  • 1. Data: 2015-10-08 02:39:01
    Temat: Rozwiązanie umowy z Meritum
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Porównałem sobie regulaminy banku Meritum oraz Aliora i widzę, że po
    przeprowadzce będziemy mieli w Aliorze tzw. "Konto Wyższej Jakości (z
    5-letnią gwarancją)". A teraz cytat z Regulaminu Aliora:

    "10 Gwarancja 5-letnia oznacza, że Bank przez minimum 5 lat nie będzie
    naliczał żadnych opłat za prowadzenie rachunku, kartę oraz wszystkie
    inne operacje i usługi związane
    z korzystaniem z konta. Gwarancja dotyczy Klientów spełniających warunek
    podany w przypisie 9."

    A przypis 9. mówi:
    "9 Przedstawione warunki dostępne są dla Klientów otrzymujących na Konto
    Wyższej Jakości jednorazowy wpływ na kwotę min. 2 500 zł/mies. z innego
    banku lub z konta firmowego prowadzonego w Alior Banku, lub na rachunku
    których zostaną rozliczone transakcje bezgotówkowe wykonane kartą na
    kwotę min. 700 zł/mies. W miesiącu, w którym żaden z powyższych warunków
    nie zostanie spełniony, bank pobierze opłatę za prowadzenie konta w
    wysokości 12 zł oraz będzie mógł naliczać opłaty za obsługę zadłużenia
    na koncie. Bank gwarantuje niezmienność wysokości opłat dla Klientów
    spełniających powyższy warunek przez 5 lat od zawarcia umowy rachunku.
    Dla posiadaczy Konta Wyższej Jakości przenoszonego z Meritum Banku
    (poprzednio Konto z Gwarancją) opłata nie będzie
    pobierana do 30 listopada 2015 roku (opłata będzie obowiązywać od 1
    grudnia 2015)."

    Znacznie korzystniejszym wydaje się być Konto Internetowe, które jest
    całkowicie wolne od opłat za prowadzenie, a od miesięcznej opłaty za
    kartę (w wysokości 4 zł) zwalnia wykonanie transakcji na kwotę 100 zł.
    Szkopuł w tym, że w Aliorze zmiana Konta Wyższej Jakości na Konto
    Internetowe kosztuje 150 zł!
    I teraz dochodzę do Meritum ;) sprawy:
    Jak wygląda sprawa rozwiązania umowy z bankiem Meritum?
    Jak najszybciej i najprościej rozwiązać umowę? Czy da się on-line?
    Czy jest jeszcze możliwość niewyrażenia zgody na przeniesienie rachunków
    do Aliora i zakończenie umowy z automatu?
    A jeśli nie, to jak sprawa wygląda z terminami oraz trybem wypowiedzenia
    umowy? AFAIK, coś się chyba w tej dziedzinie ostatnio zmieniło?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 2. Data: 2015-10-08 08:22:30
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy z Meritum
    Od: lolekanabolek <l...@g...com>

    W dniu 2015-10-08 o 02:39, Chris94 pisze:

> [...]
    > kartę (w wysokości 4 zł) zwalnia wykonanie transakcji na kwotę 100 zł.
    > Szkopuł w tym, że w Aliorze zmiana Konta Wyższej Jakości na Konto

    tutaj napisali, że zmiana na konto internetowe jest darmowe
    <http://meritumbank.pl/o_banku/komunikaty/dopasuj-sw
    oje-stare-konto-do-aktualnych-potrzeb.html?return=al
    ior>

    Marcin "lolekanabolek"

  • 3. Data: 2015-10-08 08:37:26
    Od: Imiglikos <f...@g...com>

    Konto internetowe ma tylko darmowe euronety, to raz. Dwa, że znając aliora to nałapią
    klientów i potem docisną śrubę więc lepiej brać wyższej jakości.

  • 4. Data: 2015-10-08 09:34:32
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Chris94" <c...@p...fm> napisał w wiadomości

    > "10 Gwarancja 5-letnia oznacza, ....
    >
    > A przypis 9. mówi: ....

    Wygląda tak samo jak od kilku miesięcy było w Meritum.

    > Jak wygląda sprawa rozwiązania umowy z bankiem Meritum?
    > Jak najszybciej i najprościej rozwiązać umowę? Czy da się on-line?

    Mi najprościej było w oddziale (Meritum a nie Aliora bo jeszcze nie mają
    całkiem zintegrowanych systemów).
    Ktoś tu kiedyś pisał o swoim podejściu on-line, ale nie widziałem dalszego
    ciągu - czy się udało.

    > Czy jest jeszcze możliwość niewyrażenia zgody na przeniesienie rachunków
    > do Aliora i zakończenie umowy z automatu?

    26.08 Meritum mi napisał między innymi:
    ---------
    26 października 2015 roku planowane jest połączenie operacyjne banków
    [...]
    Ponadto, przed datą wejścia w życie proponowanych zmian, może Pan
    wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym, bez ponoszenia opłat.
    ------------
    P.G.

  • 5. Data: 2015-10-08 11:55:09
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 8 Oct 2015 02:39:01 +0200, Chris94
    <c...@p...fm> wrote:

    >Jak wygląda sprawa rozwiązania umowy z bankiem Meritum?
    >Jak najszybciej i najprościej rozwiązać umowę? Czy da się on-line?
    Było opisywane tutaj kilka przypadków, m.in. ja opisywałem swój (w
    oddziale Meritum). Sprawdź archiwum grupy.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 6. Data: 2015-10-08 12:01:19
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Thu, 8 Oct 2015 08:22:30 +0200, lolekanabolek napisał(a):

    > tutaj napisali, że zmiana na konto internetowe jest darmowe
    > <http://meritumbank.pl/o_banku/komunikaty/dopasuj-sw
    oje-stare-konto-do-aktualnych-potrzeb.html?return=al
    ior>

    Dzięki za tego linka!

    "Jeśli posiadasz Proste Konto Osobiste lub MeritumKonto Zarabiające,
    możesz samodzielnie online zamienić je na Konto z Gwarancją. Wystarczy
    zalogować się do bankowości internetowej, z menu po lewej stronie wybrać
    ,,Wnioski i dyspozycje", a następnie kliknąć ,,Dyspozycja zamiany rachunku
    oszczędnościowo-rozliczeniowego na Konto z Gwarancją". Do 24
    października br. zamiana jest bezpłatna (później będzie pobierana opłata
    150 zł). Nie zwlekaj - w tym wypadku czas to pieniądz."

    Teraz widzę, że mi się pomyliło, bo opłata 150 zł nie jest za zamianę
    Konta Wyższej Jakości na Konto Internetowe, tylko na odwrót!
    Trochę dużo do czytania, 38 stron!

    "Jeśli posiadasz Konto z Gwarancją, będziesz mógł je bezpłatnie zamienić
    na Konto Internetowe, ale dopiero od 26 października br.

    Jeśli posiadasz Proste Konto Osobiste lub MeritumKonto Zarabiające,
    powinieneś teraz (przed 24 października br.) zamienić je na Konto z
    Gwarancją, a następnie po 26 października dokonać zmiany na Konto
    Internetowe."

    Zastanawiam się, jakie konto po połączeniu systemów otrzymają ci, którzy
    nie złożą wniosku o zamianę na Konto z Gwarancją?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 7. Data: 2015-10-08 12:14:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Chris94" napisał w wiadomości grup
> [...]
    ior>

    >"Je÷li posiadasz Konto z Gwarancj˘, býdziesz mógł je bezpłatnie
    >zamieniĺ
    >na Konto Internetowe, ale dopiero od 26 paŽdziernika br.

    >Je÷li posiadasz Proste Konto Osobiste lub MeritumKonto Zarabiaj˘ce,
    >powiniene÷ teraz (przed 24 paŽdziernika br.) zamieniĺ je na Konto z
    >Gwarancj˘, a nastýpnie po 26 paŽdziernika dokonaĺ zmiany na Konto
    >Internetowe."
    >Zastanawiam siý, jakie konto po poł˘czeniu systemów otrzymaj˘ ci,
    >którzy
    >nie złoż˘ wniosku o zamianý na Konto z Gwarancj˘?

    Konto z Gwarancja ?
    Bo z powyzszego wynika, ze beda je mogli zamienic ... a wiec tez mogli
    utrzymac ?
    Tylko ta nowa taryfa oplat ... moze zachecac do szybkiej zmiany.

    A, zaraz - sam chyba cytowales dopisek
    "Dla posiadaczy Konta Wyższej Jakości przenoszonego z Meritum Banku
    (poprzednio Konto z Gwarancją) opłata nie będzie pobierana do 30
    listopada 2015 roku (opłata będzie obowiązywać od 1 grudnia 2015). "

    Tak ich zalatwia :-)

    J.

  • 8. Data: 2015-10-08 12:39:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chris94" 5615bb29$0$27508$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > inne operacje i usługi związane
    > z korzystaniem z konta. Gwarancja dotyczy Klientów spełniających warunek

    Alior oczywiście będzie mógł (jak Citi wg JF) wprowadzić opłaty po
    wysłaniu informacji i będzie mógł dorzucić jakąś płatną usługę (jak
    Citi wg Citi) po wysłaniu informacji.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2015-10-08 13:20:15
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Thu, 08 Oct 2015 11:55:09 +0200, WAM napisał(a):

    > Było opisywane tutaj kilka przypadków, m.in. ja opisywałem swój (w
    > oddziale Meritum).

    Swoją umowę już wypowiedziałem wg tego opisu:
    http://moneyafterhours.blogspot.com/2015/04/jak-zamk
    nac-konto-w-meritum-przez.html
    teraz czekam na odpowiedź banku. Natomiast temat przejścia z Meritum do
    Aliora interesuje mnie w dalszym ciągu ze względu na żonę.

    > Sprawdź archiwum grupy.

    Coś takiego jak "archiwum grupy" praktycznie nie istnieje już od kilku
    lat. Google już od dłuższego czasu w ogóle nie zwraca wyników
    wyszukiwania z usenetu, tak jakby nigdy nie istniał.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 10. Data: 2015-10-08 23:02:53
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2015-10-08 o 13:20, Chris94 pisze:

    > Swoją umowę już wypowiedziałem wg tego opisu:
    > http://moneyafterhours.blogspot.com/2015/04/jak-zamk
    nac-konto-w-meritum-przez.html
    > teraz czekam na odpowiedź banku.

    Znaczy stosujac ponizsza formulke ?

    "Zgłaszam sprzeciw na podstawie § 36 ust. 6 Regulaminu wobec
    wprowadzanych zmian. Nie zgadzam się na żadne zmiany, a sprzeciw jest
    oświadczeniem woli spełniającym wymagania formy pisemnej, zgodnie z § 14
    ust. 6 Regulaminu oraz § 6 ust. 2 Umowy rachunków bankowych.

    Jednocześnie cofam wszystkie wyrażone wcześniej zgody na przetwarzanie
    moich danych osobowych i proszę o ich usunięcie. "