  • 1. Data: 2006-04-10 17:56:30
    Temat: przelew do Egiptu
    Od: "Adam" <f...@f...onet.pl>

    Witam
    Jak przelac pokazna kwote (rownowaznik np.80kzl) w $ do Egiptu. Mam
    konto w mBanku. Osoba ktorej chce przelac rowniez ma mBank. Czy musi
    zakladac jakies konto w jakims egipskim banku? A moze jakies konto
    walutowe w PL (moze przyjechac do Polski)

  • 2. Data: 2006-04-10 20:58:05
    Temat: Re: przelew do Egiptu
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > zakladac jakies konto w jakims egipskim banku? A moze jakies konto
    > walutowe w PL (moze przyjechac do Polski)

    Po pierwsze, żeby zadysponować taką wartością za granicę, musisz posiadać jakiś
    legalny, udokumentowany tytuł płatności. Polska nie jest krajem, w ktorym właściciel
    może przelac 25000$ do Egiptu ot tak. Bank zapyta Cie po co to płacisz, i odpowiedż "
    bo tak" nie wystarczy.
    mBank zupełnie sie tu nie przyda żadnemu z was, bo z niego kupić waluty sie nie da,
    nie mówiąc juz o jej przelaniu na walutowe konto poza granicami.
    Po pierwsze odbiorca musi miec konto na jakie mu chcesz przelac pieniądze - jesli do
    Egiptu, to w Egipcie, następnie Ty musisz w Polsce umiescic swoje pieniądze na
    koncie, które pozwala na zakup waluty i przelew zagraniczny (np Nordea, Multibank, a
    właściwie to każdy oprocz mbanku i Inteligo), a potem musicie znaleźć powód, żeby
    taka transakcja była legalna i dac zlecenie przelewu waluty z Polski do Egiptu. Z
    tego co mi się wydaje, kontrola walutowa w Egipcie jest jeszcze twardsza niż u
    nas...
    I to wszystko.
    Wojtek

  • 3. Data: 2006-04-10 23:02:28
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Uzytkownik "Adam" <f...@f...onet.pl> napisal w wiadomosci
    s.com...
    > Witam
    > Jak przelac pokazna kwote (rownowaznik np.80kzl) w $ do Egiptu. Mam
    > konto w mBanku. Osoba ktorej chce przelac rowniez ma mBank.

    A nie mozesz przelac w zlotowkach na mBank?
    Tamta osoba sobie wyciagnie to karta - np w egipskim banku...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2006-04-10 23:38:40
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <e1enqv$2d7$1@news.onet.pl>,
    "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> wrote:

    > Uzytkownik "Adam" <f...@f...onet.pl> napisal w wiadomosci
    s.com...

    > A nie mozesz przelac w zlotowkach na mBank?
    > Tamta osoba sobie wyciagnie to karta - np w egipskim banku...

    Rownowartosc 80.000 karta???

    TA

  • 5. Data: 2006-04-11 06:34:35
    Od: "T...@s...in.the.world" <T...@s...in.the.world>

    >Rownowartosc 80.000 karta???
    >
    >TA

    Bo ja mam limit 300 pln i wszyscy powinni tak mieć. Jak przyjdzie Andrzej to
    tak będzie!
    pozdr.
    jkolina (trol, ktury zniszczy tom grupe)
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 6. Data: 2006-04-11 08:16:09
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
    pl...
    > Rownowartosc 80.000 karta???

    A dlaczego nie?
    W oddziale banku. Pewnie za przewalutowanie i wymiane zaplaci jak za zboze
    ale na pewno bedzie szybko. No i moze nie bedzie sie musial gesto tlumaczyc,
    gdy bedzie wyciagal kase swoja karta.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2006-04-12 08:09:45
    Od: "Kajo" <k...@W...tlen.pl>

    Adam wrote:

> [...]
    > zakladac jakies konto w jakims egipskim banku? A moze jakies konto
    > walutowe w PL (moze przyjechac do Polski)

    Pomocne moze byc
    http://mf.gov.pl/_files_/giif/akty_prawne/ustawa_tek
    st_ujednolicony_iv_2
    004.doc