  • 1. Data: 2014-10-26 16:55:16
    Temat: WLAMANIE DO MOJEGO KONTA - ZNANY WIELKI BANK !!! Co robic???
    Od: v...@g...com

    Wlasnie przegladam operacje na moim internetowym koncie mojego banku i odkrywam, ze
    "KTOS" dokonal operacji przelewu zaplaty (do Berlina za uslugi miedzynarodowego
    serwisu randkowego okolo 200zl) BEZ MOJEGO UDZIALU!
    W szczegolach operacji widnieje opis: "Obciazenie karta na konto wlasne".

    Wielki bank miedzynarodowy, oddzial polski (nie chce zdradzac nazwy - na razie).

    Posiadam wlaczona JEDYNIE opcje potwierdzania karta kodow jednorazowych "TAN" (nie
    mam wlaczonej opcji potwierdzenia SMSem). Mam absolutna pewnosc iz NIKT nie mial
    dostepu do mojej karty TAN.

    NIGDY nie przegladalam portalu owego serwisu randkowego - po raz pierwszy
    dowiedzialam sie o jego istnieniu TERAZ!

    Wiec co? SERWERY BARDZO ZNANEGO WIELKIEGO BANKU o DUZEJ REPUTACJI - zostaly
    ZHACKOWANE?

    CO MAM ROBIC?

    Po pierwsze - chce odzyskac moje pieniadze ktore mi zwyczajnie skradziono.

    Po drugie - ow wielki bank prawdopodobnie chcialby cos zrobic z tym BAJZLEM u siebie?

  • 2. Data: 2014-10-26 18:16:10
    Od: "Henryk \"Plumski\" Plumowski" <p...@o...com>

    W dniu 26.10.2014 o 16:55, v...@g...com pisze:

    > CO MAM ROBIC?

    Zgłosić fakt do WIELKIEGO BANKU?

    --
    Pozdrawiam,
    Heniek

  • 3. Data: 2014-10-26 20:12:06
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > CO MAM ROBIC?

    DB?
    napisz reklamację, nie ma co panikować, takie sytuacje się zdarzają
    + zastrzeż kartę z kodami!

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2014-10-26 21:26:37
    Od: xbartx <b...@h...net>

    A to czasem nie jest z karty debetowej obciążenie? Auto przecież napisał:

    W szczegolach operacji widnieje opis: "Obciazenie karta na konto wlasne"

    Także chyba mu gdzieś kartę zeskanowali tudzież wyciekłe jej dane z
    jakiejś bazy.

    Xenocide

  • 5. Data: 2014-10-26 21:43:51
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Posiadam wlaczona JEDYNIE opcje potwierdzania karta kodow jednorazowych
    > "TAN"

    A jaki to ma zwiazek z karta platnicza?

    > NIGDY nie przegladalam portalu owego serwisu randkowego - po raz pierwszy
    > dowiedzialam sie o jego istnieniu TERAZ!

    Akurat...

    > CO MAM ROBIC?

    Wylacz Caps Locka.

    PS
    Kompletnie nie ogarniasz tematu, wszystko Ci sie miesza, itd.
    Ciesz sie, ze zyjesz i jestes zdrowa.

  • 6. Data: 2014-10-26 23:39:54
    Od: a...@w...pl

    26 października 2014 21:26:38 xbartx napisał:
    > Także chyba mu gdzieś kartę zeskanowali tudzież wyciekłe jej dane z
    > jakiejś bazy.

    Piszesz, że również zeskanowali kartę. A co jeszcze zeskanowali? Nic o tym nie ma.
    --
    Akarm

  • 7. Data: 2014-10-26 23:43:02
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Sun, 26 Oct 2014 15:39:54 -0700 (PDT), a...@w...pl napisał(a):

    > Piszesz, że również zeskanowali kartę. A co jeszcze zeskanowali? Nic o tym nie ma.

    Masz Ty cierpliwość, oj masz... :)

    --
    Imka

  • 8. Data: 2014-10-27 09:07:03
    Od: v...@g...com

    On Sunday, October 26, 2014 9:26:38 PM UTC+1, xbartx wrote:
    > A to czasem nie jest z karty debetowej obciążenie? Auto przecież napisał:
    >
    > W szczegolach operacji widnieje opis: "Obciazenie karta na konto wlasne"

    Owszem, dokladnie taki opis. Czy mozecie mi uprzejmie wyjasnic co dokladnie on
    znaczy?

