  • 11. Data: 2014-10-27 10:24:50
    Temat: Re: WLAMANIE DO MOJEGO KONTA - ZNANY WIELKI BANK !!! Co robic???
    Od: v...@g...com

    On Monday, October 27, 2014 9:46:13 AM UTC+1, Imka wrote:
    > Da się. Nie każdą, ale jak widać akurat Twoją się dało.

    Jak sprawdzic czy akurat z moja z mojego banku da sie lub nie?

    > Ponieważ do zakupów przez internet jest potrzebny (oprócz numeru karty i
    > daty jej ważności) również kod CVV (trzy cyfry nadrukowane z tyłu
    > karty)

    Jak to sie robi? Czy ja tez moge tak placic ale uczciwie SWOJA karta? (Poniewaz
    logowanie sie do konta internetowego banku, podawanie tych kodow TAN jest delikatnie
    mowiac... upierdliwe)

    > Albo ktoś w sklepie zapamiętał/sfotografował numery karty, albo
    > skorzystał ktoś, kto w domu ma swobodny dostęp do Twojej karty. Przykre,
    > ale się zdarza. Jeśli wykluczasz taką możliwość, to któryś sklep jest
    > trefny. Zakładam, że nigdy i niegdzie inie zostawiasz portfela z kartą
    > bez dozoru...

    BARDZO CI DZIEKUJE!!! Jak na razie Twoja odpowiedz najwiecej mi dala :)

    > Złóż reklamację (moim zdaniem odrzucą)

    A czy chociaz mozna ich jakos zmusic aby podali szczegoly operacji umozliwiajace
    zidentyfikowanie tego kto to zrobil?
    Jakies IP wraz z dokladnymi danymi technicznymi?
    Przyznam, ze owo dwiescie zlotych ma dla mnie dalece mniejsza wage niz to aby poznac
    komu moge ufac a komu nie... :(

  • 12. Data: 2014-10-27 11:14:40
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 27 Oct 2014 02:24:50 -0700 (PDT), v...@g...com napisał(a):

    > Jak to sie robi? Czy ja tez moge tak placic ale uczciwie SWOJA karta?
    > (Poniewaz logowanie sie do konta internetowego banku, podawanie tych
    > kodow TAN jest delikatnie mowiac... upierdliwe)

    To po co korzystasz z usług takiego banku? Są inne, z mniej upierdliwymi
    metodami logowania się.

    W niektórych też możesz włączyć 3D Secure dla kart, wtedy będziesz
    dodatkowo potwierdzać operacje internetowe. To też jest męczące, choć na
    własne życzenie.

    > A czy chociaz mozna ich jakos zmusic aby podali szczegoly operacji umozliwiajace
    zidentyfikowanie tego kto to zrobil?
    > Jakies IP wraz z dokladnymi danymi technicznymi?

    Bank nie ma tych danych, on dostał tylko zlecenie obciążenia karty z
    portalu randkowego. To tam musisz uderzać po szczegóły.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 13. Data: 2014-10-27 12:16:57
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl>

    W dniu 2014-10-27 09:46, Imka pisze:

    > Ponieważ do zakupów przez internet jest potrzebny (oprócz numeru karty i
    > daty jej ważności) również kod CVV (trzy cyfry nadrukowane z tyłu
    > karty), to odpada skimming w bankomacie.

    Nie zawsze. Robiłem przez internet rezerwację w hotelu w Kownie.
    Musiałem podać tylko podstawowe dane karty bez kodu CVV. Wyjazd nie
    doszedł do skutku, rezerwację anulowałem ale hotel i tak pobrał z karty
    opłatę manipulacyjną.

  • 14. Data: 2014-10-27 15:00:48
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Mon, 27 Oct 2014 12:16:57 +0100, Dąbrowski napisał(a):

> [...]
    > Musiałem podać tylko podstawowe dane karty bez kodu CVV. Wyjazd nie
    > doszedł do skutku, rezerwację anulowałem ale hotel i tak pobrał z karty

    Zabrakło tam słówka 'przeważnie' ;)

    Nieno, wiem że wyjątki istnieją (w sumie chyba wcale nie w ilości
    marginalnej). Wątkotwórczyni powinna się cieszyć, że ktoś nie kupił
    dziesięciu Kindli na Amazonie - też nie wymagają CVV... ;->

    --
    Imka

  • 15. Data: 2014-10-27 15:17:38
    Od: Imka <s...@g...pl>

    napisał(a):

    > Jak sprawdzic czy akurat z moja z mojego banku da sie lub nie?

