  • 1. Data: 2012-06-13 16:45:49
    Temat: odmowa przyjęcia płatności gotówką
    Od: bzdreg <b...@n...pl>

    Potrolluję se, a co...

    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,11920125,Zakaz_p
    lacenia_gotowka_w_strefie_kibica_nielegalny_.html?bo
    =1

    Otóż w strefach kibica zbudowanych w czterech miastach-gospodarzach
    polskiej części turnieju honorowane są głównie płatności bezgotówkowe.
    Kibic bez karty - i to nie byle jakiej karty, ale takiej wyposażonej w
    technologię zbliżeniową - niewiele wskóra. Gotówkę akceptują tylko w
    warszawskiej strefie, natomiast te w Poznaniu, Gdańsku i Wrocławiu są
    wyłącznie bezgotówkowe Zresztą nie jest to pierwszy przypadek okresowego
    zawieszenia obrotu gotówkowego - strefy bezgotówkowe były też na
    trójmiejskim festiwalu Open'er.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Bzdreg.

  • 2. Data: 2012-06-13 19:51:50
    Temat: Re: odmowa przyjęcia płatności gotówką
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "bzdreg" <b...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyłącznie bezgotówkowe Zresztą nie jest to pierwszy przypadek okresowego
    > zawieszenia obrotu gotówkowego - strefy bezgotówkowe były też na

    Nie podpada pod ustawę antymonopolową? Banknoty są PRAWNYM ŚRODKIEM
    PŁATNICZYM W POLSCE.

    Feromon

  • 3. Data: 2012-06-13 20:01:02
    Od: osa <o...@g...pl.ee>

    W dniu 2012-06-13 19:51, Feromon pisze:

    > Nie podpada pod ustawę antymonopolową? Banknoty są PRAWNYM ŚRODKIEM
    > PŁATNICZYM W POLSCE.

    Wyjaśnione w artykule, ale po co czytać, jak można zadać pytanie...

    NBP twierdzi, że można się umówić, ze gotówki nie przyjmują.

  • 4. Data: 2012-06-13 20:28:09
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Wed, 13 Jun 2012 20:01:02 +0200, osa wrote:

    > Wyjaśnione w artykule, ale po co czytać, jak można zadać pytanie...
    >
    > NBP twierdzi, że można się umówić, ze gotówki nie przyjmują.

    Tylko to co twierdzi NBP nie trzyma się kupy, skoro:

    "Narodowy Bank Polski ma wyłączne prawo emitowania znaków pieniężnych
    Rzeczypospolitej Polskiej. Oznacza to, że jest jedyną instytucją uprawnioną
    do wprowadzania do obiegu pieniężnego złotych i groszy jako prawnych
    środków płatniczych na obszarze Polski. Mają one ustawową moc zwalniania ze
    wszystkich zobowiązań i nikt nie może odmówić ich przyjęcia jako zapłaty."

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 5. Data: 2012-06-13 20:59:01
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu 13.06.2012 o 20:28 Marcin Mokrzycki <m...@p...pl> pisze:

> [...]
    > ze
    > wszystkich zobowiązań i nikt nie może odmówić ich przyjęcia jako

    Ale zobowiazanie musi zaistniec ;). Nie dostajesz towaru to nie ma
    zobowiazania...

    MK

  • 6. Data: 2012-06-13 21:04:54
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Wed, 13 Jun 2012 20:59:01 +0200, MK wrote:

    > Ale zobowiazanie musi zaistniec ;). Nie dostajesz towaru to nie ma
    > zobowiazania...

    Art. 135.
    Kto, zajmując się sprzedażą towarów w przedsiębiorstwie handlu detalicznego
    lub w przedsiębiorstwie gastronomicznym, ukrywa przed nabywcą towar
    przeznaczony do sprzedaży lub umyślnie bez uzasadnionej przyczyny odmawia
    sprzedaży takiego towaru, podlega karze grzywny.

    Czy uzasadnioną przyczyną jest to, że chcę zapłacić w Polsce złotówkami?
    ;-)

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 7. Data: 2012-06-13 21:07:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-06-13 21:04, Marcin Mokrzycki pisze:

> [...]
    > sprzedaży takiego towaru, podlega karze grzywny.
    >
    > Czy uzasadnioną przyczyną jest to, że chcę zapłacić w Polsce złotówkami?

    Skoro wcześniej się umówiłeś, że gotówką płacić nie będziesz, to o co
    c'man? Bo, jak rozumiem, wchodząc do strefy kibica "zawierasz umowę" o
    niepłacenie gotówką.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2012-06-13 21:09:33
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu 13.06.2012 o 21:04 Marcin Mokrzycki <m...@p...pl> pisze:

> [...]
    > sprzedaży takiego towaru, podlega karze grzywny.
    >
    > Czy uzasadnioną przyczyną jest to, że chcę zapłacić w Polsce złotówkami?

    Hehe... ale nie bedzie to grzywna za odmowe przyjecia zaplaty tylko za
    odmowe sprzedazy...

    MK

  • 9. Data: 2012-06-13 21:12:50
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Wed, 13 Jun 2012 21:09:33 +0200, MK wrote:

    > Hehe... ale nie bedzie to grzywna za odmowe przyjecia zaplaty tylko za
    > odmowe sprzedazy...

    No to zależy czy już dostanę to piwo do ręki, czy jeszcze nie.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 10. Data: 2012-06-13 21:14:32
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Wed, 13 Jun 2012 21:07:59 +0200, Liwiusz wrote:

    > Skoro wcześniej się umówiłeś, że gotówką płacić nie będziesz, to o co
    > c'man? Bo, jak rozumiem, wchodząc do strefy kibica "zawierasz umowę" o
    > niepłacenie gotówką.

    A mogę z moim pracodawcą umówić się, że nie będzie mi płacił wynagrodzenia?

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki