  • 11. Data: 2004-03-29 11:42:35
    Temat: Re: wczesniejsza splata kredytu
    Od: "Mateusz Jaworski" <m...@b...pl>

    > a masz chociaz "kapital" i "odsetki"?

    w sumie to mam
    czyli mowisz ze wystarczy zsumowac pozostaly kapitl z tego wydruku (tzn
    ilosc pozostalych rat razy miesieczna kwota kapitalu) i to wystarczy?
    ewentualnie doliczyc jeszcze ewentualna:) prowizje za wczesniejsza splate?

    tak proste ze az za proste:))))

    pzdr

    matjaw

  • 12. Data: 2004-03-29 11:52:28
    Od: "kursor" <m...@U...wp.pl>

> [...]
    > ilosc pozostalych rat razy miesieczna kwota kapitalu) i to wystarczy?
    > ewentualnie doliczyc jeszcze ewentualna:) prowizje za wczesniejsza splate?

    o to! to!
    mozesz sobie ewentualnie sprawdzic jeszcze to:
    http://www.nbpportal.pl/kalkulatory/ratyrowne.jsp
    http://www.nbpportal.pl/kalkulatory/ratymalejace.jsp

    kursor

  • 13. Data: 2004-03-29 11:54:28
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Grupowicz "Mateusz Jaworski", używający adresu <m...@b...pl>
    napisał:

> [...]
    > (tzn ilosc pozostalych rat razy miesieczna kwota kapitalu) i to
    > wystarczy? ewentualnie doliczyc jeszcze ewentualna:) prowizje za

    Hehehe, tylko Ci sie wydaje, ze takie proste. Bo skoro masz stale raty, to
    raty kapitalowe musza byc rosnace, a te sie nie da zsumowac prostym
    mnozeniem tylko niestety trzeba je dodac na piechotke. Aha, i nie zapomnij,
    ze pomimo splacenia calego zadluzenia (kapitalu) musisz jesczcze uwzglednic
    czesc odsetkowa z najblizszej raty do zaplacenia - wszak czas leci i odsetki
    sie ciagle licza. Ale szczegolowo to Ci wylicza napewno w oddziale gdzie
    bedziesz splacal caly kredyt.

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 14. Data: 2004-03-29 11:57:55
    Od: "Mateusz Jaworski" <m...@b...pl>

    > o to! to!

    to teraz wytlumacze ze tak nie da rady:)))

    przyklad:
    kwota kredytu 1000zl
    bierzemy na 4ry miesiace na 15% w skali roku
    wychodzi do splacenia
    kapital 1000
    odsetki 30zl
    (1000*0,15/365*30+750*0,15/365*30+500*0,15*30/365+25
    0*0,15*30/365)
    razem 1030zl
    dzielac to na 4ry rowne raty mamy: kapital (250) + odsetki (7,50)

    wg Twojego rozumowania aplacamy polowe wiec 250+7,5+250+7,5=515zl
    splacamy reszte kapitalu 500zl i jestesmy kwita

    niestety bankowi za ten okrez nalezy sie 21,5zl odsetek a nie 15zl ktore my
    splacilismy, bo:
    1000*0,15/365*30+750*0,15/365*30=21,5

    jasne dlaczego nie mozna zrobic jak proponujesz?

    pzdr

    matjaw

  • 15. Data: 2004-03-29 12:00:29
    Od: "Mateusz Jaworski" <m...@b...pl>

    > Hehehe, tylko Ci sie wydaje, ze takie proste. Bo skoro masz stale raty, to

    blad:) to nie mi sie tak wydaje:)))

    > sie ciagle licza. Ale szczegolowo to Ci wylicza napewno w oddziale gdzie
    > bedziesz splacal caly kredyt.

