  • 21. Data: 2004-03-29 12:30:24
    Temat: Re: wczesniejsza splata kredytu
    Od: "kursor" <m...@U...wp.pl>

    > Wiekszosc wzorow w internecie bowiem jest Ci wstanie wyliczyc raty,
    odsetki,
    > caly harmonogram, ale juz ile Ci zostalo do splacenia - nie.

    http://www.nbpportal.pl/kalkulatory/ratyrowne.jsp?nu
    mer=1&d4=1000&d7=15&d10=4

    kolumna: "Pozostało do spłaty"

    kursor

  • 22. Data: 2004-03-29 12:31:12
    Od: "Mateusz Jaworski" <m...@b...pl>

    > to ja na to: _WYSTARCZY_!

    tak z ciekawosci
    w ktorym miejscu?

    pzdr

    matjaw

  • 23. Data: 2004-03-29 12:38:30
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Grupowicz "Lopez", używający adresu <l...@p...onet.pl>
    napisał:
    > Blad rozumowania. ZTCW bank wyliczajac stale raty dobiera tak raty
    > kapitalowe, zeby odsetki liczone od pozostalego kapitalu i aktualna
    > rata kapitalowa dawaly zawsze stala SUME. Wiec: na poczatku placisz
    > duza rate odsetkowa i mala kapitalowa. W miare splacania kredytu
    > udzial czesci kapitalowej rosnie a odsetkowej spada - jednak w SUMIE
    > calkowita kwota raty jest niezmienna (pomijam kursy walut).

    Korzystajac z http://www.infor.pl/kalkulatory/kredyt.php wyliczylem dla
    Twojego przykladu nastepujace raty:

    nr raty kapital odsetki rata
    1 245,36 12,5 257,86
    2 248,43 9,43 257,86
    3 251,53 6,33 257,86
    4 254,68 3,18 257,86

    Co razem nam daje:
    R 1000 31,44 1031,44

    A teraz zalozny, ze po splaceniu pierwszej raty postanowiles splacic
    pozostale za jednym razem. Ile Ci zostalo do splacenia? 750zl? Nie, 753,64zl
    plus odsetki od kapitalu za okres od poprzedniej zaplaconej raty. Zalozmy ze
    bedziesz dokonywal ostatecznej splaty w dniu platnosci drugiej raty: wtedy
    do kwoty 753,64zl dodajesz 9,43zl. Wiec Twoja rata calkowita wynosi 764,07zl
    i wszystko gra dla banku.

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 24. Data: 2004-03-29 12:38:52
    Od: "Mateusz Jaworski" <m...@b...pl>

> [...]
    > odsetkowa i mala kapitalowa. W miare splacania kredytu udzial czesci
    > kapitalowej rosnie a odsetkowej spada - jednak w SUMIE calkowita kwota

    no to moj harmonogram splat jest jakis pogrzany
    mam jak byk co miesiac:
    kapital: 300E
    odsetki: 100E
    co miesiac to samo
    i wyglada ze jest to zrobione tak, ze policzyli z gory ile bedzie odsetek do
    zaplacenia, a nastepnia podzielili kapital oraz odsetki na ilosc rat - stad
    wyszla rowna rata

    jesli bank liczy tak jak opisales to po cholere przyslal mi harmonogram w
    postaci:
    co miesiac katpital 300 odsetki 100????

    > Wiec jak widzisz, nie znajac kwoty, czasu na jaki zostal wziety kredyt
    oraz
    > ile rat juz splacicles nie mozna ustalic ile zostalo Ci do splacenia.

    znam wysokosc kredytu
    ilosc rat kredytu
    ilosc rat splaconych
    stala wysokosc raty
    wystarczy?

    > Wiekszosc wzorow w internecie bowiem jest Ci wstanie wyliczyc raty,
    odsetki,
    > caly harmonogram, ale juz ile Ci zostalo do splacenia - nie. Ale to tez
    nie

    to wiem - dlatego przylazlem z pytaniem o ten wzor tutaj

    > stanowi wiekszego problemu bo wystarczy tylko sobie stworzyc zgrabny
    arkusz
    > kalkulacyjny w Excelu, ktory Ci na biezaco z kazda rata policzy kapital
    > splacony i do splaty i sie problem sam rozwiazuje. Co wiecej, do tego bie
    > potrzebujesz jakichs arcytajnych wzorow - wystarczy Twoj harmonogram,
    ktory
    > dostales jak brales ten kredyt. No ale trzeba tylko chciec :)

    kurczak ale jak sa takie wzorki to po co tworzyc jakies arkusze?

    pzdr

    matjaw

  • 25. Data: 2004-03-29 12:39:30
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Grupowicz "kursor", używający adresu <m...@U...wp.pl>
    napisał:

    http://www.nbpportal.pl/kalkulatory/ratyrowne.jsp?nu
    mer=1&d4=1000&d7=15&d10=4

    > kolumna: "Pozostało do spłaty"

    Ups, z tego kalkulatora jeszcze nie korzystalem :)

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 26. Data: 2004-03-29 12:40:33
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Grupowicz "Mateusz Jaworski", używający adresu <m...@b...pl>
    napisał:

    > tak z ciekawosci
    > w ktorym miejscu?

    "dzielac to na 4ry rowne raty mamy: kapital (250) + odsetki (7,50)"

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 27. Data: 2004-03-29 12:44:09
    Od: "Mateusz Jaworski" <m...@b...pl>

    http://www.nbpportal.pl/kalkulatory/ratyrowne.jsp?nu
    mer=1&d4=1000&d7=15&d10=4

    > kolumna: "Pozostało do spłaty"

    z ktorej jasno wynika ze to co zostalo do splacenia nie jest rowne:
    "
    "

    dla dalszego pomarudzenia dodam ze jest to kredyt w euro:))))

    pzdr

    matjaw

  • 28. Data: 2004-03-29 12:44:13
    Od: "kursor" <m...@U...wp.pl>

> [...]
    > bedziesz dokonywal ostatecznej splaty w dniu platnosci drugiej raty: wtedy
    > do kwoty 753,64zl dodajesz 9,43zl. Wiec Twoja rata calkowita wynosi

    uwazaj, machnales sie na 1zl :-)
    kapital po pierwszej racie to: 754,64

    kursor

  • 29. Data: 2004-03-29 12:46:32
    Od: "Mateusz Jaworski" <m...@b...pl>

    > "dzielac to na 4ry rowne raty mamy: kapital (250) + odsetki (7,50)"

    jak juz pisalem tak wyglada moj harmonogram splat - dlatego tak liczylem
    miesiac kapital odsetki .....
    1 300E 100E
    2 300E 100E
    .
    .
    .
    .

    pzdr

    matjaw

  • 30. Data: 2004-03-29 12:48:02
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Użytkownik "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisał w wiadomości

    > a opłaca ci się teraz po takim wysokim kursie spłacać wszystko ?

    A sądzisz, że spadnie? Bo ja już szczerze mówiąc straciłem nadzieję...
    yamma