  • 41. Data: 2010-05-07 11:34:54
    Temat: Re: zł na pysk
    Od: "Strachu S." <s...@o...pl>

    > ... no to macie pożytki z EU, przyjcie dalej do EUR, to zobaczycie...

    Leci w dół dalej, a raczej już pikuje:

    http://www.kantor-gold.pl/
    http://www.kantorcorner.pl/kursy.php

    Teraz już 4,085/4,19.

    Strachu S.

  • 42. Data: 2010-05-07 12:41:14
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 07.05.2010 13:34, Strachu S. wrote:

    > Leci w dół dalej, a raczej już pikuje:
    >
    > http://www.kantor-gold.pl/
    > http://www.kantorcorner.pl/kursy.php
    >
    > Teraz już 4,085/4,19.

    Swoja droga, "swietny" moment na wyjscie z PZU (z jeszcze wieksza
    strata) dla inwestorow z zagranicy ;)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 43. Data: 2010-05-07 17:10:51
    Temat: Re: z? na pysk
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Fri, 7 May 2010 00:04:13 +0200, "Krzysztof"
    <o...@p...onet.pl> wrote:

    >"Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> wrote in message

    >Przed smiercia Skrzypka dokonali jednej interwencji, gdy kurs EUR ocieral
    >sie o 3.80, potem juz chyba niczego nie bylo.

    ja tylko kojarze artykuly ze zlotowka za bardzo sie uamcniala i NBP
    mial robic interwencje

    >Trudno gdybac, gdzie jest ten punkt rownowagi, ale jest on z pewnoscia
    >powyzej 4zl za EUR, co daje mozliwosci eksportu i rozwoju wlasnej
    >gospodarki.

    za to wszelkie towary importowane kosztuja tyle co zboze :)

    zawsze mnie zastanawialo, dlaczego tak wszyscy dbaja o eksporterow, a
    nikt nie dba o importerow (ktorych koncowymi odbiorcami sa de facto
    wszyscy).

    >To, ze czesc osob pobrala kredyty walutowe jest ich problemem, bo skoro nie
    >zarabiaja w tej walucie, w ktorej maja kredyt, to sami wystawili sie na
    >ryzyko, graja na walutach, tak jak inni na gieldzie akcjami i musza ponosic
    >konsekwencje swoich decyzji.

    akurat w przypadku kredytow w walutach nie tylko kurs jest istotny,
    ale rowniez stopa procentowa EURIBOR :)

    nedawno wzialem kredyt w EUR, tak sie pechowo trafilo ze wyplata byla
    w momencie w miare silnego zlotego - tyle ze roznica w wysokosci stop
    wciaz powoduje, ze rata kredytu denominowanego w eur jest wciaz sporo
    nizsza niz takiego samego branego w pln.

    byle kalkulator hipoteczny:
    kredyt na 300kpln w zlotowkach = rata zaczyna sie od ok. 2000
    kredyt na 300kpln w euro = rata zaczyna od ok. 1500pln

    chyba teraz nie ma na rynku tylu ryzykantow, ktorzy nie mieli
    zdolnosci w pln, ale udawalo sie wyslizgac zdolnosc w walucie, byli na
    krawedzi swoich mozliwosci finansowych - dla nich minimalne oslabienie
    zlotowki to bylo wyskoczenie raty poza mozliwosci finansowe i "smierc"
    finansowa. a czytalem tez o takich, ktorzy kupili wieksze mieszkanie,
    mniejsze sprzedali i zamiast od razu nadplacic kredyt (lub poczekac na
    jakies minimum lokalne kursu i wtedy nadplacic), zainwestowali srodki
    w fundusze inwestycyjne - tacy dostali najbardziej po grzbiecie, bo z
    jednej strony podskoczyla im rata, a z drugiej mocno zmalal ich
    kapital w funduszach.

