    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zaufanie mBanku
    Date: Tue, 13 Oct 2015 23:45:42 +0200
    <s...@p...org> <mvfqto$kq9$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <mvgmdv$lkk$2@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <mvhamk$bjs$2@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <mvjfi7$gft$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Odpowiadając w Twoim impertynenckim tonie
    > kilku ostatnich postów: a cokolwiek widzisz?

    Tak, ale nawet w tym poście brak odpowiedzi?
    Na pytanie o blokowanie SIMki -- brak, ale
    widać wyraźnie odpowiedź na inne pytanie. :)

    > To było pytac o procedure a nie powątpiewająco odnosić się do mojej wypowiedzi.

    > Odpowiadając - wiem ze cie to zaskoczy ale zeby zablokwoać należy zadzwonić
    > do BOK swojej sieci, zidentyfikowac się i zablokować.

    I tu problem. Czy wiesz, ile BOKów (ilu operatorów) jest w Polsce?
    Sprawdziłeś każdego, czy paru, bądź jednego? (akurat Virgin Mobile
    nie ma BOKu, gdyż ma CMOK -- i naprawdę to M)

    > Nie wiem jakie sa dokładne procedury

    Czyli nic nie wiesz. Dużo liter -- zero treści.

    > - z Twoich postów mozna wywnioskować
    > ze nie masz co robić w zyciu wiec kazda pierdołe rozpisujesz na 100 zdań.
    > Ja takiego luksusu wolnego czasu nie mam.

    > U mojego operatora dzwonie, podaje ustalone hasło i blokuje.

    I na tej podstawie twierdzisz, że tak
    samo jest u każdego (z masy) operatorów.

    -=-

    Weźmy przykład... Zgubiłem telefon z SIMką Virgin Mobile...
    Dzwonię do Virgin... Ale pod jaki numer i z czego, jeśli
    zgubiłem telefon... Mam kilka telefonów? -- ale lękasz
    się ;) tego, że jestem odosobniony... Ja mam z czego, bo
    mam wiele telefonów, ale inni ,,niekoniecznie'' mają.
    Każdy gdzieś wyszpera zużyty telefon -- ale bez karty...

    Co gorsza -- nawet ktoś, kto ma wiele telefonów, może
    akurat zgubić gdzieś na przechadzce w parku, gdzie nie
    będzie miał pod ręką innych telefonów... Proste -- wraca
    do domu, szpera i dzwoni... Albo idzie do znajomego?...
    Czas ucieka, złodziej nie zwleka... ;)

    Ciekawe, ile osób jest przygotowanych na okoliczność zgubienia telefonu.
    Ty -- nie musisz, bo (co wykazałeś, co widzę wyraźnie) niekoniecznie
    korzystasz telefonu do autoryzowania operacji ,,strategicznych''...

    Gdy mnie w banku (może w BIZ) spytano o to, czy mam SMS sprzed
    paru dni, miałem ochotę na śmiech. Ja tak dużo odbieram SMSów,
    że gdybym nie kasował śmieci, straciłbym orientację mimo tego,
    że znaczna część SMSów jest zaopatrzona w ikonki...

    -=-

    Być może nie znasz nawet połowy operatorów polskich.
    Ale wiesz, że u jednego jakoś jest, więc twierdzisz, że tak jest!

    -=-

    IMO rozsądnie by było, gdyby takie zastrzeganie zgłaszane
    było pod 112, z którego byłoby przekierowanie pod właściwy
    ,,adres''.

    Na szczęście -- (; rzadko ;) gubię telefony. :)
    (karty i dokumenty nieco częściej, ale też rzadko)
    Podobnie jak z frankami -- jak na razie, nie
    dotyczy mnie ten akurat problem.

    -=-

    Reasumpcja:

    -- Budzik dużo pisze o zastrzeganiu SIMek
    -- ale wie niewiele na ten temat

    Budzika wiedza w tym temacie ogranicza się do procedur u jednego z masy operatorów.

    Budzik---> U mojego operatora dzwonie, podaje ustalone hasło i blokuje.

    Budzik (na wszelki wypadek?) nie podaje nazwy operatora, aby ułatwić weryfikację jego
    wiedzy...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'