  • 411. Data: 2019-08-01 17:26:03
    Temat: Re: Takie bogacze, a kredyty frankowe biorą.
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Problematyczne akurat w mBąku ;P Inni (poza ideą, czy może pocztowym) takich bzdur
    nie wymyślają z logowaniem.
    > Więc póki co chwalisz plaster na syfa ;P
    > A pełnomocnictwo można zrobić wszędzie.
    > W niektórych nawet wyklikasz.
    > Jedyny "bank", w którym nie można było, to oranżada - czyli mBąk ;P

    Ale napiszesz coś merytorycznie czy tak sobie pi...szesz bez sensu?
    Prosta sprawa: chcę mieć dostęp przez Internet jako pełnomocnik do konta brata.
    Jak to jest rozwiązane w:
    - CA
    - mille
    - citi
    - santander
    - inteligo

    bo jak jes w mBanku to wiem.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Old age is the harbor of all ills.

  • 412. Data: 2019-08-01 19:45:55
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    A nie napisałem?
    W najgorszym wypadku w każdym z tych banków mocodawca i pełnomocnik idą do oddziału i
    podpisują papier.
    Bo z pełnomocnika trzeba zrobić klienta, dostaje login i hasło i tak samo uzywa kont
    jak mocodawca.
    W mBąku również tak to można załatwić.
    Są banki (być może mBąk też), które to ułatwiają, dając metody "zdalne", analogiczne
    do "zdalnego" zakładania konta: kurier, może nawet przelew.
    Najłatwiej oczywiście, gdy pełnomocnik jest już klientem danego banku, wtedy MOŻE
    udać się przez wyłącznie net.

    I są/były banki (oranżada) gdzie pełnomocnika nie ustanowisz.

    Więc czego potrzebujesz, zrobić ranking?
    Chcesz wiedzieć, czy da się, czy oceniać łatwość wg swoich kryteriów?
    Jak to drugie to je podaj, będzie łatwiej o czymś nie zapomnieć.

    Oczywiście jest jeszcze różnica między pełnomocnictwem "ogólnym" (rodzajowym?) a
    szczególnym, czyli tylko do debetówki (jego odmianą jest KK dodatkowa).

    Przerabiałem w śp. VW, z drugiej ręki w mBąku, w oranżadzie chciałem i nie można
    było.
    KK dodatkowe zaś citek, santander, ing - oraz teoretycznie milek i bnp.

  • 413. Data: 2019-08-01 20:17:14
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    (Dlaczego wszsytko wycinasz? Coraz mniej przez to mi się chce
    odpowiadać.)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > A nie napisałem?
    > W najgorszym wypadku w każdym z tych banków mocodawca i pełnomocnik
    > idą do oddziału i podpisują papier.

    W którym? W citi mi się nie udało. W mille też nie. W inteligo
    również. Ale może się zmieniło.

    > Więc czego potrzebujesz, zrobić ranking?
    Nie chcę robić rankingu. Było pytanie "dlaczego można chcieć używać
    mBanku?" To podaję.

> [...]

    szczególnym, czyli tylko do debetówki (jego odmianą jest KK dodatkowa).

    Ekhem. Gdzie ja pisałem o debetówkach? Nie polemizuj z tezami których
    nie głosiłem.

    [...]

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    EMACS = Even a Master of Arts Comes Simpler

  • 414. Data: 2019-08-02 10:53:09
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    PKO BP praktycznie jak posiadacz.

    -----

  • 415. Data: 2019-08-02 11:21:42
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-07-31 o 22:23, J.F. pisze:

    > skarbiec w banku coraz mniej potrzebny :-)

    Przeciwnie. Im bliżej do zera w oprocentowaniu tym większe
    zapotrzebowanie na skrytki bankowe.

  • 416. Data: 2019-08-02 11:24:40
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-07-31 o 22:48, J.F. pisze:

    > A to chyba w czwartek.
    >
    > A paczki ... no coz, smaczne sa, chyba, ze z supermarketu :-)

    W innym poście wspominasz Wrocław. Miałem parę razy okazję bywać.
    Niedaleko Opery jest pączkarnia. Jeśli mieszkasz we Wrocławiu lub często
    bywasz to pewnie wiesz gdzie... Łatwo poznać, bo tam zawsze kolejki ;-)

  • 417. Data: 2019-08-02 11:38:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 2 Aug 2019 11:24:40 +0200, Szymon napisał(a):

    > W innym poście wspominasz Wrocław. Miałem parę razy okazję bywać.
    > Niedaleko Opery jest pączkarnia. Jeśli mieszkasz we Wrocławiu lub często
    > bywasz to pewnie wiesz gdzie... Łatwo poznać, bo tam zawsze kolejki ;-)

    Znam.
    Ale paczkarni sie namnozylo i kolejki spadly :-)

    J.

