie z Facebokiem. Obydwa te hasła pamiętam -- są
    zupełnie różne, ale kont na Gm@ilu mam sporo -- swoich
    i cudzych, które ja obsługuję w imieniu właścicieli...

    Nie blokuję też dostępu do swoich stron WWW -- dostępu via FTP.

    > Białystok to stan umysłu

    Ostatnio mocno atakują mnie ludzie obciążeni kredytami
    frankowymi. Należysz do nich, czy jesteś jakoś niezależny?...

    [coraz mniej żałuję frankowiczów -- być może pewnego dnia
    dołączę do tych osób, które zorganizują demonstrację na rzecz
    nieudzielania żadnej pomocy frankowiczom; na razie skłaniam
    się q tym, którzy oferują frankowiczom specjalistyczną ;)
    pomoc udzielaną przez psychologów... cukrzykom w RP odcinane
    są nogi, mnie koniecznie trzeba wepchnąć na wózek inwalidzki,
    ale z pieniędzy wspólnych należy (; dopomóc ;) tym, którzy
    wzięli kredyty bez chęci spłacania tychże kredytów... opozycję
    zaś (czyli takich, jak ja) należy tępić wszelkimi metodami...]

    Rozmowa z Tobą to strata czasu.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 76. Data: 2015-10-13 04:00:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console ...

    > Zadałem Tobie pytanie -- nie dostałem odpowiedzi.

    Dostałes.
    Nie rozumiem po co prosisz o jej ponowne potwierdzenie.
    Ile razy mam powtorzyc abys był zadowolony?

  • 75. Data: 2015-10-13 04:00:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console ...

    > 0. Numer mam na jednym urządzeniu, aplikację -- na wielu.

    To jest jais argument ale boję się ze należysz do bardzo małego procenta
    klientów ktory tak ma.

    > 1. Nie tylko SMSem można zabezpieczyć.

    No i pewnie dlatego zabezpiecza sie tez hasłem.

  • 77. Data: 2015-10-13 04:00:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console ...

    > Nie gubię telefonów.

    Swietnie. Nadal jednak to nie powód aby podwazac moja wypowiedz nie mając
    wiedzy na ten temat.

    > [znajduję cudze]

    Super. Gratulacje.

    > Napisałem 'chyba'.

    To było sprawdzic a nie pisać chyba.
    Co ty, polityk, zeby sie za słowkami chowac?

    > Jeśli można 24/7 -- w jaki sposób?

    No normalnie - wkładasz lewa reke do lodówki a praca klepiesz sie po
    ramieniu...

  • 78. Data: 2015-10-13 10:04:34
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-10-12, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Wojciech Bancer" napisał w wiadomości grup
    > [...]
    >
    > Chyba wlasnie w takich.
    > Sa blokady na haslo/pin, sa takie na specyficzny wzorek, sa na odcisk
    > palca, a sa takie, gdzie wystarczy przesunac palcem po ekranie.
    > No i kazdy moze odblokowac.

    A potem mierzysz się z PINem aplikacji jeszcze.
    Serio, jak ktoś kogoś na takim poziomie inwigiluje, to znajdzie
    łatwiejsze metody.

    > Na to mozna nie miec juz czasu, a zapewne wiekszosc takiej funkcji i
    > tak nie ma przygotowanej.

    Większość iPhonowców ma i jest poinformowana. Z androidem, to faktycznie
    nie wiem. A czasu jest spokojnie dużo.

    > Eee generacja kodow jest bez pinu, dalej nie przechodzilem.
    > A w opcjach mozna ustawic ze do 50zl to bez formalnosci.

    Tylko żeby w opcjach ustawić, to trzeba wstukać pin dostępu do aplikacji.
    A sama transakcja BLIK jest potwierdzana PINem po tym jak wpiszesz
    kod do bankomatu i wybierzesz kwotę. Wówczas na telefonie pojawia się
    informacja z kwotą, prośbą o potwierdzenie i wpisanie PINu.

    > Owszem, jak z formalnosciami, to wymaga zalogowania w aplikacji, ona
    > potem sie wyloguje ... ale jak zlodziej ukradnie telefon zalogowany i
    > sprytnie pobiegnie do kasy czy bedzie podtrzymywal sesje, to moze byc
    > nieciekawie.

    "podtrzymywał sesję" i "biegł" się ze sobą kłóci. To nie desktop, sesja
    gaśnia w minutę najczęściej. Przypadkiem naciśnie przycisk blokady
    i też dupa. Przypadkiem ktoś zadzwoni i też dupa.

    Może od razu rozpiszmy scenariusz jak w Mission: Impossible, co? :)
    Podynda sobie na linie, przejdzie zabezpieczenia laserowe, właściciel
    telefonu regularnie jak co każdy czwartek ogląda aplikację bankową
    PRZED pójściem do kibla, a następnie NIE blokuje telefonu. I wtedy
    sprytny złodziej, wykorzystuje te 30 sekund które mu zostało i niczym
    ninja, wślizguje się między biurka, porywa telefon i pędem z rozwianą
    kitaną zaiwania do bankomatu.

    > Dziwne troche, ze do smartfonow nie dodaje - albo zmienili, albo
    > przegladarki smartfonow jakas inna sciezka przechodza.

    Po prostu nie korzystają z WAP. :)

    > Mozliwe. Ale serwer t-mobile jakos swojego rozpoznaje :-)

    Jak łączysz po WIFI to też? Czy tylko jak 3g/4g? ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 79. Data: 2015-10-13 19:19:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Swietnie. Nadal jednak to nie powód aby podwazac
    > moja wypowiedz nie mając wiedzy na ten temat.

    Tobie też zalecę wizytę u psychologa. Nie podważam,
    ale pytam -- dodałem słowo 'chyba'. Nie każdy
    dookoła Ciebie stanowi zagrożenie. ;)

    > Super. Gratulacje.

    Niewiele warte. ;)

    > To było sprawdzic a nie pisać chyba.
    > Co ty, polityk, zeby sie za słowkami chowac?

    Nie chowam. Jest -- to napisz wyraźnie, że jest.
    Podaj numery, warunki... Koszty...

    > No normalnie - wkładasz lewa reke do lodówki
    > a praca klepiesz sie po ramieniu...

    Aha... Czyli jednak specjalista pożądany... ;)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 80. Data: 2015-10-13 19:24:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > To jest jais argument ale boję się ze należysz do
    > bardzo małego procenta klientów ktory tak ma.

    Nie lękaj się. ;) Lęk jedynie czyni Cię dysortografikiem...

    -- Kim jest pan z zawodu?
    -- Jestem grafikiem.
    -- Może słów kilka jeszcze?...
    -- Jestem grafikiem komputerowym.
    -- Może pan to rozwinąć?...
    -- Tak.
    -- Więc proszę, śmiało...
    -- Jestem dysortografikiem komputerowym.

    > No i pewnie dlatego zabezpiecza sie tez hasłem.

    Pewnie tak...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'