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 44. Data: 2010-05-07 17:12:51
    Od: dwr <d...@g...-u-s-u-n-n.pl>

    W dniu 2010-05-06 21:46, Krzysztof pisze:

    > "Kamil "Jońca"" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > Forint czy czeska korona wrecz zyskaly do EUR, a PLN spadl, czyli nie
    > nalezy wierzyc propagandzie w tv, jakoby jestesmy taka silna gospodarka.
    > Nalezy raczej zadac pytanie dlaczego przez ostatnie kilka miesiecy PLN
    > sie tak mocno umacnial, chociaz nie mialo uzasadnienia to w stanie
    > naszej gospodarki i w finansach publicznych.

    O jakim przedziale czasowym mówisz?
    Bo jak na razie to wszystkie te waluty tracą do EUR. Jedne mniej inne
    więcej.

    10 dni:
    http://stooq.pl/q/?s=eurpln&d=20100507&c=10d&t=l&a=l
    n&b=0&r=eurhuf+eurczk

    1 m-c:
    http://stooq.pl/q/?s=eurpln&d=20100507&c=1m&t=l&a=ln
    &b=0&r=eurhuf+eurczk

    3 m-ce:
    http://stooq.pl/q/?s=eurpln&d=20100507&c=3m&t=l&a=ln
    &b=0&r=eurhuf+eurczk

    1 rok:
    http://stooq.pl/q/?s=eurpln&d=20100507&c=1y&t=l&a=ln
    &b=0&r=eurhuf+eurczk

  • 45. Data: 2010-05-07 17:17:01
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Uzytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisal
    w wiadomosci grup dyskusyjnych:6oh8u5pj7ndb7hk5rt0p4qbsnhnbtq6qj5@4ax.
    com...

    > ja tylko kojarze artykuly ze zlotowka za bardzo sie uamcniala i NBP
    > mial robic interwencje

    Tylko raz interweniowali.

    > zawsze mnie zastanawialo, dlaczego tak wszyscy dbaja o eksporterow, a
    > nikt nie dba o importerow (ktorych koncowymi odbiorcami sa de facto
    > wszyscy).

    Eksport jest o tyle wazniejszy, ze jego rozwój zwieksza produkcje a wiec i
    ostatecznie dochody konsumentów, które ci moga wydac na cokolwiek, a nie
    tylko na te towary importowane, które potanialy (gdyby "dbac" przede
    wszystkim o importerów).

    > byle kalkulator hipoteczny:
    > kredyt na 300kpln w zlotowkach = rata zaczyna sie od ok. 2000
    > kredyt na 300kpln w euro = rata zaczyna od ok. 1500pln

    Rzecz jasna, z kazda rata zysk z róznicy w oprocentowaniu bedzie sie
    zmniejszal.

  • 46. Data: 2010-05-07 18:56:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cyb wrote:

    > zawsze mnie zastanawialo, dlaczego tak wszyscy dbaja o eksporterow, a
    > nikt nie dba o importerow (ktorych koncowymi odbiorcami sa de facto
    > wszyscy).

    bo importerzy-spekulanci wyprowadzaja kase z kraju odbierając pracę
    naszym , a eksporerzy przywożą twardą walutę.

> [...]
    > w fundusze inwestycyjne - tacy dostali najbardziej po grzbiecie, bo z
    > jednej strony podskoczyla im rata, a z drugiej mocno zmalal ich

    i tak sie wlasnie cala rozsypka ameryki zaczela.
    Dali kredyty ludziom na granicy mzliwosci finansowych, ktorzy normalnie
    nigdy by ich nie dostali.
    A jak oprcentowanie podskoczylo z 1% do 6%, to wiekszosc z nich poszla z
    torbami. No i banki musialy odpisac straty.

  • 47. Data: 2010-05-07 19:18:13
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Fri, 7 May 2010 19:17:01 +0200, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

    >Uzytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisal
    >w wiadomosci grup dyskusyjnych:6oh8u5pj7ndb7hk5rt0p4qbsnhnbtq6qj5@4ax.
    com...

