  • 21. Data: 2019-07-22 16:02:45
    Temat: Re: Takie bogacze, a kredyty frankowe biorą.
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-07-21 o 18:34, Animka pisze:

    > To by się do kabaretu nadawało :-)

    Co Cię w tym stwierdzeniu śmieszy?

  • 22. Data: 2019-07-22 16:11:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...
    Dnia Mon, 22 Jul 2019 13:33:50 +0200, J.F. napisał(a):

    >Na przykład Maciej Pawlicki, bojownik dobrej zmiany i pisrealizmu w
    >sztuce filmowej.
    >https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kraj/16803
    34,1,maciej-pawlicki-obronca-frankowiczow.read

    To taki niedoszly polityk ... albo półpolityk, patrzac na stanowiska
    :-)

    No i jako producent powinien sie troche na finansach znac.
    A pensje spodziewam sie, ze mial wysoką - co sie stalo - ambicje za
    duze, czy nagla utrata stanowiska, z powodow a jakze politycznych :-)
    Czy zona za duzo wydaje, i do pierwszego zawsze brakuje ? :-)

    Gdzies tam czytam, ze "zapewniano go" ze frank wiecej niz 20% nie
    skoczy ... ciekaw jestem jak to wygladalo - zapewniano,
    czy raczej mowiono "o 20% moze skoczyc".
    A on z tego pokolenia, ze powinien pamietac co zlotowka moze :-)

    J.

  • 23. Data: 2019-07-22 16:16:41
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-07-21 o 12:32, J.F. pisze:
    > A jeszcze jak wzieli ten kredyt wczesnie, przy wysokim kursie franka,
    > to nie bardzo maja na co narzekac.

    Istotną kwestią jest też zakup mieszkania. Był sobie prezydent miasta X,
    którego podejrzewano, iż brał udział w załatwieniu tanich gruntów od
    miasta deweloperowi. PODOBNO dostał znaczną bonifikatę na mieszkania od
    tego dewelopera. Rzecz jasna za coś - mimo zniżki - musiał kupić. I stąd
    kredyt.
    Oczywiście to wszystko pewnie miejska legenda nie mająca nic wspólnego z
    prawdą.

    > Tylko musialabys sprawdzic oswiadczenia sprzed 15 lat - moze wcale nie
    > tacy "bogaci" ...

    Niektórzy byli ;-)

    > Natomiast ... popatrz na innych politykow.
    > Pensja wysoka, a majatek ... niewielki.
    > Na co oni wydaja ?

    Oświadczenia nie obejmują najbliższych członków rodziny. Zatem
    przepisanie np. mieszkań na żonę (jeśli nie pełni funkcji publicznych i
    nie musi składać oświadczeń) załatwia sprawę. Podobnie "podarowanie"
    gotówki czy "dóbr" dzieciom.

  • 24. Data: 2019-07-22 16:25:29
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-07-21 o 15:12, J.F. pisze:
> [...]

    Przesada i to gruba. Wszystko zależy od potrzeb, a nie dochodów. Wiele
    osób jest "genetycznie" rozrzutna. Dasz im 3000 - ledwo starcza do
    pierwszego. Dasz 10.000 - także. I 50.000 nie uratuje. Po prostu
    zwiększają swoje wydatki.
    Wydaje mi się, iż istotniejsze jest nie to, kto ile zarabia, ale ile
    jest w stanie odłożyć. I to w ujęciu rocznym.

    > Z tym, ze jesli spoleczenstwo potrafi wyzyc za srednia krajowa, a dwie
    > to juz z luksusem, to z tych 20-25 tys pensji powinien cos odlozyc.

    Średnia krajowa to ok. 3500 zł. Po opłaceniu mieszkania, mediów pewnie z
    2500 zostaje. Można za to kupić jakąś tonę ryżu lub ćwierć tony mięsa.

    > Ale jednak na co wydaja? Bo drozsze skladniki majatku powinny byc
    > wykazane, wiec nie wydaja na samochody, zegarki, akcje, obligacje i
    > fundusze :-)

    Możesz sobie ugotować obiad za 5 zł w domu, możesz zjeść "na mieście" za
    10x więcej, a możesz w restauracji za 1800, bo chyba tyle wydawali
    politycy na podsłuchach.

    > Garnitury po 9 tys? Sukienki, buty, torebki ?

    Mam wrażenie, że głównie przepisują majątki na rodzinę.

    > Studia dla dzieci w USA ?

    Może... Chociaż patrząc na to czym zajmują się dzieci polityków (np.
    córka Donalda T., Aleksandra K. czy wnuczka Leszka M.) mam wrażenie, iż
    wsparcie rodziców było istotne.

    > Dotacja dla partii przez podstawione osoby ?

    Anonimowy zakup złota ;-)

  • 25. Data: 2019-07-22 16:35:13
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 22 Jul 2019 16:11:39 +0200, J.F. napisał(a):

    > No i jako producent powinien sie troche na finansach znac.

    Najwyraźniej zna się na nich jak Misiewicz na wojsku.
    Pawlicki wyprodukował "Smoleńsk", który odniósł oszałamiający sukces, co
    może służyć jako miara jego talentu i wiedzy. Nie dziwota, że w innych
    dziedzinach życia porusza się równie sprawnie.