    to ze mi wylicza to ja wiem - ale ze mnie taka bestia ze chcialbym ich
    sprawdzic

    pzdr

    matjaw

  • 16. Data: 2004-03-29 12:05:35
    Od: "kursor" <m...@U...wp.pl>

> [...]
    > splacilismy, bo:
    > 1000*0,15/365*30+750*0,15/365*30=21,5
    >
    > jasne dlaczego nie mozna zrobic jak proponujesz?

    nie chce mi sie analizowac tego co napisales, bo widze zes upierdliwy typek
    zrob tak: w dniu placenia raty zaplac
    1. biezaca rate, ktora masz zaplacic (kapital+odsetki)
    2. pozostala czesc kapitalu, ktora ci pozostanie po splaceniu tej raty
    3. oplaty zwiazane ze wczesniejsza splata kapitalu (jezeli takie masz)

    eot

    kursor

  • 17. Data: 2004-03-29 12:13:10
    Od: "kursor" <m...@U...wp.pl>

> [...]
    > splacilismy, bo:
    > 1000*0,15/365*30+750*0,15/365*30=21,5
    >
    > jasne dlaczego nie mozna zrobic jak proponujesz?

    a tu masz Swoje wyliczenia:
    http://www.nbpportal.pl/kalkulatory/ratyrowne.jsp?nu
    mer=1&d4=1000&d7=15&d10=4

    kursor

  • 18. Data: 2004-03-29 12:21:18
    Od: "Mateusz Jaworski" <m...@b...pl>

    > nie chce mi sie analizowac tego co napisales, bo widze zes upierdliwy
    typek

    ciekawe okreslenie osoby ktora chce policzyc sobie ile ma do zaplacenia
    bankowiu:)
    jestes pracownikiem banku?:)

> [...]
    > 2. pozostala czesc kapitalu, ktora ci pozostanie po splaceniu tej raty
    > 3. oplaty zwiazane ze wczesniejsza splata kapitalu (jezeli takie masz)

    przeciez tlumacze ze to nie wystarczy!!!
    po to podalem przyklad:)

    pzdr

    matjaw

  • 19. Data: 2004-03-29 12:25:14
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    napisał:

> [...]
    > ktore my splacilismy, bo:
    > 1000*0,15/365*30+750*0,15/365*30=21,5
    >
    > jasne dlaczego nie mozna zrobic jak proponujesz?

    Blad rozumowania. ZTCW bank wyliczajac stale raty dobiera tak raty
    kapitalowe, zeby odsetki liczone od pozostalego kapitalu i aktualna rata
    kapitalowa dawaly zawsze stala SUME. Wiec: na poczatku placisz duza rate
    odsetkowa i mala kapitalowa. W miare splacania kredytu udzial czesci
    kapitalowej rosnie a odsetkowej spada - jednak w SUMIE calkowita kwota raty
    jest niezmienna (pomijam kursy walut).

    Wiec jak widzisz, nie znajac kwoty, czasu na jaki zostal wziety kredyt oraz
    ile rat juz splacicles nie mozna ustalic ile zostalo Ci do splacenia.
    Wiekszosc wzorow w internecie bowiem jest Ci wstanie wyliczyc raty, odsetki,
    caly harmonogram, ale juz ile Ci zostalo do splacenia - nie. Ale to tez nie
    stanowi wiekszego problemu bo wystarczy tylko sobie stworzyc zgrabny arkusz
    kalkulacyjny w Excelu, ktory Ci na biezaco z kazda rata policzy kapital
    splacony i do splaty i sie problem sam rozwiazuje. Co wiecej, do tego bie
    potrzebujesz jakichs arcytajnych wzorow - wystarczy Twoj harmonogram, ktory
    dostales jak brales ten kredyt. No ale trzeba tylko chciec :)

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 20. Data: 2004-03-29 12:26:43
    Od: "kursor" <m...@U...wp.pl>

> [...]
    > bankowiu:)
    > jestes pracownikiem banku?:)

    > przeciez tlumacze ze to nie wystarczy!!!

    to ja na to: _WYSTARCZY_!
    a ten przyklad zawiera bledy

    eot2

    kursor