  • 21. Data: 2014-10-28 10:13:53
    Temat: Re: WLAMANIE DO MOJEGO KONTA - ZNANY WIELKI BANK !!! Co robic???
    Od: v...@g...com

    On Monday, October 27, 2014 3:00:53 PM UTC+1, Imka wrote:
    > Nieno, wiem że wyjątki istnieją (w sumie chyba wcale nie w ilości
    > marginalnej). Wątkotwórczyni powinna się cieszyć, że ktoś nie kupił
    > dziesięciu Kindli na Amazonie - też nie wymagają CVV... ;->

    A wiec JAK zabezpieczac sie przed tym? Widac, ze zamazanie kodu CVV na odwrocie
    karty to za malo?
    Ktos tak tutaj zasugerowal: czemu by nie zapisac sobie gdzies tego kodu a potem
    go zamazac? Jak sie kiedys okaze potrzebny to siegnac do notatek...

    A moze by tak samo zamazac jakos i numer karty na niej, albo date waznosci
    (np. zamalowac lakierem do paznokci) i tez w razie potrzeby siegac do notatek?

    Wlasciwie nie rozumiem po co tak niebezpieczne informacje widnieja wielkimi
    literami wytloczone na karcie? Powinny banki podawac je osobno w sekretnej
    kopercie, np. razem z PINem.
    (Powinno sie jakos oddzielic sama karte jako FIZYCZNE medium do wkladania do
    bankomatow tudziez terminali platniczych - od INFORMACJI o sporej wadze jak sie
    okazuje...)

  • 22. Data: 2014-10-28 12:56:24
    Od: Nika <w...@m...com>

    W dniu 2014-10-28 o 09:44, v...@g...com pisze:

    > - przede wszystkim, poznac kto mi to zrobil (i dlaczego)?

    Międzynarodowy gang z chęci niskiego zysku. Co do ustalenia tożsamości
    przestępcy, zapomnij (i zresztą co Ci z tej wiedzy, pojedziesz do
    Berlina dać złodziejowi w zęby?) Kiedyś musiałam złożyć doniesienie na
    policji, bo Inteligo nie przyjmowało bez tego zgłoszenia reklamacyjnego,
    po paru miesiącach przyszło zawiadomienie o umorzeniu, bo przestępstwo
    miało miejsce poza granicami kraju, a kwota niska. Ja zresztą nie
    spodziewałam się, że dla 200 zł będą uruchamiać Interpol, tylko szkoda
    mojego czasu, czasu miłego pana policjanta, który chyba godzinę pisał
    protokół i kosztu znaczków na listy polecone z komendy i prokuratory.

    > - zabezpieczyc sie na przyszlosc przed takimi naduzyciami
    http://www.totalmoney.pl/artykuly/78186,karty-kredyt
    owe,skimming--czym-jest-i-jak-sie-przed-nim-chronic,
    1,1
    Dla pewności wyjaśniam, że chociaż w adresie pada słowo "kredytowe", to
    rady w artykule odnoszą się również do kart debetowych.

    > - ewentualnie, sprawniej i szybciej przeprowadzac transakcje przez Internet,
    > szczegolnie z serwisow zagranicznych (przypuszczam, ze zwykly przelew z portalu
    > transakcyjnego swojego banku chyba nie daje mozliwosci azeby np. rezewrowac hotel
    > w Niemczech czy chocby zaplacic za serwis randkowy zagraniczny - czemu by nie? :))

    Założyć kartę debetową tylko do celów płatności przez Internet, zasilać
    ją tylko przed planowaną transakcją - w ten sposób nawet jeżeli jej
    numer wpadnie w niepowołane ręce, nie narobią szkód. Można też ustawić
    niskie albo zerowe limity na transakcje internetowe, pod warunkiem, że
    nie masz sklerozy, jak ja - kiedyś nie chciała mi przejść transakcja
    zapłaty za bilet lotniczy i dzwoniłam z pretensjami na infolinię, bo
    zapomniałam, że mam ustawiony za niski limit.

    Ochłoń. Ja też, jak pierwszy raz padłam ofiarą fraudu myślałam, że to
    katastrofa kosmiczna i tylko mi jednej przydarzyło się takie
    nieszczęście. Złożyłaś reklamację, oddadzą Ci kasę i po problemie.

    - -
    Nika

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 23. Data: 2014-10-28 13:24:01
    Od: jj <p...@w...pl>

    > A wiec JAK zabezpieczac sie przed tym?

    Ja ustawiam na 0zł limit transakcji internetowych i telefonicznych. Jak mam coś do
    zapłacenia/kupienia to zmieniam limit, płacę i wracam na 0zł. Tępe i niewygodne, ale
    skuteczne.