    > A pensje spodziewam sie, ze mial wysoką - co sie stalo - ambicje za
    > duze, czy nagla utrata stanowiska, z powodow a jakze politycznych :-)

    ChGW. Nie każdy może być prezesem Orlenu. Pula stanowisk do dojenia nie
    jest przecież nieograniczona, więc pośledniejszy sort pierwszego sortu też
    musi się napinać, żeby związać koniec z końcem.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 26. Data: 2019-07-22 17:08:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...
    >Najwyraźniej zna się na nich jak Misiewicz na wojsku.

    Petru wzial we franku, Morawiecki ...

> [...]
    >innych
    >dziedzinach życia porusza się równie sprawnie.

    Ale nie on inwestowal w ten film, wiec nie on ponosi strate.

    >ChGW. Nie każdy może być prezesem Orlenu. Pula stanowisk do dojenia
    >nie
    >jest przecież nieograniczona,

    Jak to nie - zawsze mozna utworzyc nowe stanowisko :-)

    > więc pośledniejszy sort pierwszego sortu też
    >musi się napinać, żeby związać koniec z końcem.

    Ale bardziej mam ten 2008/9 na mysli.
    Fakt, ze on w najgorszy moment trafil.

    J.

  • 27. Data: 2019-07-22 17:24:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >Wiele osób jest "genetycznie" rozrzutna. Dasz im 3000 - ledwo starcza
    >do pierwszego. Dasz 10.000 - także. I 50.000 nie uratuje. Po prostu

    Ale ktory to narzekal na pensje - Gowin ?

    >Wydaje mi się, iż istotniejsze jest nie to, kto ile zarabia, ale ile
    >jest w stanie odłożyć. I to w ujęciu rocznym.

    No wiesz, wydawoloby sie, ze jak sie zarabia 20 tys, to mozna z tego
    odlozyc 10 :-)

    >Możesz sobie ugotować obiad za 5 zł w domu, możesz zjeść "na mieście"
    >za 10x więcej, a możesz w restauracji za 1800, bo chyba tyle wydawali
    >politycy na podsłuchach.

    Ale przeciez nie swoje wydawali.

    >Mam wrażenie, że głównie przepisują majątki na rodzinę.

    To je powinni wczesniej wykazac.

    >Może... Chociaż patrząc na to czym zajmują się dzieci polityków (np.
    >córka Donalda T., Aleksandra K. czy wnuczka Leszka M.) mam wrażenie,
    >iż wsparcie rodziców było istotne.

    Kto wie ... nazwisko robi swoje ...

    >Anonimowy zakup złota ;-)

    Glupota - wpadnie potem CBA i postawi zarzuty.

    Hm, imienny zakup raczej - kolekcjonerskie sztabki po 5 tys, wykazywac
    nie trzeba, a dowod ze sie uczciwie kupilo jest ...

    J.

  • 28. Data: 2019-07-22 17:48:36
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-07-22 o 17:24, J.F. pisze:

    > To je powinni wczesniej wykazac.

    Niekoniecznie. Wykazują dochód, ale nie oszczędności.

  • 29. Data: 2019-07-22 17:52:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup

    >Niekoniecznie. Wykazują dochód, ale nie oszczędności.

    Oszczednosci jak najbardziej wykazuja.
    I inne "majątki", co to je mozna przepisac.

    No chyba, ze tak darowizna co miesiac ... albo co 12 miesiecy, przed
    zeznaniem majatkowym ...

    J.

  • 30. Data: 2019-07-22 18:57:48
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-07-22 o 17:52, J.F. pisze:

    > Oszczednosci jak najbardziej wykazuja.

    W dniu składania oświadczenia.

    > No chyba, ze tak darowizna co miesiac ... albo co 12 miesiecy, przed
    > zeznaniem majatkowym ...

    Dokładnie. I wtedy ktoś wykazuje np. ćwierć miliona dochodu (tu nie ma
    rady, bo jest np. PIT) i niewielkie oszczędności (lub żadne, bo
    darowizną przepisał). Przy czym nie ma obowiązku informowania ile
    oszczędności na co poszło...

    W pewnym mieście X prezydent słynął z kilku (jakoś 6 czy 8) mieszkań. W
    pewnym momencie przestał je wykazywać... Cudownie "zniknęły", by nie
    były solą w oku wyborcom. Szczególnie, iż prokuratura wzięła pod lupę
    jego zeznania - "pomylił się" i zapomniał o niektórych składnikach
    swojego majątku. Ponieważ w oświadczeniu zaczęły się pojawiać akcje
    firm, zatem niektórzy sądzili, że mieszkania sprzedał i zainwestował w
    akcje... Pewnego dnia jego żona zaczęła sprawować funkcję publiczną... I
    została zmuszona do ujawnienia majątku. Mieszkania się odnalazły w jej
    oświadczeniu... Pewnie "znikną", gdy córka dorośnie...

    Ot, taka miejska legenda. Pewnie nieprawdziwa - ludzie są strasznie
    zawistni. Polacy nie lubią osób, którzy odłożyli co nieco. Dochody to
    jedno, ale dobry rodak to biedny rodak. Inaczej na pewno to kręt,
    złodziej i z partii X*.

    * tu wpisać nazwę partii, której aktualnie się nienawidzi.