  • 1. Data: 2004-03-29 07:45:23
    Temat: Inteligo - certyfikat
    Od: " wrotek" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam!
    Czy fakt, że data ważności certyfikatu na stronie logowania do Inteligo
    (19.04.2006)(żółta kłódka w IE) jest inna niż ta którą widać po kliknięciu
    na "pieczęć" Verisign (03.04.2004) nie stanowi problemu?
    zapewne jest to tylko bałagan, ale chyba nie do końca tak powinno być?

    pozdrawiam
    wrotek

  • 2. Data: 2004-03-29 08:31:37
    Temat: Re: Inteligo - certyfikat
    Od: GideoN <gideon@[NO_SPAM]npnet.org>

    Użytkownik wrotek napisał:

> [...]
    > na "pieczęć" Verisign (03.04.2004) nie stanowi problemu?
    > zapewne jest to tylko bałagan, ale chyba nie do końca tak powinno być?

    certyfikaty certyfikatami, ale fingerprinty sprawdzaj przed logowaniem
    kazdym

    --
    GideoN

    Usun [NO_SPAM] z adresu aby napisac do mnie

  • 3. Data: 2004-03-29 10:39:55
    Od: "Artur Czeczko" <a...@e...one.pl>

    Użytkownik "GideoN" <gideon@[NO_SPAM]npnet.org> napisał w wiadomości

    > certyfikaty certyfikatami, ale fingerprinty sprawdzaj przed logowaniem
    > kazdym

    A czy można zadzwonić do Inteligo i poprosić o przedyktowanie fingerprinta?

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 4. Data: 2004-03-29 10:42:44
    Od: GideoN <gideon@[NO_SPAM]npnet.org>

    Użytkownik Artur Czeczko napisał:

    > A czy można zadzwonić do Inteligo i poprosić o przedyktowanie fingerprinta?

    trzeba wystapic z oficjalnym pismem i ci przysla fingerprinta

    mailowo nie wiem jak to wyglada

    druga opcja to spisanie go samemu gdy mamy pewnosc ze jestesmy na
    prawdziwej stronie banku. W Inteligo mamy dwa fingerprinty SHA1 MD5
    wystarczy sprawdzac jeden z nich, w mBanku np jest chyba tylko SHA1, w
    innych nie wiem.

  • 5. Data: 2004-03-29 10:53:08
    Od: "Artur Czeczko" <a...@e...one.pl>

    > trzeba wystapic z oficjalnym pismem i ci przysla fingerprinta

    A nie mogliby dyktować? Co stoi na przeszkodzie?

    > mailowo nie wiem jak to wyglada

    Ta opcja mnie nie interesuje. Jak ktoś w jakiś sposób przejmie domenę
    (np. administrator serwera, którego adres wpisuję w resolv.conf),
    to odbierze również maila ode mnie i będzie mógł odpisać, podając
    fałszywy fingerprint.

> [...]
    > prawdziwej stronie banku. W Inteligo mamy dwa fingerprinty SHA1 MD5
    > wystarczy sprawdzac jeden z nich, w mBanku np jest chyba tylko SHA1, w

    Zapętliliśmy się. Żeby sprawdzić fingerprint, musimy mieć pewność,
    że jesteśmy na prawdziwej stronie banku. Żeby upewnić się, że jesteśmy
    na prawdziwej stronie banku, musimy sprawdzić fingerprint...

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 6. Data: 2004-03-29 10:58:51
    Od: GideoN <gideon@[NO_SPAM]npnet.org>

    Użytkownik Artur Czeczko napisał:

    > A nie mogliby dyktować? Co stoi na przeszkodzie?

    no nie wiem, ale nie chca dyktowac, moze zeby uniknac pomylki.

> [...]
    > (np. administrator serwera, którego adres wpisuję w resolv.conf),
    > to odbierze również maila ode mnie i będzie mógł odpisać, podając

    tru

    > Zapętliliśmy się. Żeby sprawdzić fingerprint, musimy mieć pewność,
    > że jesteśmy na prawdziwej stronie banku. Żeby upewnić się, że jesteśmy
    > na prawdziwej stronie banku, musimy sprawdzić fingerprint...

    owszem, ale zakladajac ze wczesniej kozystasz z banku bez sprawdzania
    fingerprintow, logujesz sie wiec jak zawsze puszczasz sobie przelew
    gdzies(np subkonto) sprawdzasz czy doszedl (sms lub fizycznie kasa na
    subkoncie) i wtedy wiesz ze masz prawdziwe fingerprinty. Oczywiscie jest
    to rozwiazanie mocno lopatologiczne.

  • 7. Data: 2004-03-29 11:37:22
    Od: "Artur Czeczko" <a...@e...one.pl>

> [...]
    > gdzies(np subkonto) sprawdzasz czy doszedl (sms lub fizycznie kasa na
    > subkoncie) i wtedy wiesz ze masz prawdziwe fingerprinty. Oczywiscie jest

    E, to niczego nie dowodzi. Zawsze może być jakiś man-in-the-middle,
    który zaloguje się w moim imieniu do prawdziwego systemu, wykona
    wszystko to co zleciłem i jednocześnie przechwyci dane...
    Opierać się można w zasadzie tylko na tym, że to jest mało prawdopodobne.

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 8. Data: 2004-03-29 11:46:04
    Od: GideoN <gideon@[NO_SPAM]npnet.org>

> [...]

    > wszystko to co zleciłem i jednocześnie przechwyci dane...
    > Opierać się można w zasadzie tylko na tym, że to jest mało prawdopodobne.

    oczywiscie, najlepszym rozwiazaniem byloby, gdyby Bank zalaczal do
    przesylki z umowa i materialami pomocniczymi, ktore przysyla przy
    podpisywaniu umowy, od razu instrukcje bezpieczenstwa uzywania serwisu
    www i np fingerprinty.

    Bo nawet przy wysylaniu do nich listu tradycyjnego, mozemy zalozyc, iz
    ktos moze przechwycic ten list z naszej skrzynki i podlozyc inne
    fingerprinty.