    Zeznać na grupie jaki to bank, może ktoś się odezwie i powie.
    Albo zadzwonić na infolinię banku.

    > Jak to sie robi? Czy ja tez moge tak placic ale uczciwie SWOJA karta?

    Oczywiście (cały czas przy założeniu że kwestionowana operacja na koncie
    jest operacją pochodzącą z karty).
    Jeśli - excusez le mot - złodziejowi się udało, to dlaczego Tobie
    miałoby się nie udać?
    Ale tak na marginesie - mam nadzieję, że w TEJ chwili TA karta już jest
    zastrzezona?

    > (Poniewaz logowanie sie do konta internetowego banku, podawanie tych kodow TAN jest
    delikatnie mowiac... upierdliwe)

    Płatność kartą to podanie imienia, nazwiska, 16 cyfr numeru karty, daty
    ważności i (przeważnie) trzycyfrowego kodu CVV.
    Jeśli do karty włączony jest 3D Secure, to dodatkowo przyjdzie SMS i
    trzeba będzie wklepać kod z SMS-a. Więc nie wiem co jest bardziej
    upierdliwe :)

    (BTW - nie wiem czy do debetówek też jest 3D Secure.)

    > A czy chociaz mozna ich jakos zmusic aby podali szczegoly operacji umozliwiajace
    zidentyfikowanie tego kto to zrobil?
    > Jakies IP wraz z dokladnymi danymi technicznymi?

    Bank nie ma takich wiadomości. To lezy w gestii kontrahenta który
    wystawił takie obciążenie - w tym przypadku portalu randkowego. To z
    nimi trzeba by się kontaktowac.

    > Przyznam, ze owo dwiescie zlotych ma dla mnie dalece mniejsza wage niz to aby
    poznac komu moge ufac a komu nie... :(

    O?
    Jesli masz więcej niż jednego kandydata do tego fraudu, to szczerze
    współczuję...

    --
    Imka

  • 16. Data: 2014-10-27 15:35:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RobertS" napisał w wiadomości
    >DB?
    >napisz reklamację, nie ma co panikować, takie sytuacje się zdarzają

    Tak jest.

    >+ zastrzeż kartę z kodami!

    Jest sens ?
    Platnosc prawdopodobnie byla bez tego kodu, co powinno wystarczyc do
    reklamacji.

    Dobre jest tu PKO BP/inteligo - karty sa zdrapkami, bank mowi za kod
    podano ... ale ktory, bo widac ktore jeszcze nie zdrapane i nie
    widoczne.
    I juz klient ma lepsza pozycje.

    J.

  • 17. Data: 2014-10-27 17:14:08
    Od: "Zenek" <z...@w...pl>

> [...]
    >
    > Dobre jest tu PKO BP/inteligo - karty sa zdrapkami, bank mowi za kod
    > podano ... ale ktory, bo widac ktore jeszcze nie zdrapane i nie widoczne.

    Moje wrażenie jest takie, że pytający chce uzyskać jak najwięcej informacji
    jak przekręcić innych na taki numer a nie co zrobić w takim przypadku.
    Gdyby coś takiego zaistniało, to pierwsze kroki zawsze do banku, a nie na
    grupy dyskusyjne.

    Zenek

    ---
    Ta wiadomosc e-mail jest wolna od wirusow i zlosliwego oprogramowania, poniewaz
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 18. Data: 2014-10-27 19:39:53
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 27.10.2014 Imka <s...@g...pl> napisał/a:

> [...]
    > upierdliwe :)
    >
    > (BTW - nie wiem czy do debetówek też jest 3D Secure.)

    Jest. Choćby BNP Paribas (ten od niesławnej pamięci promocji tabletowej) ma.

    A np. 3D Secure w wykonaniu PKO BP polega na tym, że aby potwierdzić transakcję
    kartą via net musisz się _zalogować_ do ichniejszego serwisu transakcyjnego
    (iPKO czy jak mu tam) :-P

    Dlatego też odpuściłem sobie zakupy przez net kartą służbową, choć często
    byłoby wygodniej.

