  • 11. Data: 2006-04-11 13:24:46
    Temat: Re: Wklad wlasny - czy zawsze trzeba go okazac bankowi
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On 10 Apr 2006 23:09:01 +0200, a...@t...pl (Bartek) wrote:

    >Rzecz przedstawia sie nastepująco.
    >Kredyt jest uruchamiany po akcie notarialnym.

    To oczywiście nieprawda.

    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 12. Data: 2006-04-11 15:11:46
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > To oczywiście nieprawda.

    A ty oczywiście zaraz nam napiszesz dlaczego, co?

  • 13. Data: 2006-04-11 15:12:44
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Bartek wrote:
    [...]

    Rzecz przedstawia sie nastepująco.
    > Kredyt jest uruchamiany po akcie notarialnym. Bank nie wypłaci kredytu,
    > jesli nie przekaze sie czesci niefinansowanej kredytem zbywcy zgodnie z
    > aktem notarialnym.

    E ? A co z kredytami na zakup mieszkania na r-ku pierwotnym?

    KJ

  • 14. Data: 2006-04-11 16:42:08
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > Rzecz przedstawia sie nastepująco.
    >>
    > E ? A co z kredytami na zakup mieszkania na r-ku >pierwotnym?

    Jesli jest wklad wlasny, to z niego finansowane są pierwsze transze dla
    developera.

  • 15. Data: 2006-04-11 16:53:10
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > [...]
    >
    > Rzecz przedstawia sie nastepująco.
    >>
    > E ? A co z kredytami na zakup mieszkania na r-ku pierwotnym?

    Zawsze jak czlowiek cos napisze skrotem to mu to wypomną i pewno dobrze.
    Ok. Poprawiam sie. Kiedy kredytobiorca dysponuje wkladem wlasnym w pierwszej
    kolejnosci uruchamiane są srodki wlasne, a pozniej srodki z kredytu
    dopelniają finansawanie inwestycji. I tak jest nie tylko przy kredytach
    hipotecznych, ale np. przy inwestycyjnych również.

    Przy zakupie nieruchmosci na rynku wtórnym, bank z zasady uruchamia kredyt
    na podstawie aktu notarialnego przenoszącego wlasnosc na kredytobiorcę i po
    dokonaniu przez kredytobiorcę zabezpieczeń.

    Przy kredytach budowlanych, zakupie budowanej nieruchomosci od developera,
    gdzie wyplata kredytu nastepuje w transzach zgodnie z harmonogramem i nie ma
    na razie (albo wrecz wogle nie bedzie) przeniesienia wlasnosci, w pierwszej
    kolejnosci uruchamiane są srodki wlasne, a pozniej kredyt.

    Chyba wszystko, ale jak co znajdą, to niech wypominają...:-)

  • 16. Data: 2006-04-12 04:03:26
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia 11 Apr 2006 18:53:10 +0200,
    osoba podpisana: Bartek <a...@t...pl>
    napisała:
    [...]
> [...]
    > na razie (albo wrecz wogle nie bedzie) przeniesienia wlasnosci, w pierwszej
    > kolejnosci uruchamiane są srodki wlasne, a pozniej kredyt.

    A to też nieprawda, bo znam przypadek gdzie wyglądało to tak:
    I rata klient
    II - bank
    III - bank
    IV - klient
    V - bank
    Przy czym klient musiał pokazać że środkami na IV ratę dysponuje, (czy
    raczej: będzie mógł dysponować)
    A warunkiem nie do obejścia jest "bank musi wypłacić ostatnią ratę".

    W większości banków, było to traktowane "nie jest to standardowa
    sytuacja, ale można to zrobić". Jedyne wyjątki to Multibank, (w końcu
    niby się zgodzili, ale "eee, panie to jest bardzo wielkie ustępstwo") i
    PKOBP (nie ma takiej mozliwości)
    KJ

    Biologia poucza, ze jeśli cię coś ugryzło, to niemal pewne, ze była to samica.

  • 17. Data: 2006-04-12 05:36:31
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > raczej: będzie mógł dysponować)
    > A warunkiem nie do obejścia jest "bank musi wypłacić ostatnią ratę".

    Nulla regula sine exeptione.

    Ale pierwsza rata jednak klient i tu jest clue.
    Wpierw uruchamia wlasne srodki.

  • 18. Data: 2006-04-12 08:04:51
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Bartek wrote:

    > Nulla regula sine exeptione.

    > Ale pierwsza rata jednak klient i tu jest clue.
    Erm. Tak wyszło bo klient nie negocjował rezygnacji z pierwszej raty bo
    po prostu miał te pieniądze. Natomiast nie wiem jakby zachowaly się
    banki gdyby chcieć, zeby tą pierwszą ratę pokrył też bank.

    KJ

  • 19. Data: 2006-04-12 20:29:44
    Od: " -- Robert --" <r...@N...gazeta.pl>

    Boombastic <b...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Kredyt na ponad 100% wartości to mit. W praktyce jest to zawsze do 100%
    > wartości zabezpieczenia.

    A masz na te teze jakies wsparcie? Czy to tylko mit?
    Wielu osobom, ktore znam udalo sie skredytowac 100% nieruchomosci. Rowniez
    moje pierwsze mieszkanie bylo kredytowane na 100% (wtedy nazywal sie ten
    kredyt Young Professional).
    Obecnie rowniez sprawdzalem z bankiem i bez problemu moge dostac 100% wartosci
    nieruchomosci czyli poslugujac sie przykladem:
    I rata - bank
    II rata - bank
    III rata - bank
    IV rata - bank
    Wykonczenie - bank, ale ja przedstawiam rachunki na min. 50% kwoty na
    wykonczenie o ktora sie ubiegam.

    --
    Pozdrowienia

    Robert

  • 20. Data: 2006-04-13 07:24:00
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > moje pierwsze mieszkanie bylo kredytowane na 100% (wtedy nazywal sie ten
    [cut]

    Ja proponuje wrócić do szkoły i nauczyc sie czytać ze zrozumieniem, np. co
    oznacza słówko ponad i co oznacza słówko do.