  • 418. Data: 2019-08-02 11:41:04
    Od: Szymon <...@w...pl>

    > Czy ja wiem? Ale obawiam się, że w okolicach roku 1980 mogło być gorzej.
    > Nie we wszystkich aspektach życia, oczywiście.

    Powoływałeś się na nich, zatem przypuszczałem, że masz jakąś wiedzę na
    ten temat.

    > Weź pod uwagę, że ja chciałbym pojechać (za TLK jednak dziękuję) w jeden
    > weekend, a w drugi wrócić. No i 4 osoby. Wciąż taniej?

    Nie. Wtedy taniej będzie - być może - autobusem. Przyznaję, że jechałem
    rok czy dwa lata tematu często - Polskimbusem. Do Łodzi i z powrotem za
    4 zł się zdarzyło. ;-)

    > Aczkolwiek, tak jak napisałem, cena jest akceptowalna. Oby tylko
    > klimatyzacja działała, bo różnie z tym bywa (w środku lata, przejazd po
    > południu, bez klimy można się ugotować).

    TLK w nocy - tania kuszetka... I leżysz sobie jak panisko! Spać nawet
    możesz (nie polecam tej pozycji i tego stanu przybierać za kierownicą). ;-)

    > Mi nie wiadomo - OLT skończyły wiadomo dlaczego, a Ryanowi chwilowo nie
    > idzie jakoś katastrofalnie. Tanich linii jest więcej.

    Poczekaj niech sprawdzę... Szczyt sezonu, najpopularniejszy kierunek
    Gdańsk-Warszawa... Kiedyś do Modlina, potem na Okęcie... Cena... Hmmm...
    Nie mogę znaleźć... Czyżby zlikwidowali?

    > Nie mówię że nie, ale PKP twierdzi, że owa najwyższa klasa to EIP. EIC
    > to "zwykły ekspres", chociaż jak dla mnie zupełnie wystarczy, zwłaszcza
    > że nie lubię p*lino.

    I co ciekawe - czas przejazdu niewiele się różni. Znów sprawdzam
    najpopularniejszy kierunek. Z Gdańska EIP o 13:41 do Warszawy jedzie
    3:04, a EIC o 11:18 3:07. Całe 3 minuty różnicy!

    > Moja 4-osobowa rodzina jeździ typowo samochodem, który pali nieco ponad
    > 10 litrów paliwa / 100 km (tak przynajmniej pokazuje). W dalszym ciągu
    > jest sporo taniej samochodem (mimo to jeżdżę nim tylko wtedy, gdy inne
    > możliwości są niepraktyczne).

    W Twoim przypadku jest taniej autem. Fakt. Jednakże z informacji
    medialnych: Średnio w każdym samochodzie na warszawskich ulicach porusza
    się 1,3 osoby.
    Albo: Polacy jednym z najbardziej zmotoryzowanych narodów w Unii
    Europejskiej. Polska plasuje się powyżej średniej unijnej - 505
    samochodów na 1000 mieszkańców. U nas ten odczyt wyniósł w 2016 roku 571
    samochodów, gwarantując nam 6. miejsce w UE. Wyprzedzamy tym samym kraje
    z tak dużym parkiem samochodów jak Niemcy (555), Wielka Brytania (469)
    czy Francja (479).

    > Ile to trwa? Czy w tej cenie jest już rezerwacja miejsca?

    Trwa długo. Zazwyczaj jest taka korelacja: im szybsza podróż tym droższa.
    Nie, w Przewozach Regionalnych nie ma systemu rezerwacji ;-)

    > Przy jednej osobie.

    No tak - nie każdy zabiera dzieci i żonę w podróż służbową.

    Oczywiście - każdemu wedle potrzeb.

  • 419. Data: 2019-08-02 11:41:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 2 Aug 2019 11:21:42 +0200, Szymon napisał(a):

    > Przeciwnie. Im bliżej do zera w oprocentowaniu tym większe
    > zapotrzebowanie na skrytki bankowe.

    A owszem, tylko to specyficzny rodzaj uslugi.

    Tylko co chcesz tam trzymac - zloto, ktorego tak nie lubisz ? :-)

    J.

  • 420. Data: 2019-08-02 11:50:02
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-08-01 o 12:35, J.F. pisze:
    > "Misja mBanku - "maksimum korzyści i wygody dla Klientów ceniących
    > czas i pieniądze" - znajduje uznanie zarówno wśród osób młodych, jak i

    Nie jestem pewien czy wiedza z jakichś ulotek reklamowych czy tekstów
    sponsorowanych jest obiektywna.