  • 71. Data: 2021-10-22 10:19:59
    Temat: Re: Wieczne polecenia zapłaty?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 22 Oct 2021 09:51:18 +0200, w <61726d76$0$526$65785112@news.neostrada.pl>,
    _Master_ <M...@...pl> napisał(-a):

    > Dla przypomnienia slogan banksterki:
    > Bank nie jest instytucją charytatywną i ZAWSZE koszty przerzuci na
    > klienta. A nawet więcej ;-)

    Dlatego ty płacisz te koszty w postaci braku odsetek. Ktoś musi, padło na
    ciebie.

  • 72. Data: 2021-10-22 10:41:48
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Skąd pomysł że Twój brak odsetek to Twój zysk?

    Twój brak odsetek to zachęta (jedna z wielu) do 15% więcej wydanych
    Twoich pieniędzy BEZ SENSU.

    Tak jesteś TWARDY a reklamy i manipulacje na Cibie nie działają ;-)

  • 73. Data: 2021-10-22 10:53:29
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 22 Oct 2021 10:41:48 +0200, w <6172794d$0$526$65785112@news.neostrada.pl>,
    _Master_ <M...@...pl> napisał(-a):

    > Skąd pomysł że Twój brak odsetek to Twój zysk?

    Z obliczeń.

    > Twój brak odsetek to zachęta (jedna z wielu) do 15% więcej wydanych
    > Twoich pieniędzy BEZ SENSU.

    Nie stwierdzam. Ale może w przypadku jakichś niekontrolujących się ułomów tak
    jest.

  • 74. Data: 2021-10-22 10:59:42
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    "r...@k...pl" <r...@k...pl> writes:

    > Z obliczeń.

    > Nie stwierdzam. Ale może w przypadku jakichś niekontrolujących się ułomów tak
    > jest.

    Jesteś bardzo pewny siebie. Tymczasem statystki potwierdzają, że płacąc
    kartą wydaje się jakieś 7-10% więcej. Może jesteś wyjątkiem (chodzisz na
    zakupy z karteczką?), ale osobiście wątpię.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 75. Data: 2021-10-22 11:00:34
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-22-października-2021 o 10:53, r...@k...pl pisze:
    > Nie stwierdzam. Ale może w przypadku jakichś niekontrolujących się ułomów tak
    > jest.

    Na potrzeby tej dyskusji uznajemy że reklama działa.
    Taka jest poprawność polityczna.

    A ten kto się upiera że na niego NIE DZIAŁA jest nieuświadomiony ;-)

  • 76. Data: 2021-10-22 11:25:40
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 22 Oct 2021 10:59:42 +0200, w <8...@a...kjonca>, Kamil Jońca
    <k...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Jesteś bardzo pewny siebie. Tymczasem statystki potwierdzają, że płacąc
    > kartą wydaje się jakieś 7-10% więcej.

    Sugerujesz, że płacąc gotówką w hipermarkecie zapłacę 7-10% więcej niż kartą
    przez neta, gdzie ta rzecz jest 10-30% tańsza?

    > Może jesteś wyjątkiem (chodzisz na
    > zakupy z karteczką?), ale osobiście wątpię.

    Oczywiście. Gdyby nie kartka, połowy rzeczy bym nie kupił :)

  • 77. Data: 2021-10-22 11:26:37
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 22 Oct 2021 11:00:34 +0200, w <61727db3$0$541$65785112@news.neostrada.pl>,
    _Master_ <M...@...pl> napisał(-a):

    > Na potrzeby tej dyskusji uznajemy że reklama działa.
    > Taka jest poprawność polityczna.
    >
    > A ten kto się upiera że na niego NIE DZIAŁA jest nieuświadomiony ;-)

    Na mnie działa. Oglądam TVPis, widzę reklamę i już wiem, że "tych rzeczy nie
    kupujemy" :P

  • 78. Data: 2021-10-22 11:33:47
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 22 października 2021 o 11:00:03 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):

    > Jesteś bardzo pewny siebie. Tymczasem statystki potwierdzają, że płacąc
    > kartą wydaje się jakieś 7-10% więcej. Może jesteś wyjątkiem (chodzisz na
    > zakupy z karteczką?), ale osobiście wątpię.

    Ale gdzie te statystyki?
    I kto jest w nich ujęty?

    Bo może to jest porównanie tych, co płacą gotówką wypłacaną z bankomatu, wchodząc w
    debet i płacąc od tego właśnie te 8% - przez co nie mogą tego wydać na zakupy - z
    tymi, co też nie mają kasy własnej, ale im się na koniec miesiąca pensją wyrównuje?
    Bo już w patologiczną spiralę długu nie ma co wchodzić. Pamiętam z metra takich
    dwóch, wyglądali jak Flip i Flap, jeździli do roboty do leclerca na Ursynowie, i
    prowadzili ciekawe rozmowy - jedna z nich brzmiała tak (był początek miesiąca):
    "Jak jesteś w banku?"
    "To znaczy co?"
    "No bo ja już jestem na minusie."

    Albo Ci, którzy płacą kartami, są mądrzejsi statystycznie od tych, co koniecznie
    gotówką, i przez to mają więcej na wydatki?

    No i jeszcze w dawnych, normalnych czasach, gdy dzięki GP można było sobie zarobić
    min. 5% trzymając własną kasę na KO, a wydając kasę banku - i można było to wydać
    sobie na zachcianki.
    Nie mówiąc o wisienkach - które można dawać na orkiestrę, wikipedię czy kto tam chce
    - albo też sobie za nie coś zbędnego kupić - a 1k rocznie można było z tego
    wyciągnąć. Trzeba było tylko płacić kartą...

  • 79. Data: 2021-10-22 11:34:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 22 października 2021 o 11:31:04 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):

    > Na mnie działa. Oglądam TVPis, widzę reklamę i już wiem, że "tych rzeczy nie
    > kupujemy" :P

    A ja nie kupuję tego, co mi cholerny youtube wyświetli.
    Tylko nie mam jak im tego przekazać :(

  • 80. Data: 2021-10-22 11:41:15
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    "r...@k...pl" <r...@k...pl> writes:

    > Sugerujesz, że płacąc gotówką w hipermarkecie zapłacę 7-10% więcej niż kartą
    > przez neta, gdzie ta rzecz jest 10-30% tańsza?
    Nie. Sugeruję, że kupujesz więcej rzeczy, których byś inaczej nie kupił. ALE,
    fakt, że te znane mi badania, dotyczyły zakupów stacjonarnych. Jaki jest
    wpływ przy zakupach zdalnych - nie wiem.

    KJ