  • 1. Data: 2006-04-10 20:37:57
    Temat: Wklad wlasny - czy zawsze trzeba go okazac bankowi
    Od: "Prawdziwa Blondynka" <b...@p...onet.pl>

    Witam,
    czy wszystkie banki w Polsce wymagaja okazania, ze sie posiada (zalozmy na to
    ten standardowy 20-procentowy) wklad wlasny w momencie ubiegania sie o kredyt
    hipoteczny?
    Czy moze wystarczy tylko tyle, ze sie zadeklaruje, ze z tych 100% wartosci danej
    nieruchomosci samemu sie zaplaci 20%, a bank pokryje pozostale 80%?

    Pozdrawiam,
    Prawdziwa Blondynka

  • 2. Data: 2006-04-10 20:44:50
    Od: " - Robert -" <r...@N...gazeta.pl>

    Prawdziwa Blondynka <b...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > ten standardowy 20-procentowy) wklad wlasny w momencie ubiegania sie o kredyt

    Nie wszystkie. Np GE pozwala zaciagnac nawet 100%, a nawet wiecej (np na
    wykonczenie). Kredyt taki jest drozszy i wymaga wiekszych dochodow, ale jest
    mozliwy do zdobycia.

    --
    Robert

  • 3. Data: 2006-04-10 21:09:01
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > danej
    > nieruchomosci samemu sie zaplaci 20%, a bank pokryje pozostale 80%?

    Rzecz przedstawia sie nastepująco.
    Kredyt jest uruchamiany po akcie notarialnym. Bank nie wypłaci kredytu,
    jesli nie przekaze sie czesci niefinansowanej kredytem zbywcy zgodnie z
    aktem notarialnym.

    Niektore banki za wklad własny uznają również nadwyżkę wartosci z wyceny nad
    kwotę dla zbywcy.

  • 4. Data: 2006-04-10 21:12:00
    Od: "Pawdziwa Blondynka" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > wykonczenie). Kredyt taki jest drozszy i wymaga wiekszych dochodow, ale jest

    Pytalam sie o cos innego: jesli umawiasz sie z bankiem, ze pozyczysz od niego
    wartosc 80% wartosci nieruchomosci, i zadeklarujesz pokrycie pozostalych 20%
    wartosci tej nieruchomosci, to czy bank wymaga od ciebie udowodnienia, ze w
    momancie ubiegania sie o kredyt posiadasz te 20%. Innymi slowy, czy mozna np.
    zadeklarowac, ze wklad wlasny bedzie wynosic 20%, miec 10% w momencie ubiegania
    sie o kredyt, wziac 80% od banku, a pozostale 10% uzbierac juz w czasie
    splacania tego kredytu?
    Przydatne to by bylo np. podczas zakupow na rynku pierwotnym, jesli developer
    nie wymaga wplaty calosci w momencie zakupu mieszkania, ale zgadza sie, zeby np.
    najpierw wplacic 90%, a pozostale 10% zalozmy w momencie odbioru mieszkania.
    Wowczas te brakujace 10% moznaby sobie przez czas budowy nieruchomosci uzbierac,
    a nie placic podwyzszonych odsetek zwiazanych z brakiem wklad uwlasnego
    wynoszacego 20%.

    Pozdrawiam,
    Prawdziwa Blondynka

  • 5. Data: 2006-04-10 21:18:55
    Od: "Prawdziwa Blondynka" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > aktem notarialnym.
    >
    > Niektore banki za wklad własny uznają również nadwyżkę wartosci z wyceny nad

    Dzieki wielkie,
    mozesz mi wytlumaczyc co oznacza: "nadwyzka wartosci z wyceny nad kwote dla zbywcy"?

    Pozdrawiam!

  • 6. Data: 2006-04-10 21:29:24
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > Dzieki wielkie,
    > mozesz mi wytlumaczyc co oznacza: "nadwyzka wartosci z wyceny nad kwote
    > dla zbywcy"?

    Np. kiedy zbywca chce za mieszkanie 100k PLN, a wg wyceny rzeczoznawcy
    mieszkanie jest warte 120k PLN. 20k PLN jest taką nadwyżką.

  • 7. Data: 2006-04-11 08:49:09
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Rzecz przedstawia sie nastepująco.
    > Kredyt jest uruchamiany po akcie notarialnym.

    Nie zawsze. W przypadku budowy kredyt jest wypłacany w transzach zgodnie z
    harmonogramem budowy. I w takim przypadku najpierw trzeba pokryć wpłaty z
    wkładu własnego, a dopiero potem jest wypłacana kasa z kredytu.

  • 8. Data: 2006-04-11 08:50:17
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Nie wszystkie. Np GE pozwala zaciagnac nawet 100%, a nawet wiecej (np na
    > wykonczenie).

    Kredyt na ponad 100% wartości to mit. W praktyce jest to zawsze do 100%
    wartości zabezpieczenia.

  • 9. Data: 2006-04-11 09:20:47
    Od: MrMrooz <m...@s...gazeta.pl>

    Pawdziwa Blondynka wrote on 2006-04-10 23:12:
> [...]
    > momancie ubiegania sie o kredyt posiadasz te 20%. Innymi slowy, czy mozna np.
    Bank raczej nie wymaga udowodnienia tego. Po prostu we wniosku piszesz
    za ile kupujesz nieruchomość i o jaki kredyt się starasz - różnica to
    wkład własny.

    > zadeklarowac, ze wklad wlasny bedzie wynosic 20%, miec 10% w momencie ubiegania
    > sie o kredyt, wziac 80% od banku, a pozostale 10% uzbierac juz w czasie
    > splacania tego kredytu?
    To będzie zależało od banku. Jak dobrze pamiętam, to kilka lat temu bank
    wymagał ode mnie potwierdzenie wpłaty - ale nie pamiętam, czy to musiał
    być cały mój wkład własny.

> [...]
    > a nie placic podwyzszonych odsetek zwiazanych z brakiem wklad uwlasnego
    Pamiętaj, że zakup mieszkania od dewelopera to trochę więcej niż połowa
    sukcesu :-) . To mieszkanie trzeba jeszcze urządzić (nie twierdzę, że to
    połowa ceny zakupy) i to trochę kosztuje. Lepiej wziąć trochę większy
    kredyt, a za swoją kasę urządzić mieszkanie, przynajmniej w podstawowym
    zakresie. Jak coś zostanie, zawsze można dokonać wcześniejszej spłaty
    części kapitału.

    Swoją drogą, skoro niektóre banki dają kredyt na zakup mieszkania + na
    urządzenie go (chyba GE), to chyba nie powinno być problemów z tym o co
    pytasz.

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 10. Data: 2006-04-11 09:49:38
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > Nie zawsze. W przypadku budowy kredyt jest wypłacany w transzach zgodnie z
    > harmonogramem budowy. I w takim przypadku najpierw trzeba pokryć wpłaty z
    > wkładu własnego, a dopiero potem jest wypłacana kasa z kredytu.

    Przy budowlanym akurat nie ma aktu notarialnego,bo własnosci sie nie
    przenosi. Ale sens jest taki, ze wpier idzie wklad wlasny, potem kredyt,
    wiec zasada de facto taka sama.