  • 121. Data: 2008-12-25 22:56:39
    Temat: Re: WLAN i bezpieczeństwo
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości
    news:pan.2008.12.25.21.47.09@rudak.org...
    > Dnia Thu, 25 Dec 2008 22:32:57 +0100, Maciej Bojko napisał(a):
    >
    > Już studentów na 1 roku prawa uczą, że nawet jeśli się komuś wydaje, że
    > dwa pojęcia są synonimiczne, to trzeba się jednak trzy razy zastanowić,
    > czy to przypadek czy nie -- zwłaszcza jeśli występują obok siebie -- a
    > dojść do wniosku, iż użycie takich pojęć jest przypadkowe i nie ma
    > znaczenia można tylko w wyjątkowych przypadkach.

    Problemem jest to, że w Polsce prawa nie uchwalają prawnicy, tylko
    grupa mniej lub bardziej przypadkowych ludzi, którzy o wielu rzeczach
    pojęcia nie mają. Wypowiadasz się tak, jakby w Polsce nie było żadnego bubla
    prawnego, a jest ich bez liku. Począwszy od ustaw podatkowych, a chociażby
    na ostatnio zakwestionowanej ustawie o spółdzielniach mieszkaniowych
    kończąc. Gdyby ustawy były publikowane wraz z komentarzem to życie by było o
    wiele prostsze. A tak, to teraz autorytety prawnicze będą się spierać co
    ustawodawca miał na myśli, a prawda jest taka, że może nawet sami
    ustawodawcy tego nie wiedzą. Coś tam w projekcie ustawy było, ktoś
    wprowadził poprawkę, sejm przyklepał i wyszło co wyszło.

  • 122. Data: 2008-12-26 10:43:59
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    > Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

    Olgierd, ale Ty obiecałeś, że już nie dasz się sprowokować :-)) Kłamca! :-)

  • 123. Data: 2008-12-27 10:35:03
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 24 Dec 2008 03:23:40 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):
    > O czym tu dyskutowac, sprawa jest jasna i napisalem jak wyglada.
    > Ciesze sie ze nawet Wikipedia ma na ten temat podobne zdanie.
    > System i programy moga byc chwilowo "CZYSTE" a po podpieciu do sieci,
    > zwlaszcza do nie wiadomo jakiej sieci, moga juz byc bardzo brudne.

    Nie mogą być, chyba że użytkownik komputera jest głupi i udostępnia zasoby
    dyskowe RW a potem jeszcze losowo uruchamia nieznane programy w katalogu
    zapisywalnym dla świata ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 124. Data: 2008-12-27 16:58:47
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 27 Dec 2008 10:35:03 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):
    > Nie mogą być, chyba że użytkownik komputera jest głupi i udostępnia zasoby
    > dyskowe RW a potem jeszcze losowo uruchamia nieznane programy w katalogu
    > zapisywalnym dla świata ;)

    Znaczy, kazdy, kto uzywa MSIE i/lub MS Outlooka?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 125. Data: 2008-12-27 19:53:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jacek Osiecki <j...@c...pl> writes:

    > Nie mogą być, chyba że użytkownik komputera jest głupi i udostępnia zasoby
    > dyskowe RW a potem jeszcze losowo uruchamia nieznane programy w katalogu
    > zapisywalnym dla świata ;)

    Jesli sie nie znam na krawiectwie to staram sie o nim nie pisac.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 126. Data: 2008-12-29 13:04:08
    Od: Piotr Auksztulewicz <w...@h...net>

    Olgierd <n...@r...org> wrote:

    > LOL sprawdź najsamprzód przepis, o którym mowa, bo mam niejasne wrażenie,
    > że nie jesteś na czasie ;-)

    "Tej samej karze podlega, kto w celu uzyskania informacji, do której nie
    jest uprawniony, zakłada lub posługuje się urządzeniem podsłuchowym,
    wizualnym albo innym urządzeniem lub oprogramowaniem"

    --
    Piotr Auksztulewicz i...@n...net

  • 127. Data: 2008-12-29 16:03:40
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 29 Dec 2008 13:04:08 +0000, Piotr Auksztulewicz napisał(a):

    > "Tej samej karze podlega, kto w celu uzyskania informacji, do której nie
    > jest uprawniony, zakłada lub posługuje się urządzeniem podsłuchowym,
    > wizualnym albo innym urządzeniem lub oprogramowaniem"

    Aha. To teraz za karę sto razy napiszesz: "nie będę korzystał z
    nieświeżych aktów prawnych, a szczególnie wnioskował na podstawie takich".
    Hint: była nowelizacja, mówię o art. 267 par. 2 kk w brzmieniu od 18
    grudnia 2008 r.

  • 128. Data: 2008-12-29 20:19:04
    Od: Piotr Auksztulewicz <w...@h...net>

    Olgierd <n...@n...problem> wrote:

> [...]
    > nieświeżych aktów prawnych, a szczególnie wnioskował na podstawie takich".
    > Hint: była nowelizacja, mówię o art. 267 par. 2 kk w brzmieniu od 18

    To jest cytat z ustawy z dnia 24 października tego roku, zmieniającej kk,
    wchodzącej w życie w terminie, o jakim piszesz. (par. 3 nie 2.)

    W myśl tego posługiwanie się "innym urządzeniem" (czyli każdym
    urządzeniem) w paśmie, w którym nadawane jest cokolwiek otwartym
    tekstem i odebranie komunikatu skierowanego do innej osoby
    niż posługujący się, jest karane max. 2 latami paki.
    A przynajmniej tak może to zostać zinterpretowane.

    Posługiwanie się własnym uchem na szczęście nie jest jeszcze karane.

    --
    Piotr Auksztulewicz i...@n...net