  • 24. Data: 2014-10-28 18:18:25
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2014-10-28 13:24, jj pisze:

    > Ja ustawiam na 0zł limit transakcji internetowych i telefonicznych
    To jest limit autoryzacyjny, a może przyjść od razu obciążenie rachunku
    - bez wcześniejszej autoryzacji (blokady na rachunku).

  • 25. Data: 2014-10-29 09:09:23
    Od: jj <p...@w...pl>

    > To jest limit autoryzacyjny, a może przyjść od razu obciążenie rachunku
    > - bez wcześniejszej autoryzacji (blokady na rachunku).

    Chyba nie rozumiem. Jak może przyjść obciążenie rachunku bez autoryzacji? Czy
    ustawienie limitów kwotowych i ilościowych na zero nie zablokuje całkowicie
    możliwości obciążenia rachunku i użycia karty?

  • 26. Data: 2014-10-29 17:31:07
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2014-10-29 09:09, jj pisze:

    > Chyba nie rozumiem. Jak może przyjść obciążenie rachunku bez autoryzacji? Czy
    ustawienie limitów kwotowych i ilościowych na zero nie zablokuje całkowicie
    możliwości obciążenia rachunku i użycia karty?

    Rozumiesz... tak właśnie jest. Limity autoryzacyjne mają chronić
    sprzedawców, dając im możliwość (a nie obowiązek) sprawdzenia czy
    użytkownik karty jest wypłacalny. Sprzedawca może przyjąć na wiarę, że
    środki na karcie o numerze X są i bez robienia autoryzacji (blokady)
    bezpośrednio wysłać do banku obciążenie takiej karty. Zgodnie z
    regulaminem bank obciąża rachunek karty. Tyle.

  • 27. Data: 2014-10-31 14:51:03
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    osa <w...@p...fm> writes:

> [...]
    > bezpośrednio wysłać do banku obciążenie takiej karty. Zgodnie z
    > regulaminem bank obciąża rachunek karty. Tyle.

    To jest prawda, ale bardzo teoretyczna. W praktyce sprzedawcy
    internetowi (i inni, którzy nie widzą karty na oczy) zawsze dokonują
    autoryzacji.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 28. Data: 2014-10-31 17:15:52
    Od: osa <w...@p...fm>

    > To jest prawda, ale bardzo teoretyczna. W praktyce sprzedawcy
    > internetowi (i inni, którzy nie widzą karty na oczy) zawsze dokonują
    > autoryzacji.

    Racja, ale taki złodziej jak będzie chciał ukraść środki to przecież
    autoryzacji nie zrobi tylko od razu obciążenie. A ludziom (spoza p.b.b.
    ;) ) to się wydaje ze jak mają limity na 0 to nic im nie grozi.

  • 29. Data: 2014-10-31 19:01:59
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    osa <w...@p...fm> writes:

    > Racja, ale taki złodziej jak będzie chciał ukraść środki to przecież
    > autoryzacji nie zrobi tylko od razu obciążenie. A ludziom (spoza
    > p.b.b. ;) ) to się wydaje ze jak mają limity na 0 to nic im nie grozi.

    Złodziej nie ma wielkich możliwości dokonania obciążenia bez
    autoryzacji. Takie możliwości ma (w części przypadków) sprzedawca, ale
    to jest wtedy całkowicie jego ryzyko. Natomiast złodziejowi nikt
    pieniędzy "na piękne oczy" nie wypłaci, ani żadnego towaru też tak nie
    wyda. A jak terminal dojdzie jeszcze, że ta seria kart jest zaznaczona
    w bazie jako chipowa, a ktoś będzie chciał zeskimowaną kartą (tylko
    magnetyczną z odpowiednim "kodem obsługi") coś kombinować, to może nawet
    wyświetli informację o próbie fraudu.

    Oczywiście postępowanie banku po reklamacji ewidentnego fraudu
    obciążającego sprzedawcę to jest niekoniecznie pewna sprawa, ale
    podobnie niepewne mogą być działania banku nawet bez żadnych fraudów.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 30. Data: 2014-10-31 22:31:56
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 28.10.2014 o 09:44, v...@g...com pisze:

    > Moja wizyta w oddziale banku niewiele mi mogla pomoc z zakresu powyzszych punktow.
    > Nawet nie powiedziano mi na CZYJE konto powedrowaly pieniadze!
    > Ewentualnie, po otrzymaniu odpowiedzi na reklamacje moge pisac podanie z prosba o
    wyjawienie szczegolow technicznych kwestionowanych operacji, a wiec droga dluga i
    kreta...

    Tutaj raczej bank nic nie pomoże i musiałabyś normalnie zgłosić sprawę
    na policję, że Ciebie okradli i wtedy powinno być trochę więcej
    szczegółów. Aczkolwiek wydaje mi się że bank powinien uznać reklamację i
    zrobić chargeback i wtedy niech się sklep/portal randkowy martwi i
    dochodzi swojego.

    Xenocide