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 19. Data: 2014-10-28 09:44:35
    Od: v...@g...com

    On Monday, October 27, 2014 5:13:33 PM UTC+1, Zenek wrote:
> [...]
    > jak przekręcić innych na taki numer a nie co zrobić w takim przypadku.
    > Gdyby coś takiego zaistniało, to pierwsze kroki zawsze do banku, a nie na

    Twoj sceptycyzm jest porazajacy! ;)

    Wczoraj odwiedzilam miejscowy oddzial tegoz banku.
    Wypelnilam formularz do reklamacji i zastrzeglam karte.
    Odpowiedz na reklamacje ma zajac dwa tygodnie, na nowa karte tez tylez trzeba
    poczekac.

    Oto cel mojego pisania na tych grupach to dowiedziec sie jak:

    - przede wszystkim, poznac kto mi to zrobil (i dlaczego)?
    - zabezpieczyc sie na przyszlosc przed takimi naduzyciami
    - ewentualnie, sprawniej i szybciej przeprowadzac transakcje przez Internet,
    szczegolnie z serwisow zagranicznych (przypuszczam, ze zwykly przelew z portalu
    transakcyjnego swojego banku chyba nie daje mozliwosci azeby np. rezewrowac hotel
    w Niemczech czy chocby zaplacic za serwis randkowy zagraniczny - czemu by nie? :))

    Moja wizyta w oddziale banku niewiele mi mogla pomoc z zakresu powyzszych punktow.
    Nawet nie powiedziano mi na CZYJE konto powedrowaly pieniadze!
    Ewentualnie, po otrzymaniu odpowiedzi na reklamacje moge pisac podanie z prosba o
    wyjawienie szczegolow technicznych kwestionowanych operacji, a wiec droga dluga i
    kreta...

  • 20. Data: 2014-10-28 10:03:53
    Od: v...@g...com

    On Monday, October 27, 2014 3:17:43 PM UTC+1, Imka wrote:
    > Zeznać na grupie jaki to bank, może ktoś się odezwie i powie.

    Ale to chyba podpada pod paragraf o tzw. "pomowienie"?

    > Ale tak na marginesie - mam nadzieję, że w TEJ chwili TA karta już jest
    > zastrzezona?

    Owszem, czeka mnie dwa tygodnie oczekiwania na nowa...

> [...]
    > Jeśli do karty włączony jest 3D Secure, to dodatkowo przyjdzie SMS i
    > trzeba będzie wklepać kod z SMS-a. Więc nie wiem co jest bardziej

    Wiesz, ale w przypadku serwisow zagranicznych (np. rezerwacja hotelu) to tradycyjnym
    przelewem z Internetowego konta w banku chyba nawet nie da sie?
    Prawda? Albo bank pobiera dodatkowe oplaty za przelew tzw. "miedzynarodowy"
    albo po prostu hotel itp. nie daje takiej opcji zeby rezerwowac przy pomocy
    przelewu (z serwisu transakcyjnego banku klienta) lecz zada podania wlasnie
    numeru karty kredytowej etc. Intersuje mnie to bo karty kredytowej z zasady
    nie chce a przy takich opcjach np. hoteli czulam sie dotad dyskryminowana.
    Obecnie tymczasem dowiaduje sie, ze chyba to co dotyczy kart kredytowych -
    ROZWNIEZ dotyczy kart debetowych?

    > Bank nie ma takich wiadomości. To lezy w gestii kontrahenta który
    > wystawił takie obciążenie - w tym przypadku portalu randkowego. To z
    > nimi trzeba by się kontaktowac.

    Lecz na razie przy wczorajszej mojej wizycie w lokalnym oddziale banku nie
    moglam nawet otrzymac informacji na czyje konto wedrowaly pieniadze - to chyba
    bank moze! Czyz nie?
    (Nazwa wspomnianego portalu randkowego widniala w opisie operacji, ale to zbyt
    ogolna informacja i nie wiadomo czy prawdziwa - przeciez mozemy w opisach
    transakcji wpisywac w zasadzie co nam sie tylko podoba, czyz nie?)

    > Jesli masz więcej niż jednego kandydata do tego fraudu, to szczerze
    > współczuję...

    Przyznam szczerze, ze pojecia nie mam kto mogl to zrobic! Wiec tym bardziej
    spodziewam sie malego SZOKU po tym jak sie o tym dowiem.