    > Także chyba mu gdzieś kartę zeskanowali tudzież wyciekłe jej dane z
    > jakiejś bazy.

    Ale ktora karte? Kodow jednorazowych "TAN" czy karte debetowa?
    Od razu zaznaczam, ze NIE MAM KARTY KREDYTOWEJ!

    Co do karty DEBETOWEJ, to zwykla karta bankomatowa, bez funkcji platnosci
    "zblizeniowej". Wylacznie wykorzystywalam ja do wyplat z bankomatow oraz placenia w
    sklepach.
    Czy karte debetowa w ogole da sie wykorzystac do placenia przez Internet?

    Co do karty TAN to w omawianym przypadku ona ma postac takiej tablicy dwuwymiarowej
    gdzie kolumny sa oznaczone cyframi 1-10, a wiersze literami A-J.
    Przy kazdej operacji bank zada aby podac zawarosc DWU pol - okreslonych koordynatami
    <cyferka-kolumna><literka-wiersz>.

    Poczatkowo pola byly zaklejone, stopniowo poszczegolne pola zdrapywalam, obecnie
    wlasciwie tylko chyba jedno jeszcze pozostaje zaklejone... Wyobrazam sobie ze jezeli
    ktos zrobil np. fotke (telefonem w zblizeniu) mojej karty TAN, oraz skads zna moje
    haslo do konta internetowego w banku, wowczas moglby wykonac taki przelew?

    (Inna sprawa, ze nie przypominam sobie takiej sytuacji aby ktokolwiek kiedykolwiek
    mial szanse zrobic zdjecie mojej karcie TAN... mimo wszystko takie wytlumaczenie
    wydaje mi sie najbardziej prawdopodobne przy obecnej mojej wiedzy ogolnej,
    ewentualnie prosze Szanownych Panstwa o podsuniecie mi innego mozliwego scenariusza,
    z gory dziekuje!)

  • 9. Data: 2014-10-27 09:23:55
    Od: wiatrak <w...@y...pl>

    > Ale ktora karte? Kodow jednorazowych "TAN" czy karte debetowa?
    > Od razu zaznaczam, ze NIE MAM KARTY KREDYTOWEJ!

    DEBETOWĄ!!!

    > Czy karte debetowa w ogole da sie wykorzystac do placenia przez Internet?

    Większość się da. Nie mam karty DB, ale pewnie też można.

> [...]
    ewentualnie prosze Szanownych Panstwa o podsuniecie mi innego mozliwego scenariusza,

    Karta TAN nie ma z tym nic wspólnego. Musisz zastrzec kartę debetową.
    Ktoś poznał dane z twojej karty.
    Na przyszłość radzę chociaż zdrapać z karty CVV

  • 10. Data: 2014-10-27 09:46:07
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Mon, 27 Oct 2014 01:07:03 -0700 (PDT), v...@g...com
    napisał(a):

> [...]
    sklepach.
    > Czy karte debetowa w ogole da sie wykorzystac do placenia przez Internet?

    Da się. Nie każdą, ale jak widać akurat Twoją się dało.

    Ponieważ do zakupów przez internet jest potrzebny (oprócz numeru karty i
    daty jej ważności) również kod CVV (trzy cyfry nadrukowane z tyłu
    karty), to odpada skimming w bankomacie.

    Albo ktoś w sklepie zapamiętał/sfotografował numery karty, albo
    skorzystał ktoś, kto w domu ma swobodny dostęp do Twojej karty. Przykre,
    ale się zdarza. Jeśli wykluczasz taką możliwość, to któryś sklep jest
    trefny. Zakładam, że nigdy i niegdzie inie zostawiasz portfela z kartą
    bez dozoru...

    Złóż reklamację (moim zdaniem odrzucą), zastrzeż kartę, poproś o nową,
    jeśli nie używasz karty do płatności w internecie, to na nowej
    zamaż/zdrap trzycyfrowy kod CVV na odwrocie karty.

    --
    Imka