  • 1. Data: 2006-04-10 21:38:19
    Temat: przewalutowanie na PLN
    Od: "mrmarcin" <m...@w...pl>

    Swego czasu zaciagnalem okolo 200 000 PLN kredytu w CHF, gdzie kurs wyplaty
    byl 3 PLN. Wiec calkiem niezle zarobilem.
    Teraz CHF jest dosc nisko (choc ostatnio troche skoczyl) i zastanawiam sie
    nad przewalutowaniem na PLN, a kiedy CHF dobije do jakiejs wyzszej ceny (np.
    2,8 wyplaty) z powrotem wskoczyc na CHF.

    Prowizja na PLN = 0%
    Prowizja na CHF = 1%

    Czy ktos prowadzil jakies symulacje, czy takie zagrywki sie placaja? Kredyt
    mam na 35 lat, wiec tak sobie pomyslalem, ze jezeli CHF wzrosnie o 10%, to
    ten 1% prowizji za przewalutowanie to chyba nie problem. Jedynie martwi
    troche wyzsze oprocentowanie w PLN - teraz mam 2.5, w PLN bedzie pewnie z
    5.5.

    pozdrawiam, Marcin

  • 2. Data: 2006-04-12 11:23:03
    Temat: Re: przewalutowanie na PLN
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2006-04-10 23:38 mrmarcin napisał(a):
> [...]
    > ten 1% prowizji za przewalutowanie to chyba nie problem. Jedynie martwi
    > troche wyzsze oprocentowanie w PLN - teraz mam 2.5, w PLN bedzie pewnie z

    Przelicz sobie jeszcze koszt przewalutowania - kiedy zamieniasz z CHF na
    PLN, odbywa się to po cenie sprzedaży (niższej), a w drugą stronę -
    kupna (wyższej). Możesz na tym stracić całkiem sporo.
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/