  • 21. Data: 2006-04-13 19:15:29
    Temat: Re: Wklad wlasny - czy zawsze trzeba go okazac bankowi
    Od: " zbooY" <z...@N...gazeta.pl>

    Prawdziwa Blondynka <b...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Witam,
    > czy wszystkie banki w Polsce wymagaja okazania, ze sie posiada (zalozmy na to
    > ten standardowy 20-procentowy) wklad wlasny w momencie ubiegania sie o kredyt
    > hipoteczny?
    > Czy moze wystarczy tylko tyle, ze sie zadeklaruje, ze z tych 100% wartosci dane
    > nieruchomosci samemu sie zaplaci 20%, a bank pokryje pozostale 80%?

    na pewno musisz cos uruchomic przed kredytem

    np PKO SA
    jesli wplacisz 20% z wlasnych
    to skredytują 65% juz teraz
    potem Ty 10% z wlasnych srodkow wlasnych przed ich ostatnią transzą
    i oni dokmną na 5%

    i tych srodkow wlasnych nie musisz dokumentowac niczym bo juz wnioslas 20%

    albo np procedura w Santanderze:
    jesli masz cos na zbyciu najlepiej z nieruchomosci to:
    rzeczoznawca wycenia
    wystawiasz do agencji nieruchomosci - to jest potwierdzeniem checi sprzedazy
    oni zaliczaja 80% wyceny jako wklad wlasny
    i uruchamiaja juz teraz swoj/twoj kredyt ze zdolnosci
    a czy sprzedasz czy nie to moze byc roznie...

    pewnym jest tylko to, ze nie wplacajac nic z wlasnych nie mozna wymagac od
    banku by zaczal sie angazowac kredytem bez udokumentowania tych srodkow w
    przyszlosci

    pzdr
    zbooY (sie pokombinowalo ostatnio to sie wie ;-)

  • 22. Data: 2006-04-13 19:43:49
    Od: " - Robert -" <r...@N...gazeta.pl>

    Boombastic <b...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Ja proponuje wrócić do szkoły i nauczyc sie czytać ze zrozumieniem, np. co
    > oznacza słówko ponad i co oznacza słówko do.

    Moze wez gleboki oddech i wyluzuj czlowieku. Wycieczki personalne odnosnie
    szkoly to zostaw dla swoich dobrych znajomych - jesli je sa w stanie zniesc.
    Z mitem na ponad 100% sam wyjechales. Dobrze zrozumialem sens Twojej
    wypowiedzi, ale mial sie on nijak do mojej o kredytowaniu 100% wartosci
    budowanej nieruchomosci i dodatkowo np o kolejnych 20% na wykonczenie. Na te
    20% nie musisz w kilku przynajmniej bankach dostarczac rachunku.
    Zreszta autorce postu i tak o cos innego chodzilo.

    --
    Robert

  • 23. Data: 2006-04-13 19:46:34
    Od: " - Robert -" <r...@N...gazeta.pl>

    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Erm. Tak wyszło bo klient nie negocjował rezygnacji z pierwszej raty bo
    > po prostu miał te pieniądze. Natomiast nie wiem jakby zachowaly się
    > banki gdyby chcieć, zeby tą pierwszą ratę pokrył też bank.
    >
    > KJ

    Banki dopuszczaja mozliwosc i pokrycia I raty przez bank. Np. GE i Multi.

    --
    Robert

  • 24. Data: 2007-03-29 06:54:56
    Od: "THX" <p...@p...onet.pl>

    To jest dla nas jakieś światełko w tunelu.....
    Harmonogram płatności wg dewelopera:

    I rata 10%
    II rata 20%
    III rata 20%
    IV rata 20%
    V rata 15%
    VI rata 10%
    VII rata 5%

    Szukamy banku, gdzie zgodzą się na transze II-IV oraz VII raty
    Raty I i V-VI (oraz późniejsze wykończenie) pokrylibyśmy wkładem własnym.
    Rzecz w tym, że większość tego wkładu własnego może się uwolnić dopiero po
    sprzedaży starego mieszkania.
    Jeśli wiecie, gdzie NIE_ZGODZĄ się na takie ustawienie transzkredytu, albo
    gdzie i tak nie warto brać z innych względów, toteż będzie cenna wiadomość.
    THX

    > A to też nieprawda, bo znam przypadek gdzie wyglądało to tak:
    > I rata klient
    > II - bank
    > III - bank
    > IV - klient
    > V - bank
    > Przy czym klient musiał pokazać że środkami na IV ratę dysponuje, (czy
    raczej: będzie mógł dysponować)
    > A warunkiem nie do obejścia jest "bank musi wypłacić ostatnią ratę".
    > W większości banków, było to traktowane "nie jest to standardowa sytuacja,
    ale można to zrobić".
    > Jedyne wyjątki to Multibank, (w końcu niby się zgodzili, ale "eee, panie to
    jest bardzo wielkie ustępstwo") i PKOBP (nie ma takiej mozliwości)