  • 1. Data: 2008-12-23 08:16:12
    Temat: Kredyt Bank nie ma waluty
    Od: Paweł U. <p...@n...wysylaj.pl>

    Chcę opisać dziwną sytuację, która mnie spotkała. Moze kogoś zainteresuje,
    może ostrzeże.

    Końcem listopada przelałem trochę swoich oszczędności z Wielkiej Brytani na
    konto walutowe w Kredyt Banku. Nie chciałem wieźć ich w kieszeni. W efekcie
    początkiem stycznia likwiduję to konto walutowe.

    A co było pomiędzy opiszę niżej.

    W dzień przyjazdu do Polski 19 grudnia zaanonsowałem jak zwykle, że chcę
    część waluty wybrać z konta. Do załatwienia spraw urzędowych, notarialnych i
    na święta oceniłem potrzeby na tysiąc funtów. Jakże się zdziwiłem, gdy
    zaproponowano mi wypłatę tej kwoty najwcześniej 6 stycznia! Ponieważ
    znacznie wcześniej wracam na Wyspę postanowiłem zabrać z kasy banku wszystko
    co mieli /300 funtów/ i zlikwidować konto ze względu na katastrofalny poziom
    usługi. Resztę waluty odbierze małżonka, po 5 stycznia.

    Standardowo na wypłatę takiej kwoty czeka się maksymalnie 3 dni, wg
    regulaminu. nigdy nie czekałem dłużej niż do kolejnego dnia. W banku
    orzymałem do ręki ogłoszenie, że w okresie świątecznym od 22 grudnia będę
    zaawizowaną walutę wypłacać dopiero po 5 stycznia. Nie ma się co łudzić, że
    mnie to nie dotyczy. Kasjerka wyjaśniła, że pomimo kilku dni do tej daty, to
    JUŻ nie realizują wypłat. Rozwiązaniem byłoby czekanie aż ktoś wpłaci funty
    lub wybranie potrzebnej kwoty w złotówkach. Nie w tym celu jednak było
    zakładane konto walutowe - kurs wymiany waluty w banku jest kiepski.

    Nie sądziłem, ze w Polsce jest aż taki kryzys z walutami.

    Paweł

  • 2. Data: 2008-12-23 21:28:11
    Temat: Re: Kredyt Bank nie ma waluty
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Tue, 23 Dec 2008 08:16:12 -0000, Paweł U. napisał(a):

    > Nie sądziłem, ze w Polsce jest aż taki kryzys z walutami.

    Nie. To tylko przyczyny techniczne w banku.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://foto.3mam.net/11-11-2008/ind.php?pid=5&iid=37 Kebab Warszawa

  • 3. Data: 2008-12-23 23:53:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl> writes:

    > Nie. To tylko przyczyny techniczne w banku.

    Jesli to prawda, a chwilowo nie ma powodu sadzic ze tak nie jest, to
    jest to jakas totalna zdrada i sam bym natychmiast przestal byc
    klientem takiego "banku".

    ... swoja droga, oni tam wiedza co to odsetki ustawowe? Jesli
    regulamin mowi, ze waluta ma byc w ciagu X dni, to wlasnie tak ma byc,
    albo bank nie wywiazuje sie z podstawowych zobowiazan umownych
    wzgledem klienta i niech przynajmniej placi te odsetki. Tylko trzeba
    miec mozliwosc udowodnienia ze istotnie tak bylo.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 4. Data: 2008-12-26 08:26:25
    Temat: Re: Kredyt Bank nie ma waluty - już ma
    Od: Paweł U. <p...@n...wysylaj.pl>

    > Jesli to prawda, a chwilowo nie ma powodu sadzic ze tak nie jest, to
    > jest to jakas totalna zdrada i sam bym natychmiast przestal byc
    > klientem takiego "banku".

    [...]
    Sprawa rozwiązała się w miarę pozytywnie dla mnie. Na same święta dokonali
    nadludzkiego wysiłku i wysupłali całą walutę jaką miałem na koncie.
    Odetchnąłem co kosztowało mnie 10 zł przeliczone po zbójeckim kursie - za
    powtórną wypłatę w tym miesiącu.
    Więcej moich pieniędzy nie zobaczą. Następnym razem przywiozę je w kieszeni.

    Paweł