  • 61. Data: 2019-07-18 09:40:41
    Temat: Re: zmiany ... zmiany
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ale inny oszukany Rutkowski podszywa się pod tamtego prawdziwego Rutkowskiego i każe
    nam płacić 240 zł za abo tel.

    -----

  • 62. Data: 2019-07-18 10:01:21
    Od: Pete <n...@n...com>

    > OK, ale wciąż nie udowodniłeś, że możliwość dostępu do konta w takiej sytuacji
    cokolwiek ułatwia.

    Ułatwia.
    Możesz z własnych pieniędzy zrobić sobie przekaz WU. Albo przelew do
    pozananych na wakacjach rodaków.

    > Co nie zmienia faktu, że wymaganie telefonu do logowania jest kretyńskie. Ale póki
    co na taką interpretację PSD2 wpadły tylko mBąk i pocztowy. Oby pozostali byli
    rozsądniejsi.

    Oby.
    Pożyjemy zobaczymy.

    kilka kart i gotówkę i nosi to wszystko razem.

    > Mam wystarczająco dużo - obecnie 21 ;P
    > W tym 10 mBąkowych - w tym 5 do jednego konta, a mogę jeszcze za darmo szóstą, więc
    na każdą walizkę starczy.
    > A na basen jeszcze opaska może być - tylko że za nią chcą 50zł, a promocji póki co
    nie urządzają ;P

    Dobra, wygrałeś.
    Ale nie każdy ma tyle kart z odpowiednią ilością $$$.

    --
    Pete

  • 63. Data: 2019-07-18 10:33:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 18 lipca 2019 09:40:44 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

    > Ale inny oszukany Rutkowski podszywa się pod tamtego prawdziwego Rutkowskiego i
    każe nam płacić 240 zł za abo tel.

    Za to prawdziwy ą jednorodnie prezentuje brak kontaktu z rzeczywistością ;>

    Nie widzisz różnicy między tymi dwoma rynkami?
    Że bank dopłaca, byś korzystał z jego usług, a telekom nie?
    I w sumie nie ma w tym nic dziwnego - bank zarabia na tym, że jestem jego klientem i
    trzymam u niego swoją kasę - na IF, na 0% ROR, na max. 3% KO - a sam udziela kredytów
    na 20%. Zarabia zdecydowanie więcej niż generują mu kosztów - wydania karty,
    przelewów, limitu kredytowego - więc i dopłaca wiśnie (a jak kto głupi i nie chce
    brać, jego strata).
    Telekom musiał zbudować infrastrukturę - a i tak możemy się cieszyć z konkurencji,
    która daje nam najniższe ceny w Europie.

    Ja tam nikogo nie będę zjadał, jeśli chce bankowi płacić - jeszcze po zjedzeniu
    przejdzie na mnie jego głupota ;P

    Może w jednym masz rację - ale czep się głupiego, nadgorliwego mBąka czy pocztowego,
    a nie telekomu - że telefon może generować dodatkowe koszty, bo pojawiło się takie
    durne wymaganie.
    Ale nie musi.
    Jest BDI aero2 - bo i tak jakiś net trzeba mieć do korzystania z ST - więc można
    kartę wsadzić do telefonu otrzymanego w promo od banku (a dają jednak w miarę nowy
    smarkfon z androidem, a nie najtańszą nokię dla gangstera) i korzystać z niego
    jednocześnie jako routera oraz mieć w apce mobilnej "potwierdzenia mobilne" - bo
    karta SIM aero2 nie pozwala na odbieranie SMS niestety.

    240zł na rok (choć można taniej - ale to tylko wtedy, gdy pozbawisz się możliwości
    dzwonienia, wysyłania SMS i netowania - więc jedynie będą mogli zadzwonić _z_ banku
    oraz będzie można odebrać SMS z hasłem) to obecnie minimalna cena aktywnej karty SIM.
    Może błędnie i na wyrost założyłem, że posiadanie telefonu jest równie niezbędne co
    prąd i woda w mieszkaniu (nie mówiąc o samym mieszkaniu).
    Ale do netowego bankowania, nawet w durnym mBąku, wcale nie trzeba tych 240zł płacić
    - trzeba tylko pomyśleć.

    Póki w tym abo za 20zł nie było netu, korzystaliśmy w domu z aero2 i też było dobrze.
    Teraz się rozpasaliśmy i jak tylko jest możliwość, to korzystamy z telefonu żony (od
    citka) jako routera i tych 15GB. Bez oglądania filmów nie do wytransmitowania w
    miesiąc. Jak poprzednio w play było 5GB, to jednak tylko do zadań specjalnych było to
    używane (aero2 co godzinę wymaga wpisania kapcia - jakby tylko wymagał, to pół biedy,
    ale potrafi się przez to spieprzyć sesja w banku czy sklepie - czy też raczej
    potrafiła, bo odkąd ludzie więcej używają komórek niż komputerów, to sklepy/banki
    musiały sobie z tymi problemami poradzić).

