  • 31. Data: 2019-07-22 19:43:49
    Temat: Re: Takie bogacze, a kredyty frankowe biorą.
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    W dniu 2019-07-22 o 16:16, Szymon pisze:

    > Oświadczenia nie obejmują najbliższych członków rodziny. Zatem
    > przepisanie np. mieszkań na żonę (jeśli nie pełni funkcji publicznych i
    > nie musi składać oświadczeń) załatwia sprawę. Podobnie "podarowanie"
    > gotówki czy "dóbr" dzieciom.

    pod warunkiem, że nie ma wspólnoty majątkowej, poza tym darowizny należy
    zgłaszać w US

    --
    pozdrawiam
    RobertS

    https://finansowewariacje.wordpress.com/

  • 32. Data: 2019-07-22 20:37:18
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-07-22 o 19:43, Robert Sierant pisze:

    > pod warunkiem, że nie ma wspólnoty majątkowej, poza tym darowizny należy
    > zgłaszać w US

    Owszem, ale US nie informuje opinii publicznej o tym fakcie, a taka jest
    chyba istota oświadczeń majątkowych.

  • 33. Data: 2019-07-22 22:22:56
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-07-22 o 11:58, marfi pisze:
    > ..
    >>
    > Na nieletnie  :)

    Albo na kluby GoGO ;-)

    --
    animka

  • 34. Data: 2019-07-23 05:33:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 22 Jul 2019 22:22:56 +0200, Animka napisał(a):

    > Albo na kluby GoGO ;-)

    Nieletnie to im znajomi biznesmani podstawiaja :-)

    J.

  • 35. Data: 2019-07-23 07:50:16
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-07-22 o 13:33, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Kto - politycy, sedziowie ?

    Ogólnie - bogaci.

    > A zlotowka to nie ryzyko ?

    Nie aż takie. Krótko: bo kredyt mniejszy i brak ryzyka kursowego (stara
    zasada: "bierz kredyt w walucie, w której zarabiasz").

    Pozdrawiam.

  • 36. Data: 2019-07-23 09:54:19
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-07-23 o 07:50, Miroo pisze:

    > Nie aż takie. Krótko: bo kredyt mniejszy i brak ryzyka kursowego (stara
    > zasada: "bierz kredyt w walucie, w której zarabiasz").

    Po wprowadzeniu Rekomendacji S przez KNF obecnie można wziąć kredyt
    jedynie w walucie, w której się zarabia. Zatem to nie zasada, a
    właściwie prawo.

  • 37. Data: 2019-07-23 11:00:07
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Majątek wspólny to co innego niż majątek odrębny, nawet przy braku rozdzielności.
    No i teraz pytanie prawne:
    Czy łapówka wręczona Iksińskiemu wejdzie w skład jego majątku odrębnego, czy w skład
    majątku wspólnego Iksińskich?
    "Dla Pana" to co innego, niż "Dla Was" (?).

    https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/Przecinek-przed-ni
    z;17490.html

    -----

  • 38. Data: 2019-07-23 12:26:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup

    >Po wprowadzeniu Rekomendacji S przez KNF obecnie można wziąć kredyt
    >jedynie w walucie, w której się zarabia. Zatem to nie zasada, a
    >właściwie prawo.

    Ale w Unii zyjemy - walute zarabiania mozna latwo zmienic ... z
    wlasnej woli, lub nie calkiem ...

    J.

  • 39. Data: 2019-07-23 12:32:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Nie aż takie. Krótko: bo kredyt mniejszy

    Akurat taki sam.

    Ba - znajoma przy kredycie na 200 tys musiala podpisac weksel na 400
    tys - profilaktycznie doliczyli przyszle odsetki :)

    >i brak ryzyka kursowego (stara zasada: "bierz kredyt w walucie, w
    >której zarabiasz").

    Ryzyka kursowego istotnie brak ... no nie calkiem, bo co zrobisz, jak
    pracujesz w firmie, ktora zarabia w euro ? *
    Za to dochodzi ryzyko zmiany WIBORu.

    J.

    P.S. Kolega pracowal w galerii handlowej, tzn gdzies w administracji
    budynku.
    W 2009 dostali propozycje nie do odrzucenia - obnizka pensji, albo do
    widzenia.
    Galeria miala z handlujacymi umowy na czynsz w kwocie okreslonej w
    euro.

    Ale sie zmienil rynek pracy, i czemu nie skorzystac ? :-)

    A, potem byly rewelacje w prasie, jak to ochrona nie dopilnowala i
    niektorzy handlujacy wyniesli swoj towar ze sklepiku :-)

  • 40. Data: 2019-07-23 13:43:03
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-07-23 o 12:32, J.F. pisze:

    > Ryzyka kursowego istotnie brak ... no nie calkiem, bo co zrobisz, jak
    > pracujesz w firmie, ktora zarabia w euro ? *
    > Za to dochodzi ryzyko zmiany WIBORu.

    Libor także się zmienia. Polecam zapoznanie się np. dla USD w ciągu
    ostatnich lat.

    Dziś na Bankier.pl znalazł się dobry artykuł o kredycie w PLN z lat 90.
    Polecam:

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Feralny-kredyt-Alic
    ja-PKO-BP-nie-odpuscil-dluzniczce-7709861.html

    Pułapka na miarę CHF.