  • 1. Data: 2008-12-21 22:49:30
    Temat: Re: Zapis na wypadek smierci ?
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    " 666" <u...@w...eu> wrote in message news:gimh03$qnv$1@news.wp.pl...
    > Czy mozna złozyc zapis na wypadek śmierci na rzecz dzieci rodzeństwa
    > (czyli na rzecz np. siostrzenicy lub bratanicy)?
    > Gdyby odpowiedź była NIE.
    > Czy ewentualne złożenie takiego zapisu (np. na skutek niewiedzy pracownika
    > banku) i przyjęcie przez bank bedzie w jakikolwiek sposób skuteczne?

    Mozna na rzecz dowolnej osoby.

    MK

  • 3. Data: 2008-12-21 23:02:45
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 21 Gru, 23:50, " 666" <u...@w...eu> wrote:
> [...]
    > Czy ewentualne złożenie takiego zapisu (np. na skutek niewiedzy pracownika banku) i
    przyjęcie przez bank bedzie w jakikolwiek sposób skuteczne?

    Tak. Jest to jeden ze sposobów na ustawowe ograniczenie swobody
    testowania.

  • 4. Data: 2008-12-22 06:13:38
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    > Mozna na rzecz dowolnej osoby.

    Prawo bankowe jest obecnie innego zdania. Niestety nie można , co drugiego
    pytania podejrzewam że nie będzie skuteczne prawnie.

    pozd
    as

  • 5. Data: 2008-12-22 07:40:31
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Własnie tak podejrzewałem.
    A co z mozliwością złożenia zapisu na wypadek śmierci na rzecz małoletniego dziecka
    (ewentualnie z podziałem do 12/od 13 lat)?
    THX

    -----

  • 6. Data: 2008-12-22 07:41:01
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Adam S." <d...@p...onet.pl> wrote in message

    > Prawo bankowe jest obecnie innego zdania. Niestety nie można , co drugiego
    > pytania podejrzewam że nie będzie skuteczne prawnie.

    No fakt, zapomnialem o tej bezsensownej zmianie... Hehe... teraz bedzieny
    wracac do rozszerzonej wersji i czym szybciej, tym lepiej :).
    Dla uporzadkowania. Posiadacz moze dokonac zapisu na rzecz dowolnej osoby
    sposrod: małżonek, wstępni, zstępni lub rodzeństwo.

    MK

  • 7. Data: 2008-12-22 07:44:35
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    " 666" <u...@w...eu> wrote in message news:ging0v$c6c$1@news.wp.pl...

    > A co z mozliwością złożenia zapisu na wypadek śmierci na rzecz
    > małoletniego dziecka (ewentualnie z podziałem do 12/od 13 lat)?

    Mozesz. Tu wiek nie ma znaczenia. Po prostu w praktyce bedzie dysponowal
    tymi srodkami opiekun prawny.

    MK

  • 8. Data: 2008-12-22 07:55:17
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Akurat jeden z banków odmawia przyjęcia takich zapisów na rzecz małoletnich dzieci.
    THX

    -----

  • 9. Data: 2008-12-22 17:38:35
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    666 wrote:
    > Akurat jeden z banków odmawia przyjęcia takich zapisów na rzecz
    > małoletnich dzieci. THX

    A jakoś to uzasadniają, czy po prostu: "a u nas nie można"?

  • 10. Data: 2008-12-22 19:01:24
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Nie po prostu, dodają jeszcze "i co nam Pan zrobisz".
    THX

    -----