  • 1. Data: 2012-06-13 16:27:38
    Temat: Rozwiazanie Kindlowej zagadki
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    Nie pisze tylko zeby sie pochwalic, ale zeby poruszyc dosc ciekawy
    (przynajmniej dla mnie) problem.
    Zalatwilem sprawe droga pozareklamacyjna (bo reklamacja sie ciagnela i
    nie zanosilo sie zeby sie skonczyla szybko).
    No wiec konto w mBanku zalozylem w grudniu 2006 roku. Aktualnym numerem
    posluguje sie od sierpnia 2006 roku. Kupilem go jako prepaid w salonie,
    mam paragon do dzis (lubie miec porzadek w zyciu), pozniej zmienilem
    siec ale numer zostal. Od poczatku w mBanku mialem wiec ten numer.

    Z regulaminu:

    "W przypadku, kiedy jeden i ten sam numer jest zarejestrowany w mBanku
    na więcej niż jedną osobę- automatycznie każdy z Uczestników Konkursu,
    który wyśle sms zgłoszeniowy z takiego numeru telefonu - zostanie
    pominięty przy przyznawaniu nagród."

    Dzis uzyskalem informacje, ze moj numer jest przypisany do wiecej niz
    jednego konta. Wciaz jest przypisany. Czyli ktos ma ciagle podany moj
    numer telefonu jako swoj numer telefonu w mBanku. Numer ten byl
    zarejestrowany w banku wczesniej niz ja to zrobilem.
    Trzymam archiwum wszystkich SMS-ow od 2006 roku i nigdy nie przyszla mi
    wiadomosc z mBanku, która by nie dotyczyła mojego konta. Czyli ta osoba
    nie uzywa konta? Moze uzywa listy hasel jednorazowych? Ale jakby to
    bylo, ze przez tyle lat nikt do mnie nie zadzwonil z banku, myslac ze
    dzwoni do kogos innego? Nie wiadomo.

    Wydawalo mi sie, ze operator ma jakis dluzszy okres, po ktorym
    nieuzywane numery wracaja z powrotem do puli wolnych. Widocznie sie
    mylilem. Nawet jesli jest to rok, to ktos musial w latach 2000 (otwarcie
    mBanku) - 2005 (licze, ze jakis okres musi uplynac) uzywac tego numeru
    jako swojego.

    Rodzi sie kilka pytan:
    - czy rzeczywiscie ktos ma ten numer podany i nie korzysta z konta
    - jak to jest mozliwe, ze bank pozwala na zalozenie konta z numerem
    telefonu, ktory jest przypisany do kogos innego (hasla sms itp.)
    - dlaczego nie da sie wyjasnic (znaczy, oni wyjasnia, ale mi nie
    powiedza) do kogo jest jeszcze przypisany moj numer i nie mozna go tej
    osobie usunac z systemu.

    W kazdym razie czytnik mam dostac do 8 dni od dzis. I zostalem z wielkim
    niepokojem, bo jaki to musi byc gigantyczny zbieg okolicznosci, ze
    akurat ktos w tym samym banku ma podany moj numer (ktorego uzywal jakies
    10 lat temu) i nie zmienil go do tej pory. I nie wiem czy po prostu tak
    mi to zalatwili na "odwal sie, masz czytnik" czy rzeczywiscie tak jest.
    Amen.

  • 2. Data: 2012-06-13 16:37:26
    Temat: Re: Rozwiazanie Kindlowej zagadki
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-06-13 16:27, neoniusz pisze:

    > - jak to jest mozliwe, ze bank pozwala na zalozenie konta z numerem
    > telefonu, ktory jest przypisany do kogos innego (hasla sms itp.)

    Sam napisałeś, że kiedyś ten numer mógł należeć do właściciela konta.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2012-06-13 16:46:35
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 13.06.2012 16:37, Liwiusz pisze:

    > Sam napisałeś, że kiedyś ten numer mógł należeć do właściciela konta.

