    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zaufanie mBanku
    Date: Tue, 13 Oct 2015 21:15:32 +0200

    On 2015-10-12, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A potem mierzysz się z PINem aplikacji jeszcze.
    >Serio, jak ktoś kogoś na takim poziomie inwigiluje, to znajdzie
    >łatwiejsze metody.

    Nie musi "inwigilowac". odchodzisz od biurka ... a wspolpracownicy
    niekoniecznie musza cie lubic ...

    PIN aplikacji jest sporym zabezpieczeniem. A SMS zadnym :-)

    >Większość iPhonowców ma i jest poinformowana. Z androidem, to
    >faktycznie
    >nie wiem. A czasu jest spokojnie dużo.

    Taa - jak jestes np w Egipcie, i to jeszcze z dala od hotelu, na
    wycieczce do piramid ...

    >Tylko żeby w opcjach ustawić, to trzeba wstukać pin dostępu do
    >aplikacji.

    No powiedzmy ze mam ustawione, skoro tak mi zycie ulatwiaja, to chyba
    trzeba skorzystac ? :-)

    >A sama transakcja BLIK jest potwierdzana PINem po tym jak wpiszesz
    >kod do bankomatu i wybierzesz kwotę. Wówczas na telefonie pojawia się
    >informacja z kwotą, prośbą o potwierdzenie i wpisanie PINu.

    >"podtrzymywał sesję" i "biegł" się ze sobą kłóci. To nie desktop,
    >sesja
    >gaśnia w minutę najczęściej.

    Pobiegnij minute. Jesli nie jestes wytrenowany, to szybciej staniesz
    :-)

    >Przypadkiem naciśnie przycisk blokady i też dupa.

    Chyba nie zawsze, jesli blokada malo blokujaca jest.

    > Przypadkiem ktoś zadzwoni i też dupa.

    Tak czesto do Ciebie dzwonia ? Przypadek to bedzie jak zadzwonia w
    pare minut po kradziezy ... chyba, zeby tak samemu zadzwonic z
    drugiego telefonu :-)

    >Może od razu rozpiszmy scenariusz jak w Mission: Impossible, co? :)

    Ale to wlasnie calkiem possible. Placisz w sklepie blikiem, wyciagasz
    telefon, wpisujesz pin, pakujesz potem zakupy, a obok sie jakis
    kieszonkowiec kreci ...

    >Podynda sobie na linie, przejdzie zabezpieczenia laserowe, właściciel
    >telefonu regularnie jak co każdy czwartek ogląda aplikację bankową
    >PRZED pójściem do kibla, a następnie NIE blokuje telefonu. I wtedy
    >sprytny złodziej, wykorzystuje te 30 sekund które mu zostało i niczym
    >ninja, wślizguje się między biurka, porywa telefon i pędem z rozwianą
    >kitaną zaiwania do bankomatu.

    No, zdarzaja sie tacy, co zachodza do pokoju, o cos tam pytaja,
    wychodza ... a telefon, portfel czy torebka znika ...

    >Po prostu nie korzystają z WAP. :)

    To by tlumaczylo, ale czy starsze telefony nie lubialy bardziej http ?
    Tzn takie nie calkiem stare, ostatnia generacja przedsmartfonowa ...

    >Jak łączysz po WIFI to też? Czy tylko jak 3g/4g? ;)

    Po wifi oczywiscie nie. Co tylko dowodzi, ze skojarzony jakos jest z
    SIM przez ktory sie laczy, a nie z identyfikatorem telefonu ...

    J.