    From: MrMrooz <m...@s...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wklad wlasny - czy zawsze trzeba go okazac bankowi
    Date: Tue, 11 Apr 2006 11:20:47 +0200

    Pawdziwa Blondynka wrote on 2006-04-10 23:12:
    > Pytalam sie o cos innego: jesli umawiasz sie z bankiem, ze pozyczysz od niego
    > wartosc 80% wartosci nieruchomosci, i zadeklarujesz pokrycie pozostalych 20%
    > wartosci tej nieruchomosci, to czy bank wymaga od ciebie udowodnienia, ze w
    > momancie ubiegania sie o kredyt posiadasz te 20%. Innymi slowy, czy mozna np.
    Bank raczej nie wymaga udowodnienia tego. Po prostu we wniosku piszesz
    za ile kupujesz nieruchomość i o jaki kredyt się starasz - różnica to
    wkład własny.

    > zadeklarowac, ze wklad wlasny bedzie wynosic 20%, miec 10% w momencie ubiegania
    > sie o kredyt, wziac 80% od banku, a pozostale 10% uzbierac juz w czasie
    > splacania tego kredytu?
    To będzie zależało od banku. Jak dobrze pamiętam, to kilka lat temu bank
    wymagał ode mnie potwierdzenie wpłaty - ale nie pamiętam, czy to musiał
    być cały mój wkład własny.

    > Przydatne to by bylo np. podczas zakupow na rynku pierwotnym, jesli developer
    > nie wymaga wplaty calosci w momencie zakupu mieszkania, ale zgadza sie, zeby np.
    > najpierw wplacic 90%, a pozostale 10% zalozmy w momencie odbioru mieszkania.
    > Wowczas te brakujace 10% moznaby sobie przez czas budowy nieruchomosci uzbierac,
    > a nie placic podwyzszonych odsetek zwiazanych z brakiem wklad uwlasnego
    > wynoszacego 20%.
    Pamiętaj, że zakup mieszkania od dewelopera to trochę więcej niż połowa
    sukcesu :-) . To mieszkanie trzeba jeszcze urządzić (nie twierdzę, że to
    połowa ceny zakupy) i to trochę kosztuje. Lepiej wziąć trochę większy
    kredyt, a za swoją kasę urządzić mieszkanie, przynajmniej w podstawowym
    zakresie. Jak coś zostanie, zawsze można dokonać wcześniejszej spłaty
    części kapitału.

    Swoją drogą, skoro niektóre banki dają kredyt na zakup mieszkania + na
    urządzenie go (chyba GE), to chyba nie powinno być problemów z tym o co
    pytasz.

    Pozdrawiam
    Michał M