    Tak, ale skoro on zalozyl konto wczesniej i numer przypisal wczesniej,
    to czemu pozwolili mi przypisac ten sam numer pozniej? I do momentu
    kiedy ten konkurs sie odbył nie miałem o tym pojęcia.

  • 4. Data: 2012-06-13 17:16:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    neoniusz wrote:
    > bo jaki to musi byc gigantyczny zbieg okolicznosci,

    ee, tam calkiem duze prawdopodobienstwo, ze ....

    ze akurat ktos w tym
    > samym banku ma podany moj numer

    ... ktos sie rabnal w numerze telefonu wpisujac go do komputera.

  • 5. Data: 2012-06-13 17:18:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    neoniusz wrote:

    > Tak, ale skoro on zalozyl konto wczesniej i numer przypisal wczesniej,
    > to czemu pozwolili mi przypisac ten sam numer pozniej?

    bo numery zmienaja wlasciciela lub wlasiciciel ma wiecej niz jedno konto
    i zalozenie, ze nie mozna przypisac tego samego numeru do wiecej niz
    jednego konta nalezy sobie w d.. wsadzic.

  • 6. Data: 2012-06-13 18:01:31
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 13.06.2012 17:16, witek pisze:
    > ... ktos sie rabnal w numerze telefonu wpisujac go do komputera.

    I jak przez tyle lat uzywal konta z blednym numerem telefonu?

  • 7. Data: 2012-06-13 18:02:30
    Od: Ralf <g...@g...pl>

    W dniu 2012-06-13 17:18, witek pisze:

    > bo numery zmienaja wlasciciela lub wlasiciciel ma wiecej niz jedno konto i
    zalozenie, ze nie mozna przypisac tego samego numeru do wiecej niz jednego konta
    nalezy sobie w d.. wsadzic.

    Racja, w innym banku mam ten sam numer podpiety do kilku kont.

  • 8. Data: 2012-06-13 18:08:53
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 13.06.2012 17:18, witek pisze:

    > bo numery zmienaja wlasciciela lub wlasiciciel ma wiecej niz jedno konto
    > i zalozenie, ze nie mozna przypisac tego samego numeru do wiecej niz
    > jednego konta nalezy sobie w d.. wsadzic.

    Moze i numery zmieniaja wlasciciela, ale...
    Jesli wlasciciel ma wiecej niz jedno konto, to wszystkie dane beda
    zgodne (chociazby imie i nazwisko), lacznie z numerem telefonu. A jak
    nagle zupelnie inna osoba podaje ten numer telefonu to powinna byc jakas
    reakcja, nie? To nie numer stacjonarny, ze kilka osob go uzywa (watpie
    zeby ktos podawal numer sluzbowy, ktorego uzywa kilka osob).
    A jakbys ty sie pomylil i twoje hasla SMS przychodzilyby do innej osoby?
    Nie mowie, ze przypisywanie wielu numerow telefonu do wielu kont jest
    zle, ale jak sie taka sytuacja zdarza, to powinna byc jakas dodatkowa
    weryfikacja - przynajmniej porownanie danych i ewentualne sprawdzenie
    czy rzeczywiscie dana osoba taki numer telefonu posiada.
    Powinna byc takze jakas procedura zeby usunac z czyjegos konta
    nieaktualny numer, albo chociaz go o tym powiadomic.

  • 9. Data: 2012-06-13 18:09:49
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 13.06.2012 18:02, Ralf pisze:

    > Racja, w innym banku mam ten sam numer podpiety do kilku kont.

    Ale chyba nazwisko masz takie samo, nie? Czy do kazdego konta podajesz
    inne dane osobowe?

  • 10. Data: 2012-06-13 18:17:20

    neoniusz <n...@j...org> napisał(a):

    > W kazdym razie czytnik mam dostac do 8 dni od dzis.

    A to bardzo ciekawe... napisz, jak dostaniesz, bo jeszcze chyba nikt nie
    dostał, nawet ci, którzy wygrali w pierwszej edycji konkursu - chyba się nie mylę?