    From: neoniusz <n...@j...org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Rozwiazanie Kindlowej zagadki
    Date: Wed, 13 Jun 2012 16:27:38 +0200

    Nie pisze tylko zeby sie pochwalic, ale zeby poruszyc dosc ciekawy
    (przynajmniej dla mnie) problem.
    Zalatwilem sprawe droga pozareklamacyjna (bo reklamacja sie ciagnela i
    nie zanosilo sie zeby sie skonczyla szybko).
    No wiec konto w mBanku zalozylem w grudniu 2006 roku. Aktualnym numerem
    posluguje sie od sierpnia 2006 roku. Kupilem go jako prepaid w salonie,
    mam paragon do dzis (lubie miec porzadek w zyciu), pozniej zmienilem
    siec ale numer zostal. Od poczatku w mBanku mialem wiec ten numer.

    Z regulaminu:

    "W przypadku, kiedy jeden i ten sam numer jest zarejestrowany w mBanku
    na więcej niż jedną osobę- automatycznie każdy z Uczestników Konkursu,
    który wyśle sms zgłoszeniowy z takiego numeru telefonu - zostanie
    pominięty przy przyznawaniu nagród."

    Dzis uzyskalem informacje, ze moj numer jest przypisany do wiecej niz
    jednego konta. Wciaz jest przypisany. Czyli ktos ma ciagle podany moj
    numer telefonu jako swoj numer telefonu w mBanku. Numer ten byl
    zarejestrowany w banku wczesniej niz ja to zrobilem.
    Trzymam archiwum wszystkich SMS-ow od 2006 roku i nigdy nie przyszla mi
    wiadomosc z mBanku, która by nie dotyczyła mojego konta. Czyli ta osoba
    nie uzywa konta? Moze uzywa listy hasel jednorazowych? Ale jakby to
    bylo, ze przez tyle lat nikt do mnie nie zadzwonil z banku, myslac ze
    dzwoni do kogos innego? Nie wiadomo.

    Wydawalo mi sie, ze operator ma jakis dluzszy okres, po ktorym
    nieuzywane numery wracaja z powrotem do puli wolnych. Widocznie sie
    mylilem. Nawet jesli jest to rok, to ktos musial w latach 2000 (otwarcie
    mBanku) - 2005 (licze, ze jakis okres musi uplynac) uzywac tego numeru
    jako swojego.

    Rodzi sie kilka pytan:
    - czy rzeczywiscie ktos ma ten numer podany i nie korzysta z konta
    - jak to jest mozliwe, ze bank pozwala na zalozenie konta z numerem
    telefonu, ktory jest przypisany do kogos innego (hasla sms itp.)
    - dlaczego nie da sie wyjasnic (znaczy, oni wyjasnia, ale mi nie
    powiedza) do kogo jest jeszcze przypisany moj numer i nie mozna go tej
    osobie usunac z systemu.

    W kazdym razie czytnik mam dostac do 8 dni od dzis. I zostalem z wielkim
    niepokojem, bo jaki to musi byc gigantyczny zbieg okolicznosci, ze
    akurat ktos w tym samym banku ma podany moj numer (ktorego uzywal jakies
    10 lat temu) i nie zmienil go do tej pory. I nie wiem czy po prostu tak
    mi to zalatwili na "odwal sie, masz czytnik" czy rzeczywiscie tak jest.
    Amen.