  • 41. Data: 2019-10-04 19:44:40
    Temat: Re: Zasłyszane w internetach o zamykaniu konta ;-)
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Mi ostatnio pani w mBąku kazała pokazać na tablecie PDFa, którego przyniosłem
    wydrukowanego.
    I jeszcze zalogować się do ST santiego.
    Więc świry są różne.

  • 42. Data: 2019-10-04 19:46:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Ty masz chyba dziś bardzo ciężki dzień. To pewnie to ciśnienie.

  • 43. Data: 2019-10-04 22:37:02
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Formalnie rzecz biorąc pismo z banku to dokument urzędowy, a własny wydruk to
    dokument prywatny.

    -----

  • 44. Data: 2019-10-05 01:09:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kris" 2...@g...co

    : Za obsługę konta itp przez rok zapłaciłem niecałe 100zł

    Niejedna osoba przegapiając środkowe zestarzenie
    się -- straciła więcej w ciągu miesiąca. ;)
    Ale te osoby zwykle nie chwalą się głośno swymi
    wpadkami. ;) A nawet, gdy chwalą się (jak Waldek
    z Aliorem) głośno -- umiejętnie ;) zaprzeczają sobie...

    : A co ma być: składasz wypowiedzenie
    : i bank musi to przyjąć do akceptacji.

    Chyba tak. Bank może jakoś domagać się zapłacenia
    owych 2 złotych, ale IMO musi wykonać wolę swego
    pana jako pana owego sługa.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 45. Data: 2019-10-05 01:14:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <r...@k...pl> c...@4...com

    > Hmmm, a w jakiej to ustawie jest napisane, że bank ma konto zamknąć?

    : No chyba, że dobrowolnie i za darmo :)

    Może dobrowolnie przetrzymywać Twe dane wbrew Twej woli?
    Ciebie też może przetrzymywać wbrew Twej woli -- oby za darmo? ;)
    W uzasadnionych wypadkach zapewne może -- aby przekazać Cię
    wyższym organom państwowym... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 46. Data: 2019-10-05 15:08:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 4 października 2019 13:01:09 UTC+2 użytkownik r...@k...pl napisał:

    > 100zł za konto? :O.
    > Ale skoro płacą, to trzeba doić :)
    Z racji tego że Biedronkę mam pod nosem to tam co miesiąc min kilkanaście setek pln
    zostawiam
    I od lat mnie dziewczyny tam pracujące pytają czy mam kartę biedronki
    Nie mam i mieć nie zamierzam
    W Mrówce(PSB) minimum kilkanaście tysi corocznie zostawiam. Też wiecznie pytają o
    kartę Payback. Nie mam i mieć póki co nie zamierzam.
    O tą kartę też pytają na shellu a na orlenie o jakaś inną kartę.
    Na paliwo miesięcznie kilka setek wydaje więc podejrzewam że chcą mojego dobra;)
    A ja nie chcę ich kart

  • 47. Data: 2019-10-05 19:52:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 5 października 2019 15:08:21 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    zostawiam
    > I od lat mnie dziewczyny tam pracujące pytają czy mam kartę biedronki

    Jak nie potzrebujesz świeżaków/słodziaków to nic nie da ;)

    > W Mrówce(PSB) minimum kilkanaście tysi corocznie zostawiam. Też wiecznie pytają o
    kartę Payback. Nie mam i mieć póki co nie zamierzam.

    Też byś wiele nie dostał.

    > O tą kartę też pytają na shellu a na orlenie o jakaś inną kartę.
    > Na paliwo miesięcznie kilka setek wydaje więc podejrzewam że chcą mojego dobra;)
    > A ja nie chcę ich kart

    I tu byś wiele nie dostał.

    Ale płacąc na stacjach benzynowych kartą kredytową 1-2-3 santandera dostawałbyś 2%
    zwrotu za nic - karta darmowa. Nie schylisz się?
    Wychodziłbyś na zero z tym, co trwonisz na opłaty za konto.
    A na serio nie możesz zmienić w obecnym banku na tańsze/bezpłatne?
    Masz z tych opłat jakiekolwiek plusy?

  • 48. Data: 2019-10-05 23:38:59
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    z <...@...pl> writes:

    > "ostatnio w Banku zamykałem zbędne "konto" i Pani powiedziała że konto
    > zamykane jest w ciągu 1 miesiąca. W trakcie tegoż zamykania na koncie
    > pojawiło się 2 zł na minusie . i konto nie mogło być zamknięte.

    Tak mogło być. Ale klienta samo "zamknięcie konta" nie powinno
    interesować.

    > pojechałem i dałem te 2 złote - nie wiem za co - i spytałem się czy
    > konto jest już zamkniete. Pani powiedziała że trzeba czekać 1 miesiąc
    > od dnia dzisiejszego. o co tu chodzi to nie wiem , ale według mnie to
    > dziwne. Takim sposobem konta nigdy się nie zamknie i będą doić bez
    > końca ????????????"

    Generalnie, to czy bank zamknie konto i kiedy, to jego sprawa.
    Praktycznie nie można zamknąć konta, które nie ma zerowego salda
    (ale można to saldo wyzerować, np. przeksięgować na inne konto).
    Dla klienta powinno liczyć się tylko to, czy skutecznie wypowiedział
    bankowi umowę prowadzenia konta, oraz termin upływu wypowiedzenia.

    Może być tak, że w okresie wypowiedzenia bank nalicza opłaty, i trzeba
    je uregulować np. przed upływem wypowiedzenia, albo później, zapewne
    na żądanie banku (który także może sobie darować naliczanie lub
    dochodzenie drobnych opłat). Po upływie terminu wypowiedzenia bank nie
    ma prawa naliczać już opłat (innych niż ustawowych odsetek w niektórych
    przypadkach), bo niby na jakiej podstawie mógłby to robić?

    W niektórych bankach może być tak, że wystarczy wyzerować saldo konta,
    i obowiązywanie umowy może zostać zakończone od ręki (konto może być
    wtedy zamknięte lub nie).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 49. Data: 2019-10-05 23:42:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Hm ... na taki "zamkniety rachunek" przyjmuja przelewy z Elixiru, czy
    > odrzucaja ?

    Nie można niczego zrobić na zamkniętym rachunku, poza "otwarciem" go.
    Chyba że nie jest zamknięty.

    > To jak splacic naleznosci ? Podadza nr swojego konta technicznego ?

    Może tak być, ale wątpię. Po co zamykać konto, jeśli można go nie
    zamykać.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 50. Data: 2019-10-06 00:56:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 05 Oct 2019 23:42:05 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Nie można niczego zrobić na zamkniętym rachunku, poza "otwarciem" go.
    > Chyba że nie jest zamknięty.

    > Może tak być, ale wątpię. Po co zamykać konto, jeśli można go nie
    > zamykać.

    Bo regulamin mowi, ze zamyka sie z uplywem terminu wypowiedzenia :-)

    J.