    >Tylko raz interweniowali.

    no jesli to byla taka interwencja, jak wtedy przy suszy to nic
    dziwnego ze teraz potop :)

> [...]
    >ostatecznie dochody konsumentów, które ci moga wydac na cokolwiek, a nie
    >tylko na te towary importowane, które potanialy (gdyby "dbac" przede

    tyle ze niedbanie o importerow to doprowadzi do czasow, gdy para
    dzinsow kosztuje jedna pensje.
    jak to sie mowi "jak sie nie obrocisz tak d*a z tylu".
    tak wiec de facto powinno dbac sie o interesy obu grup (sa one
    sprzeczne) tak zeby wilk syty i owca cala...
    a w mediach czytam glownie placze nad biedna dola eksporterow...

    >Rzecz jasna, z kazda rata zysk z róznicy w oprocentowaniu bedzie sie
    >zmniejszal.

    owszem, ale patrzac bezwglednie to bedzie kilakdzieta kpln
    zaoszczedzonych :)

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 48. Data: 2010-05-07 19:27:35
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Fri, 07 May 2010 13:56:00 -0500, witek
    <w...@g...pl.invalid> wrote:

    >bo importerzy-spekulanci wyprowadzaja kase z kraju odbierając pracę
    >naszym , a eksporerzy przywożą twardą walutę.

    pamietajmy ze pieniadz to dosyc umowny byt :)
    a zlotoka tez jest dosyc twardawa waluta :)

    po prostu znacznie wiecej czytam o problemach eskpotertow niz
    importerow, a powinno to byc bardziej rozlozone rownoemiernie

> [...]
    >A jak oprcentowanie podskoczylo z 1% do 6%, to wiekszosc z nich poszla z
    >torbami. No i banki musialy odpisac straty.

    nie wiem jakie tam byly umowy, ale jesli takie jak u nas, ze procent
    jest ustalany przez prezesa banku to de facto jest lekkim wystawianiem
    d4 na ciosy - dzis prezes potrzebuje kredytow, wiec daje fajne
    procenty, jutro prezes potrzebuje kasy (lub jego centrala) to
    odpowiednio wysrubuje procenty - imho bardziej sensownym rozwiazaniem
    jest uzaleznienei kredytu od stalej marzy i wibor/libor/euribor, niz
    od decyzji prezesa banku ( i wypatruje jak kania dzdzu, kiedy znowu
    beda marze na poziomie 1%, coby od razu sobie zmienic kredyt)

    poza tym teraz u nas rekomendacja T (lub S - nie pamietam ktora)
    "urywa" na zdolnosci 20% - masz zdolnosc na 500kpln w zlotowkach, lub
    400kpln denominowane w walucie - zabezpiecza to przez pewnymi ruchami
    kursu (ale nie zabezpiecza oczywiscie przed krachem :)
    a pare lat temu bylo tak, ze jak miales zdolnosc na 500kpln, to miales
    zdolnosc na np. 700kpln denominowane w walucie - troche wiekszy ruch
    kursu i kredytobiorcy w murzynskiej d4 ladowali (nie wszyscy, znam
    takich ktorzy spokojnie slizgali sie - po prostu troche wieksza rata
    przez jakis czas byla i tyle, ale oni akurat nie brali kredytow na
    styk swoich mozliwosci)

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 49. Data: 2010-05-07 19:33:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cyb wrote:

> [...]
    > sprzeczne) tak zeby wilk syty i owca cala...
    > a w mediach czytam glownie placze nad biedna dola eksporterow...

    widzisz, bo importer jak mu interes nie idzie, to zbiera rzeczy z biurka
    i go nie ma.
    Eksporter jak mu interes nie idzie ma całą fabrykę do likwidacji.

    to jest medialne.

  • 50. Data: 2010-05-07 19:41:31
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał
    w wiadomości grup dyskusyjnych:4np8u59061jmsdq85mmdn39jr8jn0drkg0@4ax.
    com...

    > owszem, ale patrzac bezwglednie to bedzie kilakdzieta kpln
    > zaoszczedzonych :)

    Mocno niekoniecznie ;-)