    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: z? na pysk
    Date: Fri, 07 May 2010 13:56:00 -0500

    Cyb wrote:

    > zawsze mnie zastanawialo, dlaczego tak wszyscy dbaja o eksporterow, a
    > nikt nie dba o importerow (ktorych koncowymi odbiorcami sa de facto
    > wszyscy).

    bo importerzy-spekulanci wyprowadzaja kase z kraju odbierając pracę
    naszym , a eksporerzy przywożą twardą walutę.

> [...]
    > zdolnosci w pln, ale udawalo sie wyslizgac zdolnosc w walucie, byli na
    > krawedzi swoich mozliwosci finansowych - dla nich minimalne oslabienie
    > zlotowki to bylo wyskoczenie raty poza mozliwosci finansowe i "smierc"
    > finansowa. a czytalem tez o takich, ktorzy kupili wieksze mieszkanie,
    > mniejsze sprzedali i zamiast od razu nadplacic kredyt (lub poczekac na
    > jakies minimum lokalne kursu i wtedy nadplacic), zainwestowali srodki
    > w fundusze inwestycyjne - tacy dostali najbardziej po grzbiecie, bo z
    > jednej strony podskoczyla im rata, a z drugiej mocno zmalal ich

    i tak sie wlasnie cala rozsypka ameryki zaczela.
    Dali kredyty ludziom na granicy mzliwosci finansowych, ktorzy normalnie
    nigdy by ich nie dostali.
    A jak oprcentowanie podskoczylo z 1% do 6%, to wiekszosc z nich poszla z
    torbami. No i banki musialy odpisac straty.