  • 64. Data: 2019-07-18 11:26:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 17 lipca 2019 17:10:26 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

    > A na basen jeszcze opaska może być - tylko że za nią chcą 50zł, a promocji póki co
    nie urządzają ;P

    Zamawiaj kolejną i za dwa tygodnie spotkamy się pod sceną
    https://www.mbank.pl/indywidualny/karty/karty-debeto
    we/karta-polandrock-2019/

  • 65. Data: 2019-07-18 11:44:12
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 18 lipca 2019 11:26:02 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Zamawiaj kolejną i za dwa tygodnie spotkamy się pod sceną
    > https://www.mbank.pl/indywidualny/karty/karty-debeto
    we/karta-polandrock-2019/

    Dzięki, zamówiłem oczywiście, w miejsce orkiestrowej ze stycznia, więc nie będzie to
    siódma, tylko duplikat czwartej (tzn. mógłbym siódmą do mKonta, ale ono tylko na pół
    roku, szkoda redukować pulę na bicie rekordu).
    Za dwa tygodnie niestety jestem w Zbicznie.
    Z 5-latkiem nad zachodnią granicę na kemping nie pojadę - ale kto wie, może na 30.
    festiwal się wybierzemy...

    Ale myślałem, że znów promo ma opaski zrobili, na poprzednie dwie nie zdążyłem się
    załapać :(

  • 66. Data: 2019-07-18 11:49:26
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dobre banki dosyłają zgubione karty kurierem lub jeszcze szybciej.

  • 67. Data: 2019-07-18 11:52:53
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jak Ciebie czytam to myślę, że po Twojej śmierci (z niedożywienia i z odwodnienia, bo
    po co płacić wodociągom, skoro jest rzeka)
    wypadną z Twojej wersalki paczki banknotów.

  • 68. Data: 2019-07-18 11:54:14
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 18 lipca 2019 10:01:32 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Ułatwia.
    > Możesz z własnych pieniędzy zrobić sobie przekaz WU. Albo przelew do
    > pozananych na wakacjach rodaków.

    Niech będzie - rzeczywiście nie pomyślałem, że WU można sobie opłacić przelewem (a
    można?), w żubrze miałem to nawet wbudowane w ST, ale nawet kosztów nie sprawdziłem,
    a żubra już pożegnałem (ciekawe, czy na kolejne 15 lat).
    Rodacy poznani - już chyba wolałbym WU ;P
    I pewnie wcale nie byłoby taniej, chyba że się jacyś przypadkiem z kartą żubra albo
    visą getoutu znajdą, ew. z visa świat mBąka z promo - bo na spotkanie przypadkiem
    kogoś z p.b.b., co wyciągnie curve, N26 (ale to tylko w strefie euro) albo rewolwera,
    albo chociaż IKA, nie liczę (choć jednego kolegę ze szkoły spotkałem w Budapeszcie a
    drugiego ze studiów w Hiszpanii na costa brava).

    bierze kilka kart i gotówkę i nosi to wszystko razem.

    > Dobra, wygrałeś.
    > Ale nie każdy ma tyle kart z odpowiednią ilością $$$.

    Ale każdy może - przynajmniej teraz na wakacje w mBąku, jest promo - na pół roku
    darmowe mKonto, darmowa visa świat - i do kompletu darmowych 6 innych debetówek
    (visa, visa foto, mc, mc gold, mc naklejka - oraz teraz mc okolicznościowa na
    przystanek woodstock).
    I wszystkie do jednego rachunku, więc nie trzeba $$$ rozdrabniać i martwić się, że
    nie będzie można zrobić przelewu, jak którąś kartę (telefon póki co nie, dopiero na
    jesieni - tu jednak widać myślenie w UE przeważające nad "dojną zmianą", która
    wprowadziła nowy ST w kantorze aliora 15 lipca) ukradną.
    A jak ktoś się boi mKonta, to może eKonto osobiste - 3 debetówki oraz ew. naklejka -
    ale ona 10zł.
    Aha, żeby było jeszcze lepiej, można dołożyć też curve podpięte do którejś z
    mBąkowych debetówek.
    Wystarczy tylko chcieć (choć powyższe to jedyna zaleta mBąka).

  • 69. Data: 2019-07-18 12:33:12
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 18.07.2019 o 08:37, Kris pisze:

    > Banalne do ustalenia

    > Czytałeś na co odpowiadałem?
    > Co maja do tego karty?

    Odpowiadasz na pytanie "Gdzie byś zastrzegł ukradzioną kartę, jeśli
    numer telefonu do zastrzegania kart był zapisany na tej karcie?"

    MJ

  • 70. Data: 2019-07-18 13:20:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 lipca 2019 12:33:13 UTC+2 użytkownik Michał Jankowski napisał:

    > Odpowiadasz na pytanie "Gdzie byś zastrzegł ukradzioną kartę, jeśli
    > numer telefonu do zastrzegania kart był zapisany na tej karcie?"

    Zamiast pisać bzdury przeczytaj dokładnie post J.F. i moją odpowiedz na ten post
    Ze szczególna uwagę przeczytaj fragment gdzie J.F. pytał mnie czy nr telefonu
    pamiętam. I napisz czy podtrzymujesz dalej że J.F. pytał o nr tel do zastrzegania
    kart.